Reklama

Valentino Rossi má před Katarem špatné tušení

„Pokud nevyřešíme problémy zde, tak si moc nadějí nedávám“, říká Valentino Rossi na téma jednotné elektroniky. První den testů MotoGP v Buriramu obsadil slovutný Ital 8. místo, dnes dokonce až 14.

A tak zatímco Johann Zarco o svém motocyklu Yamaha 2016 s novou kapotáží a s 500 ot/min navíc pěje pouze slova chvály, tak od továrních pilotů Mavericka Vinalese a Valentina Rossiho jsou slyšet především stížnosti na bike 2018.

Rossi ztratil včera sice jen 0,392 sec na nejlepší čas Cala Crutchlowa (LCR Honda), ale skončil až na 8. místě. A dnes ta ztráta na Marqueze (Repsol Honda) činila už 0,919 sec a to znamenalo až 14. pozici.

Devítinásobný mistr světa, který včera oslavil už své 39. narozeniny, je sice daleko od toho, «hodit flintu do žita», ale: „Moji motivací je, pokusit se jezdit co nejrychleji. Chci jezdit vpředu a bojovat o vítězství“.

„Můj pocit na trati není špatný, očekával jsem to horší. Trať je ve velmi dobrém stavu a a čistá. Asfalt nabízí hodně gripu. Layout okruhu je velmi podobný jako v Rakousku a to mně připravuje starosti. Když jsi ale na okruhu, tak je to podobné jako v Argentině. Trať není těžká, a má radost z jízdy. Technicky je jednoduchá, ale nenudíš se“, je názoru tovární pilot týmu Yamaha Movistar.

„Motocykl je lépe ovladatelný než v loňské sezóně, myslím si tak jako před dvěma roky. To je pro mne hodně důležité, se šasím 2017 jsem se hodně trápil, ještě víc než Maverick. Honda a Ducati jsou při zrychlování ale lepší, s elektronikou jsou krok před námi. Když jsme přestoupili k Magneti Marelli tak se dostavily těžkosti. A nám není vůbec jasné, o které se vlastně jedná. Honda a Ducati tomu rozumí aspoň trochu, to se nám nedaří. Doufám, že se nám brzy podaří vyřešit tyto problémy“, pokračuje Rossi.

„Dobré na těch problémech s elektronikou je, že se to netýká šasí, motoru nebo zadní kývačky. Tento problém můžeš vyřešit na computeru. Přesto mně to dělá velké starosti. Pokud to nevyřešíme tady v Thajsku, tak mám špatné tušení, že to pro první závody nevyřešíme. úplně upřímně totiž nevím, co máme vlastně dělat“., říká na téma problému s jednotnou elektronikou Magneti Marelli tovární pilot týmu Movistar Yamaha.

„Bavíme se o dvou různých věcech. Honda a Ducati se vloni ve druhé části sezóny hodně zlepšily. Druhou věcí je naše šasí. Na brzdách a ve vjezdu do zatáček je to dobré a cítím se skvěle. Chybí nám ale zrychlení - kvůli elektronice“, uzavírá celou záležitost Rossi.

Faktem ale je: Zatímco Vinales se ze včerejšího nejlepšího času 1:31.294 min. zlepšil na dnešních 1:30.274 min, tedy více než o 1 sekundu a na nejlepší čas mu tak chybí 0,305 sec, tak Rossi ze včerejšího času 1:31.189 min. se dnes dostal na 1:30.888 min., tedy zrychlil o pouhé 0,3 sec. a chybí mu tak na aktuálního lídra testů Marqueze po dnešku propastných 0,919 sec.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama