WorldSBK 2017: Startovní rošt se pozvolna plní Hlavní obrázek k článku: WorldSBK 2017: Startovní rošt se pozvolna plní

Pouze MV Agusta, jako jediná továrna, zatím neoznámila ze špičkových týmů jezdecké složení do mistrovství světa 2017. V současně probíhající sezóně vidíme startovní pole s 24 stálými jezdci na motocyklem 7 značek.

2017 by jich ale mohlo být více, realisticky je řeč o 26 až 27 jezdcích. A přijdou tři piloti z MotoGP: Stefan Bradl, Marco Melandri a Eugene Laverty.

U Hondy má vítěz ze Sepangu Nicky Hayden platnou smlouvu i na sezónu 2017, Stefan Bradl podepsal po pěti letech závodění v MotoGP rovněž pro tohoto motocyklového giganta. Začátkem října bude na motocyklové výstavě Intermot v Kolíně představená nová CBR1000RR Fireblade. Od roku 2007 (James Toseland) nezískala Honda titul mistra světa v WorldSBK.

Tovární tým Yamaha pojede 2017 s vítězem z 8h Suzuka Alexem Lowesem a mladým Nizozemcem Michaelem van der Markem.

Tovární tým Ducati prodloužil smlouvu s Chazem Daviesem do konce roku 2018 a nově přichází Marco Melandri jako nástupce Davide Giugliana.

V týmu Althea BMW Markus Reiterberger smlouvu i na rok 2017, tým by chtěl pokračovat i s Jordim Torresem.

Tovární tým Kawasaki prodloužil smlouvy s oběma mistry světa Jonathanem Reou a s Tomem Sykesem do konce roku 2018.

Stáj Milwaukee odchází od BMW k Aprilii a bude oficiálním továrním týmem. Jezdeckou jedničkou se stal Severní Ir Eugene Laverty, ten se vrací po dvou letech tam, kde se stal 2013 na Aprilii vicemistrem světa. Druhým jezdcem bude šampion Superstock-1000 Lorenzo Savadori, továrna Aprilia platí jeho gáži a částečně i závodění.

Leon Camier neuspěl na námluvách u Ducati, Yamahy a Milwaukee, pro rychlého Angličana je tak pokračování u týmu MV Agusta tou nejlepší možností. Pokud by se podařilo financování, tak chce MV Agusta zvýšit počet svých motocyklů na startovním roštu na dva: Továrna z Varese jedná s českým jezdcem Karlem Abrahamem, v úvahu připadá také Davide Giugliano.

Přehled špičkových týmů a jejich jezdecké obsazení

Kawasaki: Tom Sykes (GB), Jonathan Rea (GB)
Honda: Nicky Hayden (USA), Stefan Bradl (D)
Pata Yamaha: Alex Lowes (GB), Michael van der Mark (NL)
Milwaukee Aprilia: Eugene Laverty (IRL), Lorenzo Savadori (I)
Althea BMW: Markus Reiterberger (D), Jordi Torres (E)
Aruba.it Ducati: Chaz Davies (GB), Marco Melandri (I)
MV Agusta: Leon Camier (GB)
Jezdci napsaní kurzívou ještě nejsou potvrzeni

V soukromých týmech není naopak na sezónu 2017 rozhodnuto ještě skoro nic Grillini Kawasaki by chtěla nadále pokračovat s Dominicem Schmitterem , tento týden se koná v Monacu jednání. Druhý jezdec zatím není jasný, Andrea Grillini sní o špičkovém jezdci, toho ale díky nemožnosti Top závodního materiálu zřejmě nedostane. Jedním z vytypovaných jezdců je také Karel Abraham , s kterým týmový šéf Andrea Grillini rovněž jedná.

V týmu Pedercini Kawasaki je Anthony West kandidátem číslo jedna, ovšem Australan nejen že peníze nepřinese, ale chce být také pravidelně placen. Katarec Saeed Al Sulaiti má díky svému sponzorského příspěvku velké šance na setrvání, s týmem jedná i český jezdec Karel Abraham .

GoEleven Kawasaki chce rovněž poslat do WorldSBK dva jezdce s motocykly ZX-10R. Bývalý španělský mistr Moto2 Roman Ramos by měl zůstat, jako druhého jezdce by týmový šéf Gianni Ramello a manažer Denis Sacchetti chtěli jednoho ze svých současných pilotů v WorldSSP Ondřeje Ježka nebo Christiana Gamarina.

Stáj Giampiera Sacchiho IodaRacing by ráda pokračovala s motocykly Aprilia a nabízí tak poslední dva volné špičkové motocykly RSV4. Počet uchazečů o ně je ale hodně dlouhý: Alex De Angelis, ex-mistr světa Sylvain Guintoli, Davide Giugliano a Leon Camier.

Barni Ducati chce i nadále závodit s jedním jezdcem, lepšího než je ten současný Javier Fores ale těžko seženou.

VFT Ducati je rodinný tým, a ten bud existovat pouze v případě, že nadále pojede Fabio Menghi . Ten chce závodit i v roce 2017, ovšem 30letý jezdec se musí 100% uzdravit.

Toth Yamaha bude promotérem WorldSBK respektován a dostane dvě místa na startovním roštu pouze v případě, že na trhu nebude žádný lepší volný tým.

Manuel Puccetti chce začít nově závodit i v MS-Superbike s jedním motocyklem Kawasaki ZX-10R. Aktuálně v Top-4 Davide Giugliano pak dobře ví, že je to pro něho ta nejlepší možnost.

U Yamahy se proslýchá, že by rádi postoupili s jedním superstockovým týmem do MS-Superbike, v nejlepším případě s týmem Guandalini. O toto místo se zajímá Sylvain Guintoli, Yamaha francouzskému exmistru světa slíbila, že dostane kvalitní materiál na úrovni továrního a udržela si ho tak v rodině Yamahy.

Pokud by se podařilo všem týmům jejich plány realizovat, tak bychom k letošním 24 bikům mohli připočítat další dvě Kawasaki (celkem 9), jednu MV Agustu a šest míto čtyř Yamaha. Díky změně značky v Milwaukee by se snížil počet motocyklů BMW ze čtyř na 2, Aprilia by své motocykly zdvojnásobila ze 2 na 4.

Startovní pole by se tak z 24 rozrostlo na 29 jezdců.

Zdroj: SpeedWeek



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama