Reklama

WorldSBK: Poslední šance k návratu pro Haslama

V roce 2015 ukončil Leon Haslam sezónu MS-Superbike celkově na čtvrtém místě, přesto se pro něho nenašlo v letošním roce žádné místo na startovním roštu v WorldSBK. A naděje, postoupit se současným týmem z BSB - JG Kawasaki do šampionátu světového, byly pouze snem.

Po 209 závodech, 38 pódiových umístění a pěti vítězství se kariéra Leona Haslama v MS-Superbike po sezóně 2015 skončila. Čtvrtému jezdci z MS zbyl pouze přestup o level níže, tedy do BSB. V poločase sezóny 2016 je 33letý jezdec s 15 body ztráty na Shane Byrneho (Be Wiser Ducati) aktuálně druhý.

Pro Haslama byl britský superbikový šampionát pouze náhradním řešením a neustále hledal cestu, jak se vrátit. Od konce sezóny 2015 vedl neustále jednání se Suzuki, za kterou se stal v roce 2010 vicemistrem světa. Japonci se chtějí vrátit teprve až v roce 2018, ačkoliv nová GSX-R1000 bude zřejmě prezentována už v říjnu 2016 na výstavě Intermot v Kolíně.

Bývalý tovární pilot Ducati, Suzuki, BMW, Honda a Aprilie jedná ohledně roku 2017 s týmem Milwaukee, když u Ducati „dostal košem“.

Jedno je jisté, nejlepší místa WorldSBK 2017 jsou už všechna obsazena:

Kawasaki: Jonathan Rea, Tom Sykes

Ducati: Chaz Davies, Marco Melandri

Honda: Nicky Hayden, Stefan Bradl

Yamaha: Alex Lowes, Michael van der Mark

BMW nemá tovární tým, Markus Reiterberger je u týmu Althea jasný, Jordi Torres by měl zůstat rovněž. A kromě toho, BMW nemá o Haslama zájem.

MV Agusta by sice chtěla dvoučlenný tým, ale finanční možnosti továrny ve Varese jsou hodně ohraničeny a dosud tato tradiční značka nezískala v šampionátu WorldSBK ani jedno pódiové umístění.

A tak zůstává Aprilia. Ke svému zaměstnavateli z roku 2015 by se Haslam velmi rád vrátil, nebyl by ale jediný. Stejné choutky mají i další jezdci. Co je ale horší, zatím nedošlo mezi továrnou z Noale a týmem Milwaukee k dohodě, na jaké úrovni by se Aprilia do šampionátu měla vrátit.

Ovšem o místa v týmu Milwaukee je velký zájem. Aprilia má zájem, aby dvojice na rok 2017 měla složení Sylvain Guintoli (2014 mistr světa s RSV4) a současný tovární pilot Lorenzo Savadori. Týmový šéf Shaun Muir ale jedná vedle Haslama i s dalšími piloty: Eugene Laverty (vicemistr světa 2013 s RSV4), Leon Camier a třeba aktuálně čtvrtý v WorldSBK Davide Giugliano.

Pokud by nedošlo k podepsání smlouvy mezi Milwaukee a Haslamem, tak by populární britský jezdec mohl samozřejmě zůstat u současného týmu JG Speedfit Kawasaki v britském superbikovém šampionátu, otázkou je samozřejmě výše jeho gáže, neboť Haslam letos jezdí v BSB skoro zadarmo, když se do tohoto šampionátu vrátil až „5 minut po dvanácté.“

Navíc dostal nabídku, testovat pro Kawasaki Japan, když po senzačním druhém místě na letošní 8h v Suzuce jeho jezdecký kredit hodně vzrostl.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama