Tým Esponsorama: Valentino Rossi plánuje jeho převzetí
- Publikovno: 20.12.2020
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Podrobnosti musí být ještě dojednány, ale vše nasvědčuje tomu, že Sky VR46 na dalších pět let po končení sezóny 2021 převezme tým MotoGP od Raúla Romera.
Minulostí jsou navždy pryč sezóny, kdy v MS-MotoGP závodilo pouhých 17 stabilních jezdců a řada týmů bojovala o pouhopouhé přežití. CEO Dorny Carmelo Ezpeleta tehdy se svými poradci doplnil v roce 2012 startovní pole motocyklů «premier class» o biky Claiming-Rule s objemem 1000-ccm, což byly vlastnoručně postavené podvozky od Suteru, FTR, PBM atd. vybavené superbikovými závodními motory od Hondy, Kawasaki a BMW. Potom mohly továrny, které nepatřily mezi vítězné, používat výhody Open-Class a po zavedení jednotných pneumatik byla zavedena 2016 hodně diskutovaná jednotná elektronika od Magneti Marelli.
Mezitím se ustálilo závodní pole «premier class», ve kterém je zastoupeno celkem šest továren. Po odchodu týmu Marc VDS z MotoGP a převzetí týmu Aspar týmem Petronas-Yamaha závodí v posledních dvou letech v šampionátu celkem 11 týmů s 22 piloty a na tom se nic nezmění ani v roce 2021.
Aktuální pětileté smlouvy končí po skončení sezóny 2021, ty nové byly z části podepsány, pouze budoucnost týmu Esponsorama Avintia Ducati není úplně jasná.
CEO Dorny Carmelo Ezpeleta, sportovní ředitel Dorny Carlos Ezpeleta, CEO IRTA Mike Trimby a prezident IRTA Hervé Poncharal projednávali přes rok a půl podrobnosti nových pětiletých smluv satelitních týmů v «premier class» a mezitím už došlo k definitivnímu souhlasu všech zúčastněných: „Zákaznické týmy obdrží od nás na příštích pět let velmi zajímavé smlouvy“, je velmi spokojen s výsledkem jednání Hervé Poncharal.
Některé závodní stáje ale ještě musí pevně stanovit, s kterými motocykly budou po sezóně 2021 závodit.
Petronas Yamaha SRT
Týmový principál Razlan Razali převzal 2019 obě místa MotoGP od Jorge «Aspar» Martineze a podepsal tříletou smlouvu s Yamahou do konce roku 2021. Ředitel závodního oddělení Yamahy Lin Jarvis potvrdil, že už na jaře 2021 bude jednat o dalším prodloužení smlouvy.
LCR Honda
Lucio Cecchinello provozuje závodní stáj MotoGP s motocykly Honda od roku 2006. Tehdy existovaly zákaznické týmy s motocykly japonského giganta jako Gresini, Aspar, AB Motoracing a Marc VDS, LCR jako jediná přežila.
Cecchinello rozhodně nechce jinou továrnu, neboť spolupráce s HRC je hodně těsná. Oba současní piloti Alex Márquez a Takaaki Nakagami mají přímé smlouvy s HRC a jsou od Japonců také placeni.
S jezdcem Calem Crutchlowem se italský manažer dočkal také prvního vítězství, celkově vyhrál už třikrát.
Pramac Ducati
Tým Paola Campinotiho závodí v MS-MotoGP od roku 2004 s Ducati, ale dosud nikdy nevyhrál. Spolupráce s továrnou v Borgo Panigale se v posledních letech ještě více zlepšila a stala se těsnější. V uplynulé sezóně měli oba jezdci (Miller, Bagnaia) poprvé v historii motocykly Ducati GP20, předtím se museli piloti od Pramacu vždy spokojit se stroji loňské produkce. Iannone, Petrucci, Miller a Bagnaia byli vždy upřednostněni do továrního týmu Ducati Corse.
Gresini Racing
Dvojnásobný mistr světa 125-ccm Fausto Gresini závodí se svým týmem v «premier class» jako týmový šéf od roku 1997 – do konce 2014 s motocykly Honda, dalších 7 sezón jako Aprilia Racing. To se skončí po sezóně 2021, pak totiž obdrží Aprilia Racing své dvě vlastní místa. Gresini se musí poohlédnout po nové značce, favoritem je Suzuki.
Tech3 KTM
Týmový majitel Hervé Poncharal má celkem zajištěnou budoucnost, podepsal s Dornou pětiletou smlouvu a firemní šéf KTM Stefan Pierer mu nabídl prodloužení smlouvy na sezóny 2022 až 2026.
Esponsorama Ducati
Další týmový majitel Raúl Romero bojuje po odchodu hlavního sponzora Avintie pouze o přežití. Proto došlo 2021 ke spojení s Sky Racing Team VR46. Valentino Rossi přetransferoval svého bratra Lucu Mariniho do týmu Esponsorama a navíc nechal oblepit Ducati GP19 svými sponzorskými nálepkami z Moto2. Rossi navíc ukončil činnost svého týmu GP-Moto3 po sezóně 2020, takže vše nasvědčuje tomu, že po sezóně 2021 převezme obě místa na startovním roštu od Romera.
Zájem projevila i závodní stáj z Moto3 Leopard Racing, ale Dorna tomuto týmu příliš nevěří.
Pokud se podíváme na celou záležitost hodně prozaicky, tak zjistíme: Dorna tehdy dala obě místa Romerovi zadarmo a jelikož je Romero není schopen dále ufinancovat, tak spadnou Dorně nazpět zadarmo «do klína».
Carmelo Ezpeleta chce Valentina Rossiho z komerčních důvodů i nadále mít v paddocku MotoGP, i po skončení jeho kariéry. Proto má devítinásobný mistr světa plnou podporu této španělské agentury. Romero bude nějakým způsobem odškodněn, třeba dostane dvě místa na gridu v Moto2, ostatně jedno místo v Moto3 už přece dostal.
Otázkou je značka motocyklu u týmu VR46-MotoGP: Yamaha, Suzuki nebo Ducati jsou favority, ale zájem má rovněž KTM.
Startovní pole MotoGP 2021
Aprilia Racing Team Gresini
32 Lorenzo Savadori (I) Aprilia *
41 Aleix Espargaro (E) Aprilia *
Ducati Team
43 Jack Miller (AUS) Ducati
63 Francesco Bagnaia (I) Ducati
Repsol Honda Team
93 Marc Marquez (E) Honda
44 Pol Espargaro (E) Honda
Red Bull KTM Factory Racing
33 Brad Binder (RSA) KTM
88 Miguel Oliveira (P) KTM
Team Suzuki Ecstar
36 Joan Mir (E) Suzuki
42 Alex Rins (E) Suzuki
Monster Energy Yamaha MotoGP
12 Maverick Viňales (E) Yamaha
20 Fabio Quartararo (F) Yamaha
Esponsorama Racing
10 Luca Marini (I) Ducati *
23 Enea Bastianini (I) Ducati *
LCR Honda Castrol
73 Alex Marquez (E) Honda *
30 Takaaki Nakagami (J) Honda *
Petronas Yamaha SRT
21 Franco Morbidelli (I) Yamaha *
46 Valentino Rossi (I) Yamaha *
Pramac Racing
5 Johann Zarco (F) Ducati *
89 Jorge Martin (E) Ducati *
Tech3 KTM Factory Racing
9 Danilo Petrucci (I) KTM *
27 Iker Lecuona (E) KTM *
*zákaznické týmy
- Přidat komentář 1
- Publikováno: 20.12.2020
- Zařazeno v:
- Autor: