Reklama

Tým CGBM má velké dluhy

Švýcarský tým CGBM majitele Freda Corminboeufa na sebe více než závodními výsledky svých jezdců Sama Lowese a Ikera Lecuony upozornil především nezaplacenými účty.

Mezitím se už hovoří o celkové částce 600.000 Euro. Nový sponzor, kterého vytáhl na světlo boží Eitan Butpul, by snad měl vše srovnat.

Tom Lüthi nedostal dodnes gáži za sezónu 2017, jedná se řádově o částku 300.000 švýcarských franků. Aktuální pilot Sam Lowes nemá zaplaceny všechny nasmlouvané peníze za letošní sezónu. KTM čeká na zaplacení 130.000 Euro za materiál, italská cestovní kancelář zajišťující závody Grand Prix FAST má pohledávku za rok 2017 ve výši ca. 100.000 Euro.

Už v záři 2017 nepřevedl Corminboeuf kauci za tři místa na startovním roštu na sdružení týmů IRTA (20.000 Euro za jednoho jezdce), kvůli tomu jedno místo na startovním roštu ztratil. Také letos nebyly peníze převedeny na konto IRTA včas, tým obdržel místo zářijového termínu nový a sice čtvrtek 18. října při GP Japonska.

Mezitím už je vše v pořádku, částka 40.000 Euro byl už převedena.

Přesto hrozí týmu Swiss Innovative Investors, že Fred Corminboeuf ztratí obě startovní místa v Moto2 na rok 2019. Dorna a IRTA už prostě ztratily trpělivost.

V paddocku se proslýchá, že do sezonního finále - 18. listopadu - ve Valencii musí Corminboeuf dokázat, že je vše vyrovnané (celkově se jedná o už zmiňovanou částku ca. 600.000 Euro).

A v čem je ta naděje? Americký manažer nového jezdce týmu CGBM Joe Robertse jménem Eitan Butpul má údajně nového investora, který chce koupit 60% týmu. Butpul tvrdí, že se jedná o sportmarketingovou agenturu, on sám prý má ta nejlepší spojení k movitým sponzorům.

U Dorny a IRTA slíbili Corminbeouf a Butpul, že dluhy zaplatí po malých částkách. Jinak je Fred Corminboeuf názoru, že sezóna 2018 se dvěma piloty (Lowes, Lecuona) je dražší než 2017 se třemi (Lüthi, Raffin, Lecuona).

Faktem je, že indický sponzor (regionální vláda provincie Andra Pradesh) ještě nezaplatila ani cent a také firma Swiss Innovative neplní úplně své finanční závazky.

Zde je problém následovný: Firma Swiss Innovative-Investors má dva částečné majitele: Ten jeden neplatí vůbec, jeho partner Erich Wernli naopak své smluvní závazky dodržuje: „Závodíme jen proto, že máme tyto peníze, SII zaplatila díky Wernlimu více, než bylo ve smlouvě. Ten druhý majitel SII, to bylo samé bla-bla, pak se ztratil“, říká Corminboeuf a dodává: „S Eitanem Butpulem je ale budoucnost zajištěná“.

Jestli ale KTM ještě jednou dodá závodní materiál, pokud nebudou brzy všechny dluhy splaceny, je hodně nejisté. A také obchodní ředitel Kalexu Alex Baumgärtel má jasný názor: „U nás se termín objednávek už dávno skončil, nemůžeme dodat žádný motocykl na rok 2019.“

S motocykly 2018 si CGBM samozřejmě nemůže pomoci, neboť tříválcové motory Triumph nemohou být samozřejmě zabudovány do starých podvozků postavených pro čtyřválce Honda...A ani malí výrobci jako NTS nebo Speed-up už nemají volné kapacity.

Rovněž jezdecká dvojice na sezónu 2019 Iker Lecuona (aktuálně v MS 12.) a Joe Roberts (5 bodů za sezónu 2018) žádného sponzora úchvatně neosloví.

Situace v týmu SII je tak hodně nepříjemná! Tým Petronas-Sprinta-Sepang doufá, že jedno místo od CGBM získá, a Mattia Pasini bude vedle Pawiho pilotovat druhý motocykl Kalex.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama