Reklama

WorldSBK 2018: Aktuální startovní rošt po Kataru Hlavní obrázek k článku: WorldSBK 2018: Aktuální startovní rošt po Kataru

AKTUALIZOVÁNO: Závěrečný závodní víkend letošního šampionátu WorldSBK přinesl samozřejmě zodpovězení některých dosud nejasných bodů v obsazení startovního roštu na příští sezónu.

Tendence DWO (Dorna World Organisation) směřuje k celkovému počtu maximálně 26 jezdců s finančně potentními týmy, aby během sezóny některý se svou účastí v šampionátu neskončil, takže raději týmy s 22 kvalitními jezdci, než za každou cenu zaplnit pouze startovní rošt.

Dle SBK Managing Directora Daniela Carrery je sice optimální počet 24 - 26 jezdců, i třeba v jednočlenných týmech. V současné době ale existuje nadbytek týmů a jezdců, neboť každý si dokáže spočítat, že kubatura STK 1000 příští sezónu končí a tak si každý ze současných týmů chce zajistit místo na startovním roštu už nyní pro sezónu 2019.

Tým Van Zon Remeha BMW majitele Wernera Daemena bere třeba sezónu 2018 jako přechodnou, oba dva piloti Markus Reiterberger a Jan Bühn by se měli připravit postupně na rok 2019, kdy budou závodit v nejvyšší kubatuře. Také tým Berclaz BMW myslí na přestup do kategorie Superbike.

Ale pojďme k aktuální situaci na roštu, co se změnilo, nebo potvrdilo v Kataru.

Na startu 2018 bude opravdu maximálně 22 jezdců, mezi nimi je ale několik týmů pouze s jedním jezdcem. To je hodně problematická věc ohledně financování. Pokud by všechny týmy o jednom jezdci povýšily na tým se dvěma piloty, tak by jich bylo 30! A to už není možné ufinancovat. Týmům se totiž na zámořské závody platí jak letenky, tak také „nadváha“ za závodní materiál. A to všem stabilním jezdců a týmům!

Stále nevyřešeno zůstává druhé místo - vedle Leona Camiera - v týmu Red Bull Honda, i když se zde už vykrystalizovali pouze dva kandidáti: Ze hry je pryč jak Davide Giugliano, tak dosavadní jezdec Stefan Bradl, stejně jako Sylvain Guintoli - ten jasně preferuje být ve svých 35-letech testovacím pilotem Suzuki v MotoGP s možností startů na wild card (2 až 3 starty během sezóny). A těmi dvěma kandidáty zůstali Američan Jake Gagne a Francouz Loris Baz.

Nový tým Orelac VerdNatura Kawasaki potvrdil, že za něho pojede v roce 2018 Argentinec Leandro Mercado - dosud IodaRacing Aprilia.

Althea BMW nasadí pouze jeden motocykl, jezdci budou buď Loris Baz nebo Yonny Hernandez. Smůlu tak bude mít dosavadní jezdec Raffaele de Rosa, když Jordi Torres odchází k týmu MV Agusta Corse.

Pedercini Kawasaki by nejraději posadila na svůj motocykl Kolumbijce Yonnyho Hernandeze, ten by do týmu donesl potřebný sponzorský příspěvek. A angažmá Hernandeze je i v zájmu DWO, kvůli premiérovému závodu v Jižní Americe v říjnu příštího roku.

Jestli Grillini Racing pojede nově se Suzuki, nebo zůstane u Kawasaki, není rozhodnuto. Faktem je, že pokud by přešla tato stáj ke značce Suzuki, tak by se musela starat i o vývoj nového motocyklu GSX-R1000R a tedy spolupracovat s Suzuki Japan. Takže výchozí pozice pro přechod na jiný motocykl není zrovna nejlepší.

Německá stáj Triple-M Honda - dosud závodící v šampionátu STK 1000 - nasadí třetí motocykl Fireblade. Pilotem bude jezdec ze WorldSSP a sice Američan Patrick Jacobsen.

Oficiální přihlášku podal tým HPC-Power Suzuki majitele Denise Hertrampfa z IDM - jezdcem by měl být Švýcar Dominic Schmitter. Tento tým ale ještě nebyl akceptovaný od DWO a je na čekací listině.

Rodinná stáj VFT Ducati svůj comeback s jezdcem Menghim jako stabilní účastník WorldSBK 2018 mezitím vzdala.

Následující výčet znamená 21 jezdců - v 15 týmech - z 22 možných startovních míst.

Jezdci a týmy WorldSBK 2018

Kawasaki: Jonathan Rea (GB), Tom Sykes (GB)
Pata Yamaha: Michael van der Mark (NL), Alex Lowes (GB)
Aruba.it Ducati: Chaz Davies (GB), Marco Melandri (I)
MV Agusta: Jordi Torres (E)
Milwaukee Aprilia: Eugene Laverty (IRL), Lorenzo Savadori (I)
Red Bull Honda: Leon Camier (GB), Gagne? Baz?
Kawasaki Puccetti: Toprak Razgatlioglu (TR)
Go Eleven Kawasaki: Roman Ramos (E)
Orelac Kawasaki: Leandro Mercado (ARG)
Althea BMW: Baz? Hernandez?
Barni Ducati: Javier Forés (E)
Grillini Kawasaki/Suzuki?: Ježek? Badovini?
Pedercini Kawasaki: Hernandez? Baz?
Triple-M Honda: Patrick Jacobsen (USA)
Guandalini Yamaha: Andreozzi?

Tučně vytištění jezdci jsou oficiálně potvrzeni.



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama