Reklama

V továrním týmu u Yamahy se stínaly hlavy

Totálně neúspěšná sezóna 2018 továrního týmu Yamaha v MotoGP nezůstala bez následků, ostatně kritika ze strany především Valentina Rossiho byla hodně hlasitá. A odezva byla celkem dle očekávání.

Zopakujme si fakta: Valentino Rossi vyhrál závod Grand Prix naposledy v Assenu 2017 a vloni to dlouho vypadalo, že to bude také poslední vítězství nějakého jezdce s továrním motocyklem Yamaha M1. Naštěstí - aspoň opticky - vše zachránil Maverick Vinales svým vítězným závodem na Phillip Islandu 2018, ovšem to také bylo jediné vítězství pro tuto značku od června 2017! Znamenalo to ovšem 25 závodů Grand Prix bez jediného vítězství, nejdelší neúspěšná série v historii této značky.

A nejen Maverick Vinales, ale především Valentino Rossi, rozhodně nešetřili kritikou a to se pochopitelně bossům v Japonsku nechtělo moc líbit. A reagovali jasně, první hlava jednoho z šéfů byla setnuta.

Šéf technik Kouji Tsuya musel nyní s okamžitou platností svůj post opustit a přenechat ho Tahakiru Sumimu (dosud odpovědný za šasí), přitom ve funkci šéftechnika působil teprve od roku 2017.

Jen pro zajímavost: Rossi a Vinales nejdříve kritizovali právě šasí, teprve později v průběhu sezóny 2018 zase motor.

Ovšem přispěl k tomu především Kouji Tsuya sám, když se oficiálně omluvil jezdcům po kvalifikaci na GP Rakouska na Red Bull Ringu - Rossi se tehdy vůbec neprobojoval do Q2 (Vinales obsadil P11) a Tsuya před všemi zástupci médií na začátku TK prohlásil: „Chtěl bych se našim jezdcům omluvit. Jelikož jsme nebyli rychlí a že oni v Qualifying nemohli ukázat lepší výkony“. A toto jeho prohlášení japonští bossové přijali hodně rozpačitě.

Odchod Tsuy je prvním personálním řešením v továrním týmu, zda budou následovat další, se ukáže nejdříve 4. února na oficiální prezentaci Yamahy v Jakartě, od 6. února je na pořadu první test MotoGP v Sepangu.

Organizačně se už také něco událo: Na vyslovené přání Rossiho byl vytvořen evropský testovací tým s jezdcem Jonasem Folgerem.

Poznámka: Ducati, Honda a Suzuki už dávno své vlastní testovací týmy na evropské bázi mají.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama