Reklama

Valentino Rossi: 2019 ještě jezdec, 2020 pak týmový šéf? Hlavní obrázek k článku: Valentino Rossi: 2019 ještě jezdec, 2020 pak týmový šéf?

Ačkoliv se Valentino Rossi ještě nevyjádřil ke svému dalšímu programu jako pilota MotoGP, dá se předpokládat následující scénář: 2019 bude ještě aktivním pilotem, od sezóny 2020 potom týmovým šéfem vlastní závodní stáje v MotoGP.

Tajemství okolo dalšího pracovního působení Valentina Rossiho bude brzy odhaleno. Vesměs všichni odborníci se shodují v tom, že 115-násobný vítěz GP bude ještě závodit v sezóně 2019 a potom provozovat vlastní tým v MotoGP s motocykly Yamaha.

Po rozchodu týmu Tech3 a továrny Yamaha na konci sezóny 2018 ztratí Yamaha po 20 letech renomovaný satelitní tým.

Je veřejným tajemstvím, že Valentino Rossi se svou závodní stájí SKY VR46 jako týmový majitel v blízké budoucnosti vstoupí do MS-MotoGP.

Dá se ale zároveň pochybovat o tom, že by se tento manévr udál už na sezónu 2019. Dle všech naznačovaných zkutečností totiž Valentino Rossi podepíše ještě novou - minimálně jednoroční - smlouvu s týmem Movistar-Yamaha.

Maverick Vinales už smlouvu s továrnou Yamaha oficiálně prodloužil na sezóny 2019 a 2020.

Týmový majitel Tech3-Yamaha Hervé Poncharal ostatně v prosinci 2017 prohlásil, že Rossi bude závodit ještě v sezóně 2019 v MotoGP.

Ovšem zřejmě mu Yamaha nabídla pouze jednoroční smlouvu s materiálem M1 - neboť 2020 bude stát Rossi přede dveřmi jako majitel satelitního týmu této továrny.

Proto reagoval Poncharal promptně a začal jednat s KTM už na sezónu 2019.

Špičkoví funkcionáři z Dorny a sdružení týmů IRTA (mimochodem předsedou je právě Hervé Poncharal) mají názor, že Yamaha až do vstupu Rossiho s jeho vlastním týmem SKY VR46 nebude v sezóně 2019 provozovat žádný tým MotoGP - kvůli jedné sezóně totiž žádná závodní stáj takový krok neudělá!

Samozřejmě, všechno se rozhodne v okamžiku, zda Rossi prodlouží svou smlouvu jako jezdec a zda pouze na jednu sezónu, nebo na dvě.

Rok 2020 je pro Rossiho vstup jako týmového šéfa výhodný i v tom, že oba dva členové jeho VR46 Riders Academy Franco Morbidelli a Francesco «Pecco» Bagnaia budou už mít za sebou zkušenosti z MotoGP: Morbidelli v Marc VDS Honda a Bagnaia za Pramac-Ducati.

Pokud by Yamaha na rok 2019 nebyla schopna - poprvé od začátku éry MotoGP v roce 2002 - provozovat satelitní tým, tak by ovšem ztratila 100% Johanna Zarca, na kterého si dělají zálusk kromě Red Bull-KTM i ostatní značky a továrny: Ducati, Honda, Suzuki a Aprilia.

Pokud ale tým SKY VR46 2020 opravdu s motocykly Yamaha vstoupí do MS-MotoGP, tak musí Dorna povolit dodatečný 13. tým, neboť současné zákaznické týmy Gresini, Tech3, Pramac, LCR, Ángel Nieto, Reale Avintia a Marc VDS mají exkluzivní smlouvy do konce roku 2021. A to i přesto, že by Michelin musel místo dosavadních 24 jezdců zásobit s Rossiho týmem 26!

Samozřejmě všichni vědí, že skutečnost setrvání a účast Rossiho v MS-MotoGP (i když jen jako týmového majitele) pomůže královské kubatuře ve sledovanosti u fanoušků a udrží její popularitu.

Proto se určitě problém míst v boxových garážích a umístění další hospitality v paddocku vyřeší i když na úkor jiných týmů.

A nabízí se možná i jiná eventualita: Rossi s pomocí všemocného promotéra Dorny může nahradit některý finančně slabý tým jako je třeba Reale Avintia a to jako «Joint Venture».

Momentálně závodí VR46 v kubaturách Moto3 (s KTM) a Moto2 (s Kalexem).

Rovněž je možné, že Rossi svůj tým Moto3 2020 převede na svého kamaráda Jorge Martineze a zde bude startovat pod názvem Ángel Nieto Team. Ten ostatně letos rovněž závodí s motocykly KTM a peřvzal už na sezónu 2018 jezdce Andrea Migna z VR46 Riders Academy; ostatně také Bagnaia závodil dva roky u Aspara.

Nejdříve ale musí Valentino Rossi oficiálně veřejně oznámit, že 2019 bude absolvovat svou už 24. sezónu GP (!) jako jezdec. Zároveň by to byla už jeho 14. sezóna v továrním týmu Yamaha.



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama
Reklama