WorldSBK: Poslední šance k návratu pro Haslama
- Publikovno: 6.8.2016
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
V roce 2015 ukončil Leon Haslam sezónu MS-Superbike celkově na čtvrtém místě, přesto se pro něho nenašlo v letošním roce žádné místo na startovním roštu v WorldSBK. A naděje, postoupit se současným týmem z BSB - JG Kawasaki do šampionátu světového, byly pouze snem.
Po 209 závodech, 38 pódiových umístění a pěti vítězství se kariéra Leona Haslama v MS-Superbike po sezóně 2015 skončila. Čtvrtému jezdci z MS zbyl pouze přestup o level níže, tedy do BSB. V poločase sezóny 2016 je 33letý jezdec s 15 body ztráty na Shane Byrneho (Be Wiser Ducati) aktuálně druhý.
Pro Haslama byl britský superbikový šampionát pouze náhradním řešením a neustále hledal cestu, jak se vrátit. Od konce sezóny 2015 vedl neustále jednání se Suzuki, za kterou se stal v roce 2010 vicemistrem světa. Japonci se chtějí vrátit teprve až v roce 2018, ačkoliv nová GSX-R1000 bude zřejmě prezentována už v říjnu 2016 na výstavě Intermot v Kolíně.
Bývalý tovární pilot Ducati, Suzuki, BMW, Honda a Aprilie jedná ohledně roku 2017 s týmem Milwaukee, když u Ducati „dostal košem“.
Jedno je jisté, nejlepší místa WorldSBK 2017 jsou už všechna obsazena:
Kawasaki: Jonathan Rea, Tom Sykes
Ducati: Chaz Davies, Marco Melandri
Honda: Nicky Hayden, Stefan Bradl
Yamaha: Alex Lowes, Michael van der Mark
BMW nemá tovární tým, Markus Reiterberger je u týmu Althea jasný, Jordi Torres by měl zůstat rovněž. A kromě toho, BMW nemá o Haslama zájem.
MV Agusta by sice chtěla dvoučlenný tým, ale finanční možnosti továrny ve Varese jsou hodně ohraničeny a dosud tato tradiční značka nezískala v šampionátu WorldSBK ani jedno pódiové umístění.
A tak zůstává Aprilia. Ke svému zaměstnavateli z roku 2015 by se Haslam velmi rád vrátil, nebyl by ale jediný. Stejné choutky mají i další jezdci. Co je ale horší, zatím nedošlo mezi továrnou z Noale a týmem Milwaukee k dohodě, na jaké úrovni by se Aprilia do šampionátu měla vrátit.
Ovšem o místa v týmu Milwaukee je velký zájem. Aprilia má zájem, aby dvojice na rok 2017 měla složení Sylvain Guintoli (2014 mistr světa s RSV4) a současný tovární pilot Lorenzo Savadori. Týmový šéf Shaun Muir ale jedná vedle Haslama i s dalšími piloty: Eugene Laverty (vicemistr světa 2013 s RSV4), Leon Camier a třeba aktuálně čtvrtý v WorldSBK Davide Giugliano.
Pokud by nedošlo k podepsání smlouvy mezi Milwaukee a Haslamem, tak by populární britský jezdec mohl samozřejmě zůstat u současného týmu JG Speedfit Kawasaki v britském superbikovém šampionátu, otázkou je samozřejmě výše jeho gáže, neboť Haslam letos jezdí v BSB skoro zadarmo, když se do tohoto šampionátu vrátil až „5 minut po dvanácté.“
Navíc dostal nabídku, testovat pro Kawasaki Japan, když po senzačním druhém místě na letošní 8h v Suzuce jeho jezdecký kredit hodně vzrostl.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 6.8.2016
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Pre Jerez
- včera - Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki
- včera - Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España
- 24.4. - Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“
- 24.4. - Začalo letošní MS-Side
- 24.4. - Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“