Reklama

Týmy MotoGP 2019: Bez Pedrosy, čtyři Rookies Hlavní obrázek k článku: Týmy MotoGP 2019: Bez Pedrosy, čtyři Rookies

S Oliveirou, Mirem, Bagnaiou a Quartararem přibudou do «premier class» celkem 4 Rookies. Po 13 letech závodění v MotoGP naopak končí Dani Pedrosa.

Mistr světa Moto3 Joan Mir (20) nebude 2019 jediným velkým překvapením na startovním roštu MotoGP – neboť Fabio Quartararo převezme druhé místo vedle Morbidelliho v novém týmu SIC-Petronas-Yamaha.

Po potvrzení Jorge Lorenza v týmu Repsol-Honda, přechodu Andrea Iannoneho k Aprilia Racing Team Gresini a Joana Mira k Suzuki Ecstar byly poprvé v historii už v červnu obsazeny místa ve všech šesti továrních týmech MotoGP na další sezónu.

Byla rovněž zodpovězena otázka, kdo pojede příští rok v novém týmu Petronas-SIC-Yamaha, který dostal dvě místa od Jorge Martineze a jeho týmu Pull & Bear-Nieto-Racing: 19-letý Fabio Quartararo se stal týmovým kolegou v satelitním týmu Yamahy Franca Morbidelliho.

Razlan Razali, CEO okruhu Sepang Circuit a majitel týmů Moto3- a Moto2- se Sponsorshipem od SIC a Petronas, se společně domluvil se subjekty Yamaha a Dorna na angažování Fabio Quartarara, což bylo veřejné tajemství od GP v Assenu.

Quartararo, ve věku 14 a 15 letech vítězem šampionátu CEV Repsol Moto3 Championship a už tehdy považován za nového Marca Márqueze, vyhrál letos překvapivě závod Moto2 s motocyklem Speed GP Katalánska a tento svůj úspěch potvrdil ještě 2. místem při Dutch-TT druhým místem.

To samozřejmě přispělo ke snížení věkového průměru a nástupu mládí v královské kubatuře.

Tým Tech3 po 20 letech odešel od továrny Yamaha ke KTM, hlavním sponzorem se stane Red Bull a tým bude považován za Junior-tým. Modrý design bude převzat od týmu Scuderia Toro Rosso z F1. A jelikož se tým Marc VDS koncentruje opět především na kubaturu Moto2, tak se počet jezdců v «premier class» zredukoval na 22 jezdců a 11 týmů.

Místa od Marc VDS budou promotérem Dornou rezervována pro Rossiho tým VR46, který bude od roku 2021 závodit se 2 piloty a těmi budou Morbidelli a Bagnaia.

Honda tak ztratí jeden ze svých dvou zákaznických týmů a zůstane pouze LCR. Rovněž Ducati bude chudší o tým Nieto-Aspar-Racing, který vyrazí pod vlajkou Petronas s motocykly Yamaha.

Monster se stane po 5 letech nadvlády Movistaru hlavním sponzorem továrního týmu Yamaha.

Suzuki má s Joanem Mirem (20) a Alexem Rinsem (22) nejmladší tovární tým vůbec.

V týmu Repsol-Honda musel Dani Pedrosa (dosud 288 závodů Grand-Prix a 210 startů v MotoGP) uvolnit po 13 letech své místo trojnásobnému vítězi z letošní sezóny Jorge Lorenzovi. Dani se ale může stát testovacím pilotem na sezónu 2019 u KTM vedle Mika Kallia.

Dosud nebylo potvrzeno jediné místo: Karel Abraham by měl v týmu Avintia-Ducati nahradit Belgičana Xaviera Siméona.

Takto vypadá 11 týmů MotoGP na sezónu 2019

Repsol-Honda: Marc Márquez, Jorge Lorenzo
Movistar Yamaha: Valentino Rossi, Maverick Vinales
Ducati Corse: Andrea Dovizioso, Danilo Petrucci
Red Bull KTM: Johann Zarco, Pol Espargaró
Aprilia Gresini Team: Aleix Espargaró, Andrea Iannone
Suzuki Ecstar: Alex Rins, Joan Mir
Pramac Ducati: Jack Miller, Francesco Bagnaia
LCR Honda: Cal Crutchlow, Takaaki Nakagami
Reale Avintia Ducati: Tito Rabat, Karel Abraham
Red Bull Tech3 KTM: Miguel Oliveira, Hafizh Syahrin
Petronas-SIC-Yamaha: Franco Morbidelli, Fabio Quartararo

Foto: Josef Fait



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama