Reklama

WorldSSP: Ježek doufá v další umístění v Top-10

Druhá sezóna Ondry Ježka v WorldSSP probíhá dosud skvěle, když po pěti odjetých závodech mu patří příčka v Top-10 a toto umístění by si rád jistě uchoval i po Malajsii. Ostatně ve 4 závodech letošního šampionátu se vždy umístil mezi elitní desítkou, nevyšlo mu to pouze v Aragónu.

Malajsie, Sepang, Kuala Lumpur. Místa, které mají ve světě motorsportu zvuk a do závodní mapy světa se zapsala určitě nesmazatelně. Ovšem Sepang a tím pádem i Malajsie však jsou rovněž i místem, které dost jezdců v lásce nemá. Hlavně kvůli fyzické zátěži ze strany počasí. Je jedno zda se jedná o vydatné deště, či spalující vedro doprovázené vlhkostí srovnatelnou s prádelnou. Po víkendu jste zkrátka nejen mokří, ale i „vycucání“ jak bonbón. Ondřej Ježek se však na cestu k dalšímu závodu mistrovství světa Supersportů v Malajsii vydal s vervou sobě vlastní.

I přesto, že tam ještě nikdy nestartoval, snažil se český závodník po sedmém místě z Imoly, momentálně devátý jezdec průběžné klasifikace šampionátu, na malajské dobrodružství řádně připravit. Ať už to bylo studiem archivních záznamů závodů či na Playstationu. A protože jeho ambice a cíle jsou neustále se zlepšovat, odcestoval do zelené džungle palmových lesů již s několikadenním předstihem kvůli dostatečné aklimatizaci, jejíž součástí bylo i drobné cestování, poznávání asijské kultury a okolí. Nicméně od zítřka se již bude muset plně koncentrovat jen a výhradně na závodní aktivity, neboť by zcela určitě rád nejen minimálně zopakoval, ale třeba i vylepšil své dosavadní maximum z předešlého závodu. I vy můžete na dálku držet palce, ale také sledovat celé dění okolo šestého závodu sezóny přímo u televizních obrazovek.

Ondřej Ježek: „Po posledním závodě v Imole jsem se doma příliš neohřál. Hned v pátek jsme vyrazili do malajského Johoru na aklimatizační pobyt. Snem mého dědy, který mě společně s kamarády na cestě do Malajsie doprovází, bylo navštívit Singapur. Musím říct, že je to nejkrásnější město, které jsem kdy navštívil. Vše neuvěřitelně upravené a hlavně čisté. Jen pro představu, za pohození odpadku nebo nedopalku na zem hrozí pokuta 5000 dolarů! Dále jsem navštívil okruh v Johoru, kde se v roce 1998 jela velká cena. Okruh se zapsal do historie zejména tím, že tam Gino Borsoi přímo na trati přejel kobru. Také jsem si dával velký pozor, kam šlapu, trať je opravdu uprostřed džungle.

V Sepangu jsem nikdy nezávodil, nicméně na závodní víkend se ohromně těším. Přes dvacet let sleduji závody MS z Malajsie v televizi, ale až teď jsem se sem konečně dostal. Našemu týmu se tu vloni docela dařilo, takže věřím, že motocykl bude fungovat a zajedu tu další výrazný výsledek. Zejména bude důležitá akcelerace a maximální rychlost na dlouhých rovinách.“

V Sepangu to bude ostatně pro českého jezdce o něco jednodušší, konkurence nebude tak silná, budou chybět jezdci, kteří se účastní pouze evropských závodů, tedy z FIM Europe Supersport Cup a ti dokáží někdy pořádně okořenit závod.

Pořadí v šampionátu

01- Kenan Sofuoglu – Kawasaki Puccetti Racing – Kawasaki ZX-6R - 86 bodů
02- Randy Krummenacher – Kawasaki Puccetti Racing – Kawasaki ZX-6R – 71
03- Jules Cluzel – MV Agusta Reparto Corse – MV Agusta F3 675 - 58
04- Kyle Smith - CIA Landlord Insurance Honda - Honda CBR600RR - 46
05- Alex Baldolini – Race Department ATK#25 – MV Agusta F3 675 – 44
06- PJ Jacobsen – Honda World Supersport Team – Honda CBR 600RR – 43
07- Federico Caricasulo – Bardahl Evan Bros Honda Racing – Honda CBR 600RR – 42
08- Gino Rea - GRT Racing Team - MV Agusta F3 675 - 36
09- Ondřej Ježek – Team GoEleven – Kawasaki ZX-6R - 32
10- Nico Terol – Schmidt Racing – MV Agusta F3 675 – 30



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama