Reklama

Tým Marc VDS chce s Yamahou tříletou smlouvu Hlavní obrázek k článku: Tým Marc VDS chce s Yamahou tříletou smlouvu

Tým Marc VDS se po čtyřech letech u Hondy poohlíží po motocyklovém trhu. Belgičané by mohli vystřídat Tech3 u Yamahy. Ovšem také Honda a Suzuki jsou reálnými možnostmi.

Belgický tým Marc VDS-Honda nastupuje do své čtvrté sezóny MotoGP s novým jezdeckým párem: Jacka Millera vystřídal Tom Lüthi, mistr světa Moto2 Franco Morbidelli převzal místo po Tito Rabatovi.

Redding, Rabat a Miller byli dosavadními jezdci MotoGP v týmu Marc VDS, smlouva s Hondou byla přes některé problémy prodloužena i na sezónu 2018.

Týmový principál Michael Bartholemy musel nejdříve skousnout hořkou pilulku, že mu jeho konkurent Hervé Poncharal vyfoukl těsně před nosem KTM. Ale Belgičan má ještě tři další možnosti: Zůstat u Hondy, nebo přejít k Yamaze a rovněž Suzuki chce mít na sezónu 2019 a ty následující satelitní tým.

„Ano, musím to opravdu potvrdit. Telefonicky jsme mluvili s Yamahou a také si vyměnili několik E-Mailů. Ale jednáme také s Hondou. Od příchodu Alberta Puige se to tam otočilo hodně pozitivním směrem. Otázku materiálu bychom chtěli vyřešit v březnu, maximálně v dubnu. A v Kataru budeme určitě jednat“, vysvětluje Michael Bartholemy.

Faktem je, že: U Hondy bude tým Marc VDS až #3 za Repsolem a LCR, u Yamahy až do příchodu Rossiho vlastního týmu #2.

„Mluvil jsem v úterý s týmovým majitelem Marc van der Stratenem a dohodli jsme se na jasné koncepci do budoucna. Jelikož máme nyní na stole několik možností, tak budeme chtít tříletou smlouvu na sezóny 2019 až 2021“, říká dále Michael Bartholemy.

Možné jsou tři značky motocyklu: Yamaha, Honda a Suzuki - tak Aprilia nepřipadá v úvahu.

„Suzuki nabízí něco podobného, co má Tech3 u KTM a to je hodně zajímavé. Jde také o technický balíček, tedy o technický personál od továrny a o elektronický Support. Tyto úlohy nejsi schopen jako privátní tým sám vyřešit. Tovární inženýři musí být součástí tohoto technického balíčku.“, ví dobře Michael Bartholemy.

V loňském roce musel Michael Bartholemy překousnout hodně kyselé jablko: Odchod Jacka Millera k týmu Pramac Ducati - HRC mu už nechtěla dát po 3 letech žádnou tovární podporu, ačkoliv má teprve 22 let a ztrátu šéftechnika Aurína - ten zamířil k LCR a jedinému Japonci v MotoGP Nakagamimu.

„To mě stále hodně štve. Jack Miller je dle mého mínění nejlepším pilotem pro satelitní tým a ve svých 22 letech je stále hodně mladý a přesto má za sebou už 3 roky závodění v MotoGP. A odešel raději k Ducati, neboť Honda mu nechtěla dát žádný motocykl konfigurace 2018.“, je stále hodně naštvaný Michael Bartholemy.

Pokud ale Rossi 2020 nebo 2021 vybuduje vlastní tým Yamahy - tak bude Marc VDS až #3 u této japonské továrny - jako byl 2014 a 2015 Forward.

„Rossi bude první a možná ještě druhý rok v MotoGP závodit pouze s jedním pilotem a tím by Yamaha měla pouze pět jezdců. A to by pro ni neměl být problém. My ale chceme tříletou smlouvu a nebudeme se ohlížet na Rossiho. Valentino si může dělat co chce!“, uzavírá celou kapitolu o eventuální spolupráci s Yamahou Michael Bartholemy.

„Ano, smlouva s KTM by byla hodně zajímavá. Ale šlo to prostě hodně rychle: «rucki zucki». Netušil jsem, že se Hervé rozhodne tak rychle a vše bude upečeno už v lednu nebo v únoru“, říká závěrem Michael Bartholemy.



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama
Reklama