Reklama

WorldSBK 2017: Která čtyři místa jsou ještě volná?

Ve špičkových týmech MS-Superbike jsou všechna místa už týdny, v některých dokonce měsíce, na rok 2017 dávno obsazena. Volné jsou maximálně dva rychlé motocykly - a čtyři volná místa na startovním roštu - kdo má ještě šanci?

Na startovním roštu MS-Superbike 2017 bude zřejmě 24 stabilních pilotů, 20 z nich už je jistých.

Nejvíce zajímavé volné místo nabízí IodaRacing Aprilia – pokud ale bude pro druhý motocykl dostatečný peněžní budget. Zatím byl oznámen pouze Argentinec Leandro Mercado jako jezdec. Pokud najde týmový šéf Giampiero Sacchi potřebné peníze, tak bude prodloužena smlouva s Alexem De Angelisem. Pokud ne, tak uvidíme San Mariňana buď v italském šampionátu CIV nebo v US-seriálu MotoAmerica.

Na plánech IodaRacing je závidlé štěstí maďarského týmu Toth. Po blamáži v posledních letech dostal tým vedený Imre Tothem od DWO jasný úkol, investovat do lepšího materiálu a kvalitnějších jezdců. Zde je situace celkem jasná, pokud nasadí IodaRacing pouze jednoho jezdce, tak obdrží Toth fixní místo na startovním roštu. Dle informací našeho webu je tato šance 10%. O toto místo měl kromě jiných zájem ex-šampion ze seriálu BSB Australan Joshua Brookes, který byl s motocyklem Yamaha britským šampionem 2015. Zájem má ovšem i Polák Pawel Szkopek, ten ale nechce jet celou sezónu, nýbrž pouze nějaký závod s wild card, eventuálně zaskočit jako náhradník.

Nesmíme ale zapomenout: Toth-R1 nedostane od Yamahy žádnou tovární podporu.

Že by Barni nebo VFT nasadila druhý motocykl Ducati Panigale je velmi nepravděpodobné, v továrně Ducati v Bologni si nikdo nic neobjednal. Tím se sny katarského jezdce Saeeda Al Sulaitiho zřejmě rozplynuly jako pára nad hrncem. Jediný Arab na startovním roštu v MS-Superbike (získal 1 mistrovský bod 2016 v Laguna Sece) snil o tom, že si s pomocí Ducati Katar prostě místo koupí.

Jak to ale dopadne s rodinným týmem VFT Ducati, je absolutně nejasné. Fabio Menghi havaroval koncem února 2016 na Phillip Islandu a zlomil si kromě jiného pánev. Pokud by se 30-letý Ital nerozhodl pro pokračování v kariéře, tak by tým zřejmě přestal úplně existovat.

Al Sulaiti se sice na konci sezóny rozešel se svým dosavadním týmem Pedercini Kawasaki ne zrovna v nejlepším, ale jeho sponzorský příspěvek by se týmovému majiteli Lucio Pedercinimu hodně hodil. Tým rovněž jedná s Australanem Anthonym Westem, peněžní budget na jeho závodění ale není rozhodně pohromadě. Vše vypadá tak, že bude nasazen pouze jeden motocykl ZX-10RR a ne dva, jako letos nebo v minulých sezónách.

Rovněž ticho po pěšině je o třetím motocyklu BWM týmu Althea, který měl pilotovat šampion STK FIM 1000 Cupu Raffaelle de Rosa, jenž kvůli svému dosaženému věku už nesmí titul šampiona obhajovat.

Přehled jezdců a týmů WorldSBK 2017

Kawasaki: Tom Sykes (GB), Jonathan Rea (GB)
Red Bull Honda: Nicky Hayden (USA), Stefan Bradl (D)
Pata Yamaha: Alex Lowes (GB), Michael van der Mark (NL)
Milwaukee Aprilia: Eugene Laverty (IRL), Lorenzo Savadori (I)
Althea BMW: Markus Reiterberger (D), Jordi Torres (E)
Aruba.it Ducati: Chaz Davies (GB), Marco Melandri (I)
MV Agusta: Leon Camier (GB)
Barni Ducati: Javier Fores (E)
IodaRacing Aprilia? BMW?: Leandro Mercado (ARG), Alex De Angelis (RSM)?
Puccetti Kawasaki: Randy Krummenacher (CH)
GoEleven Kawasaki: Roman Ramos (E)
Guandalini Yamaha: Riccardo Russo (I)
Grillini Kawasaki: Ayrton Badovini (I), Ondřej Ježek (CZ)
Pedercini Kawasaki: Anthony West (AUS) ?, Saeed Al Sulaiti (QAT) ?
VFT Ducati: Fabio Menghi (I) ?, Saeed Al Sulaiti (QAT) ?
Toth Yamaha?:



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama