Reklama

Zachrání Corteseho tým Petronas Sprinta?

Po nepodařeném převzetí týmu Kiefer Racing stojí Němec Sandro Cortese bez týmu a motorky. Manažer Dorny Carlos Ezpeleta si přeje transfér do týmu Petronas-Sprinta, kde je zatím pouze jeden pilot: Syahrin.

Řadu týdnů britský investiční bankéř David Pickworth udržoval velkou skupinu zainteresovaných ve snu o svých plánech na převzetí týmu Kiefer Racing svou švýcarskou firmou CCH Consularis AG v Trübbachu (v kantonu St. Gallen) s pomocí ruských peněz od tamních investorů.

Až se ale poprvé muselo vše doložit potvrzením zaplacené bankovní garance za motocykly KTM, tak nafouknutá mýdlová bublina splaskla.

Hodně špatný pocit ze všeho měl už dlouho Carlos Ezpeleta, Sporting Manager z Dorna Sports S.L., muž zodpovědný za kubatury Moto2 a Moto3: „Pickworth měl na všechno vždy hodně výmluv“.

Jezdec Sandro Cortese jen doplňuje: „Řadu nocí jsem nespal“.

Mezitím panuje mezi Pickworthem a «postiženými» zlověstné ticho: „Minimálně už celý den se David Pickworth vůbec neozval“, potvrzuje Sandro Cortese, který při GP Rakouska v srpnu navázal první kontakty s ve Vídni žijícím Britem.

Cortese nyní doufá na záchrannou akci Dorny, neboť Eurosport a ServusTV a samozřejmě závod Grand Prix Německa na Sachsenringu potřebují německé jezdce ve startovním poli a ti jsou v současné době pouze tři: Philipp Öttl (Moto3), Marcel Schrötter (Moto2) a Jonas Folger (MotoGP).

A ve Švýcarsku může dokonce počet jezdců v MS-Moto2 v «worst case» klesnout na «0», zatímco 2015 jich bylo ještě 5: Lüthi, Aegerter, Krummenacher, Raffin a Mulhauser. Zde totiž Tom Lüthi odchází do královské kubatury MotoGP, tři další angažmá nesehnali a Aegerterova sezóna není zatím finančně zajištěna.

„Telefonoval jsem s Carlosem Ezpeletou a ten se snaží najít pro mě řešení. Pokouší se získat místo v jiném týmu. Ale je to hodně těžké. Není zatím žádná stáj, kde je volné místo, nebo aspoň bude v nejbližší budoucnosti. Jedinou šancí je tým Petronas Sprinta SIC z Malajsie. Carlos by mně měl do 24. prosince dát zprávu, jak to vypadá“, vysvětluje Cortese.

Razlan Razali, CEO Sepang International Circuitu (SIC), bude kromě svého dosavadního týmu Moto3-Honda (jezdci Adam Norrodin a Ayumu Sasaki) provozovat i poprvé v historii také závodní stáj Moto2, když tým Petronas Raceline Malaysia svou činnost ukončil. Tým Petronas Sprinta Kalex povede Johan Stigefelt a jediným jezdcem je zatím Hafiz Syahrin.

„Můžeme nechat jet Sandra vedle Hafize pouze v případě, pokud přinese 100% peněz potřebných pro své závodění“, říká ovšem Razlan Razali.

Na názor Davida Pickwortha, že se v tomto kšeftu pohybuje hodně lidí, kteří nevědí takříkajíc «která vlastně bije», odpovídá KTM-Motorsport-Direktor Pit Beirer: „V této hře je ale pouze jeden“.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama