Reklama

Z historie šamionátu IRRC v Hořicích Hlavní obrázek k článku: Z historie šamionátu IRRC v Hořicích

Teprve potřetí uvidí Hořice šampionát IRRC, když poprvé se zde jelo v roce 2014. Předtím se v letech 2011 a 2012 závodilo v Těrlicku, v sezóně 2013 se tento závodní seriál v Česku bohužel vůbec nejel.

V premiéře IRRC, tedy v roce 2014, v kubatuře IRRC Supersport vyhrál první jízdu Michal „Indi“ Dokoupil (Yamaha) - bez nároku na body - před svými krajany Markem Červeným (Kawasaki) a Kamilem Holánem (Yamaha), čtvrtý byl odmávnut Ital Luca Gottardi (Yamaha) a Top-5 dokompletoval Petr Homola (Yamaha).

Ve druhé jízdě SSP trumfoval Červený před Gottardim, Dokoupilem, Kreutzem a opět Petrem Homolou. Kamil Holán obsadil P6, Jiří Veverka (Honda) P8 a Richard Sedlák (Yamaha) se umístil na P9.

O rok později - 2015 - vyhráli opět pouze čeští jezdci. V první jízdě to byl Marek Červený a za ním skončil s wild card Michal Dokoupil, ten na startu letos bohužel nebude a stupně vítězů doplnil Joey den Besten. „Divočáci“ Kamil Holán a Richard Sedlák dokompletovali Top-5 první loňské jízdy a v Top-10 se ještě umístili z Čechů Karel Brandtner (7.) a Jiří Petrla (10.).

Ve druhé jízdě zvítězil Dokoupil před Den Bestenem a Holánem, čtvrtý byl odmávnut Červený. Ovšem s wild card startující Dokoupil a Holán body do šampionátu IRRC nebrali, takže vlastně 25 bodů bral Den Besten a 20 si jich připsal Marek Červený a to mu zajistilo titul šampiona IRRC-Supersport 2015. Znalost náročné hořické tratě dokázali přeměnit ve výborná umístění ještě Richard Sedlák, Karel Brandtner a Jiří Petrla - v cíli klasifikováni na P5; P6 a P8.

Když přijeli jezdci královské kubatury do Hořic poprvé, tedy v roce 2014, tak samozřejmě náročnou hořickou trať neznali a měli z ní respekt, což se projevilo na výsledcích. Všechna vítězství šampionátu International Road Racing Championship zůstala na české půdě doma, Aleš Nechvátal (CZ/Honda) vítězstvím v obou závodech superbiků postoupil na P4 v celkovém pořadí královské kubatury. V té první jízdě byl jako druhý za Nechvátalem odmávnut Grams, stupně vítězů pak dokompletoval Kreutz. Na P4 skončil další Čech Pavel Tomeček (Kawasaki), Top-5 doplnil Jochem Van den Hoek. V elitní desítce ale skončili ještě další čeští jezdci: na P6 Leoš Hlaváček (Honda), P9 vybojoval Petr Bičiště (Suzuki) a P10 patřilo Vítězslavu Bicanovi (BMW).

Za vítězem druhé jízdy Alešem Nechvátalem získal pro Čechy pódiový double ve druhé jízdě Kamil Holán, stupně dokompletoval Grams. Kreutz a Fredriks vytvořili Top-5 a v elitní desítce se ještě umístili Vítězslav Bican (P6), Petr Bičiště (P8) a Pavel Tomeček na P9.

A nic se nezměnilo ani o rok později, tedy v roce 2015, neboť převaha Čechů pokračovala: Kamil Holán vyhrál první závod před pozdějším šampionem Sebastianem Le Grellem a Alešem Nechvátalem, přičemž v Top-5 dojel ještě Petr Bičiště. Leoš Hlaváček a Tomáš Mysliveček skončili sedmý a desátý, stálý účastník IRRC Pavel Tomeček pak na P9.

V té druhé se sice prosadil lídr šampionátu Le Grelle - ten se stal předčasně šampionem IRRC-Superbike 2015, ale spolu s ním stáli na stupních vítězů dva Češi: Druhý Kamil Holán a třetí Aleš Nechvátal, když Petr Bičiště uzavřel Top-6. S wild card startující Leoš Hlaváček byl bez nároků na mistrovské body odmávnut na P7 a Pavel Tomeček pak dokončil závod na P9.

Sečteno, podtrženo: zatím se v Hořicích jelo 8x o mistrovské body, sedmkrát vyhráli domácí jezdci, pouze jednou se hrála hymna na počest cizince - Belgičana Le Grella. Nejvíce se hrála česká státní hymna na počest vítězných Nechvátala, Dokoupila a Červeného - ti všichni vyhráli 2x, jednou pak zvítězil Holán.

A z 24 pódiových umístění jich čeští jezdci získali více než polovinu, celkem 16x se postavili na stupně vítězů: Holán 5x, Dokoupil a Nechvátal 4x, Červený 3x.



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama