Reklama

Trest pro Rabata a Guintoliho

Na konci sezóny 2019 se nám to s tresty i v MotoGP nějak rozjelo. Po Sylvainu Guintolim (Suzuki) dostal totiž trest i Esteve Rabat (Avintia Ducati).

Tým Reale Avintia Ducati majitele Raula Romera zabudoval v sobotu svému jezdci Esteve «Tito» Rabatovi už šestý nový motor, ačkoliv je jich povoleno pouze pět. Ještě předtím v mokrém FP3 španělský mistr světa Moto2 z roku 2014 havaroval a přivodil si zranění vaziva na pravém zápěstí. Proto musel kvůli velkým bolestem vynechat jak FP4, tak i Qualifying. Teprve potom se ukázalo, že technici této španělské stáje použili pro Rabata už šestý motor, přičemž pro každý nový nad rámec povoleného množství musí jezdec odstartoval z boxové uličky. Přítomní technici IRTA zjistili, že nový motor nemá potřebnou plombu a Rabat se tak provinil proti článku 2.4.3.3.4 der «FIM World Championship Grand Prix Regulations». Za tento «podvod» musí Rabat odstartovat do závodu z boxové uličky a to teprve 5 sec. po zhasnutí startovacích světel.

A jak se provinil Sylvain Guintoli? 37-letý testovací pilot Suzuki použil v pátek nový motor 2020. To samozřejmě je zakázáno, neboť pouze týmy Aprilia a KTM mohou během sezóny pracovat na vylepšení motorů. Francouzi Guintolimu byly všechny páteční dosažené časy anulovány a pro postup do Q1/Q2 se mu počítal pouze čas z mokrého FP3!



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama