Reklama

Zamyšlení: Kam až spadne česká silnice?

V závodním seriálu silničních motocyklů co nejvíce podobných těm sériovým, tedy v kubaturách Supersport 300, Supersport 600 nebo Superbike, nebudeme mít v následující sezóně - pokud se nestane nějaký zázrak - ani jednoho zástupce, což je hodně na pováženou.

Podíváme-li se na soupisky stabilních jezdců v tomto seriálu, tak už to dlouho nepamatujeme - ostatně podívejme se na posledních 10 sezón podrobněji:

Už dva roky se má čile k světu nová kubatura Supersport 300, na jejímž startu se pravidelně objevuje okolo 40 stabilních jezdců a jezdkyň. Bohužel z našich luhů a hájů se do tohoto šampionátu ještě nedokázal jako stabilní jezdec prosadit během sezón 2017 a 2018 nikdo a ani v roce příštím se bohužel situace k lepšímu nezmění. A jelikož se nepojede ani na Masarykově okruhu v Brně, tak odpadá i relativně nejjednodušší možnost, tedy start v MS na wild card!

Ve větších Supersportech 600 to sice jezdecky z českého pohledu vůbec slavné nebylo, ale ještě v sezóně 2012 jsme měli na startovním roštu 3 české týmy! V nich se vystřídali třeba Patrik Vostárek, Lukáš Pešek nebo Ondřej Ježek. Byly to týmy PRORACE, SMS Racing nebo Intermoto. Posledně jmenovaný se potom v sezóně 2016 objevil v sedle motocyklu Kawasaki ZX-6R italského týmu GoEleven.

V letos ukončené kubatuře Superstock 1000 držel český prapor v sezonách 2012/2015 hodně vysoko právě Ondra Ježek a kromě několika pódiových umístění dokázal v Imole 2014 i vyhrát. Pak ale přestoupil do kubatur Supersport, resp. Superbike a na rozdíl od STK, kdy měl k dispozici vítězný a kvalitní materiál Ducati, tak s motocyklem Supersport se vůbec svým jezdeckým stylem nedokázal ztotožnit a v královské kubatuře motocyklů co nejvíce podobným těm sériovým mu lepší výsledky neumožnil poskytnutý materiál ať už od týmu Grillini nebo Guandalini. Nesmíme zapomenout ani na skvělou misi Matěje Smrže, která vyvrcholila jeho vítězným závodem 2008 v Le Mans.

V kubatuře Superbike jsme se namlsali v sezónách 2007/2012 úspěchy Jakuba Smrže a brali to jako samozřejmost. Pak se 2016 objevil v MS-Superbike host z MotoGP Karel Abraham, 2017 se do tohoto šampionátu ve své premiérové sezóně podíval Ondřej Ježek a závodil v ní i letos. Pak ho ještě vystřídali Karel Hanika (velmi úspěšně) a zkušený Kuba Smrž.

Sečteno, podtrženo: Od roku 2007 jsme vždy měli v tomto šampionátu v nějaké třídě minimálně jednoho svého zástupce, 2019 se ovšem s Čechem na startovním roštu nesetkáme.

A aby to nebylo všechno, tak žádného mladého Čecha neuvidíme poprvé v historii ani v seriálu Red Bull Rookies Cupu a to se jezdí už od roku 2007!

Musíme být tedy opravdu hrdi na další sezónu Karla Abrahama v MotoGP - s výjimkou 2016 zde pravidelně závodí od roku 2011 (a předtím ještě v 125 ccm, 250 ccm a Moto2) a na pokračování kariéry Jakuba Kornfeila v Moto3 (závodí zde od historicky prvního závodu této kubatury v Losailu 2012, předtím jezdil 125-ky) a jsme právem zvědavi na Rookie sezónu Filipa Salače ve stejné kubatuře mezi dospělými a to dokonce ve stejném týmu jako Kornfeil.

A snad se díky manažerským schopnostem Salače sr. podaří protlačit na sezónu 2019 do španělského šampionátu CEV-Repsol nějakého českého teenagera, který by tak mohl jít ve šlépějích jeho syna Filipa, vždyť kvůli tomu vlastně s podporou Autoklubu ČR vznikl tým Czech T.T.Cuna Campe.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama