Reklama

Willi Racing 2019 v MS-Moto2? Hlavní obrázek k článku: Willi Racing 2019 v MS-Moto2?

Závodní rakouský víkend na okruhu Red Bull Ring ve Spielbergu byl hodně důležitý pro brněnský tým Willi Racing. Ačkoliv žádný pilot nestál na startovním roštu «Grand Prix von Österreich», tak zde byl zastoupen při jednáních s IRTA manažerem Joskou Kubíčkem.

A s tím jsme se také spojili, aby nám řekl něco nejen o blízké budoucnosti tohoto týmu, ale i o plánech na příští sezónu.

Takže ty nejbližší jsou následující: Od 28. do 30. srpna třídenní soukromý test v Misanu a potom účast s «wild card» na závodě «Gran Premio Octo di San Marino e della Riviera di Rimini» (7. - 9. září) na okruhu Misano World Circuit Marco Simoncelli a potom letošní - v pořadí už třetí vyhlédnutý start s «wild card» při Gran Premio Movistar de Aragón (21. - 23. září) na okruhu MotorLand Aragon. Pilotem bude Jihoafričan s portugalskou licencí, 33-letý Sheridan Morais, který si při GP Brna v trénincích nevedl vůbec špatně.

Ale pojďme o krok dále a přesuňme se do sezóny příští. V Moto2 se už nebudou používat jednotné motory Honda o objemu 600 ccm, nýbrž nastane éra tříválcových motorů Triumph o objemu 765 ccm o výkonu více než 133 HP.

Pro všechny týmy a jezdce je to novinka, pro nové zájemce pak ideální stav, začíná se totiž prakticky od NULY.

V sezóně 2019 bude v kubaturách Moto2 a Moto3 závodit vždy po 30 stabilních jezdcích, + 2 «wild card», tedy 32 pilotů na startovním roštu maximálně. Což je dle IRTA (sdružení závodních týmů) ideální počet.

Proto se nebude počet týmů zvyšovat a rozšiřovat, není důvod. Navíc právě v Moto2 je ještě počet vázán na jednotné motory, jejichž kontingent je rovněž ohraničen.

Ale je zde jedna možnost: Jestliže letos závodí pod jednou střechou v MS-Moto2 závodní stáj SAG Team (jezdec Alejandro Medina, předtím Isaac Viňales) a také jako tým v týmu Nashi Argan SAG Team (pilot Jules Danilo), tak může klidně existovat například v sezóně 2019 Kiefer Racing a Willi Kiefer Racing, ostatně proč ne?

A co uvažovaní jezdci, kteří přicházejí v úvahu? Kromě už jmenovaného Sheridana Moraise jsou v hledáčku brněnského týmu i čeští jezdci: Nejlépe akceptovatelný by byl ex-pilot Moto3 Karel Hanika, který ostatně v Brně s «wild card» vloni už závodil a jezdil také šampionát CEV-Repsol. Ten má ale dvouletou smlouvu s Viktorem Nossem do EWC a navíc se sám lépe cítí na silnějším biku, což dokazuje svou nepopiratelnou rychlostí v tomto šampionátu. Samozřejmě, že se nabízí i jméno Ondřej Ježek, ten ale s motocykly o menším objemu měl určité problémy viz jeho závodění v WorldSSP za italský tým Go-Eleven. A volný je i Jan Halbich, rozhodně velmi rychlý jezdec, jehož jméno ale IRTA nic neříká.

Může se samozřejmě stát a v minulosti se i stalo (viz FGR), že IRTA nějakého pilota doporučí...

Závěrem: Šance, že se Willi Racing zúčastní jako tým v týmu mistrovství světa Moto2 2019 je celkem reálná, ostatní ukáže čas...!

Ostatně v této stáji už příchodem Josky Kubíčka na post manažera Willi Racing došlo ke strukturálním změnám v týmu a pozice jednotlivých členů týmu dostaly jinou podobu (včetně odpovědnosti), ale o tom až příště!

V každém případě existuje možnost, že 2019 bychom mohli vidět ve všech 3 kubaturách Grand Prix českého zástupce a snad i 3 české piloty.



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama