Reklama

V MS Moto3 2018 bez týmu Red Bull Aki Aja! Hlavní obrázek k článku: V MS Moto3 2018 bez týmu Red Bull Aki Aja!

Obrovské překvapení v kubatuře Moto3: Tým Red Bull-KTM manažera Aki Ajo se už v této formě v MS v sezóně 2018 neobjeví. Výsledky týmu Fina Aki Aja zůstaly letos hodně za očekáváním, nejlepším umístěním bylo zatím 4. místo v Brně Bo Bendsneydera.

Během závodního víkendu na Masarykově okruhu se Red Bull a KTM rozhodly, že tým Moto3 Aki Aja po šesti letech závodění se v letošní formě už v mistrovství světa 2018 neobjeví.

Je to velké překvapení, od roku 2012 bojoval tento tým každý rok o mistrovský titul s jezdci jakými byli Cortese, Salom, Miller, Oliveira a Binder, dvakrát pak světový šampionát vyhrál: 2012 s Cortesem, 2016 s Binderem.

Pit Beirer - Motorsport-Direktor od KTM vysvětluje celou problematiku následovně: „Nás dnes porážejí v MS-Moto3 jezdci pocházející z Red Bull KTM-Rookies Cupu jako Mir, Martin a Di Giannantonio, ale závodí s motocykly Honda.“

A Beirer dále: „KTM v nejbližší budoucnosti bude více ovlivňovat výběr jezdců v následujících týmech: SKY VR46, RBA, Südmetall Schedl Racing (Öttl možná přestoupí do Moto2), Platinum Bay Real Estate a AGR, nově i Saxoprint Prüstel GP. Ovšem týmy musí nejdříve vyčkat, zda jejich požadavky na startovní místa bude akceptovat Selektion-Komitee, pak můžeme teprve uzavřít smlouvy“.

Zájem má i šéf týmu CIP Alain Bronec, letos s motocykly Mahindra a jezdci Bezzecchim a Paglianim.

A proč bude vlastně ukončena přímá spolupráce s Aki Ajem? „Musíme dát naším mladým jezdcům přicházejícím z Rookies-Cupu nabídnout lepší možnosti do budoucnosti. Dosud si všechny ostatní týmy myslely, že Red Bull KTM je naším továrním týmem a má ve všem přednost, to ale neodpovídá realitě. Reglement jasně hovoří o tom, že v této kubatuře musí všechny týmy obdržet stejný materiál, neexistují žádné tovární motocykly, pouze Production-Racer.“, vysvětluje dále Pit Beirer a dodává: „Musíme dát prioritu naším Rookies a nejlepší jezdce z Red Bull-Rookies Cupu přivést v příštím roce do našich týmů KTM v MS, musíme je prostě doprovázet na jejich cestě ke světové špičce“.

KTM chce prostě nabídnout zákaznickým týmům MS-Moto3 těsnější spolupráci, tak jak to dělá od roku 2015 HRC. Ta například zaplatí za tým Gresini gáží pro jezdce, když si ji tým nemůže dovolit. Nebo Japonci sníží leasingový poplatek jako je to u týmů Gresini nebo Marinelli Rivacold (pro Fenatiho).

Pokud nějaký tým KTM v MS převezme v budoucnu dobrého pilota z Rookies-Cupu, tak chce KTM společně rozhodovat o jeho přijetí a týmové příslušnosti.

Zda Aki Ajo 2018 bude provozovat tým KTM-Moto3, není vůbec jasné, ačkoliv má k dispozici dvě místa na startovním roštu.

Mimochodem: Aki Ajo vyhrál v MS-Moto2 dva roky titul mistra světa, ačkoliv Johann Zarco neměl žádnou finanční podporu od Red Bullu.

Letos dokázali Migno, Guevara a Ramirez, že umí jezdit hodně rychle, naopak jezdci Red Bull KTM 2017 Bendsneyder a Antonelli jsou v MS na místech 13. a 19.

„Ajo vždy od nás očekával, že dostane od KTM tovární podporu. Ale tu mu nemůžeme garantovat. Proto je Aki nespokojený. Naše účast v kubatuře Moto3 bude prostě v základech změněna, momentálně se nacházíme politicky v hodně nepříjemné situaci a musíme jít jinou cestou. Máme stejnou radost z úspěchu třeba Marcose Ramireze, stejně jako by byl úspěšný jezdec z týmu Red Bull KTM“, uzavřel aktuální situaci Pit Beirer - Motorsport-Direktor od KTM.

Foto: Josef Fait



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama