Reklama

Zachrání Crutchlowa Aprilia?

Po přestupu Pola Espargara do týmu Repsol-Honda bylo jasné, že LCR-Honda pojede 2021 s Alexem Márquezem a s jedním z dvojice Cal Crutchlow a Takaaki Nakagami. A ten přebývající prostě bude muset odejít.

Smlouva Pola Espargara s HRC na sezóny 2021 a 2022 přivedla tým LCR-Honda od Lucia Cecchinella do prekérní situace: Od tohoto okamžiku platí totiž mistr světa Moto2 Alex Márquez jako fixní jezdec, i když týmový majitel Cecchinello by nejraději zachoval dosavadní jezdecké duo Cal Crutchlow a Takaaki Nakagami.

34-letý Crutchlow je stále ještě jezdcem, který může při každém závodě Grand Prix bojovat o podium a pro LCR (tento tým závodí od roku 2006 s motocyklem Honda v MotoGP) získal 2016 u nás v Brně první vítězství vůbec, pak přidal ještě dvě další Phillip Island 2016 a Termas de Río Hondo 2018.

Nesmíme zapomenout, že LCR Honda je od roku 2012 pro HRC prezentována jako juniorský tým. HRC umístila do tohoto týmu 2012 mistra světa Moto2 Stefana Bradla na tři sezóny, potom 2015 Jacka Millera, a LCR svůj tým rozšířil na dva piloty. Ovšem Miller byl 2016 a 2017 transferován HRC (Honda Racing Corporation) do Marc VDS Honda. A LCR se opět zmenšila 2016 a 2017 pouze na jednoho jezdce - Cala Crutchlowa. Teprve 2018 přišel oblíbenec HRC «Taka» Nakagami. Ten hned 2018 dojel ve Valencii jako šestý, i když musí jezdit s motocyklem loňské konfigurace, stejně i letos.

Není žádným tajemstvím, že tým LCR je hodně podporován HRC, jinak by roční budget (12 až 15 milionu Euro) nebylo možné financovat.

Nezapomínejme: Cecchinello rozhodně o volbě svých jezdců sám nerozhoduje, velké slovo má HRC.

Takže sečteno a podtrženo: Honda Racing Corporation musela zajistit Alexi Márquezovi místo v MotoGP, jinak by zřejmě hodně naštvala aktuálního mistra světa Marca Márqueze (má nyní novou smlouvu až do konce roku 2024).

Cecchinello je hodně naštvaný, sedminásobný vítěz Grand Prix kubatury 125 ccm byl tak postaven před hotovou věc a musel svého oblíbence Crutchlowa «pustit k vodě».

Nakagami je pro Cecchinella momentálně nepostradatelný: HRC platí Nakagamimu gáži a závodní materiál dostává LCR za zvláštních finančních podmínek, celkově to dělá za sezónu od HRC částku 1,8 milionu Euro.

K tomu je nutno připočítat nemalé sponzorské peníze od japonské firmy Idemitsu, které rovněž přinese Nakagami. A ty by padly v případě závodění dvojice Alex Márquez a Crutchlow.

Proto se HRC nyní rozhodla, že tým LCR pojede 2021 ve složení Alex Márquez a «Taka» Nakagami.

Lucio Cecchinello není s tímto rozhodnutím příliš srozuměný, když ještě před podepsáním smlouvy managementu HRC (Takeo Yokoyama, Tetsuhiro Kuwata a Shinichi Kokubu) počítal s pokračováním Cala Crutchlowa i po roce 2020.

Management HRC je naopak přesvědčen, že Pol Espargaró (29) je schopen převzít roli po Crutchlowovi a pomoci s vývojem nového motocyklu RC213V, ostatně velké zlepšení KTM RC16s je po právu přisuzováno právě jemu.

Crutchlow si sice byl dobře vědom tohoto nebezpečí, že bude muset ustoupit jezdeckému páru Alex Márquez a Nakagami. Proto se v červnu nabídl u Red Bull KTM, tam ale dostal přednost mladší a úspěšnější Petrucci (29) - v MS 2019 skončil Ital šestý, zatímco Brit až devátý.

A nezapomínejme: Crutchlow není po 12 letech se sponzorem Monster tou správnou adresou pro Red Bull.

Nyní zůstává 34-letému Britovi jako «záchranná brzda» pouze Aprilia, ovšem milionova gáže, na kterou je Crutchlow zvyklý, by ho tam vedle Aleixe Espargara určitě nečekala...Přitom Brit střídavě žije ve svých domech v Toskaně, v Kalifornii a na Ostrově Man.

HRC se už otázala u Crutchlowa, zda by závodil 2021 v továrním týmu Superbike jako týmový kolega Álvaro Bautisty. Ale tuto nabídku ex-mistr světa Supersport odmítl.

Pokud se tedy Cal Crutchlow nedohodne s Aprilií, tak se jeho závodní kariéra prostě končí (3 vítězství, 19 pódií a celkem 157 startů v MotoGP).

Jistě, stále je ještě volné místo u Ducati Corse, ale Italové si dobře pamatují 2014 jako týmový kolega «Doviho» nemluvil o motocyklu Desmosedici z Borgo Panigale zrovna nejlépe...!-



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama