Reklama

Testy MotoGP: Více než polovina jezdců spadla

Jedenáct pilotů spadlo, tedy více než polovina testujících havarovala poslední den testování na Phillip Islandu, někteří dokonce dvakrát. A jaký názor na to mají Dovizioso a Crutchlow?

Listina pilotů, kteří museli opustit nedobrovolně svůj motocykl během posledního testovacího dne na okruhu Phillip Island je hodně dlouhá: Pol a Aleix Espargarové, Danilo Petrucci, Tito Rabat, Marc Marquez, Jorge Lorenzo, Maverick Viňales, Eugene Laverty, Cal Crutchlow, Jack Miller a Bradley Smith.

Zatímco Márquez mohl po několika minutách opustit Medical Center na okruhu s vědomím, že nemá nic zlomeného, tak Petrucci dopadl daleko hůře. Ital má zlomené tři záprstní kůstky na pravé ruce a zřejmě bude muset nějakou dobu (několik týdnů?) nuceně odpočívat.

Ačkoliv tedy více než polovina jezdců ze startovního pole havarovala, tak Crutchlow nové pneumatiky Michelin hájí: „Nové pneu znamenají pochopitelně pro každého jezdce určitou dobu zkoušek. Nechci o Michelinu vůbec mluvit špatně, odvádějí velmi dobrou práci. Bylo méně pádů, stačí se podívat, kolik jich bylo ve Valencii a tam nejsou přitom žádné rychlé zatáčky.“

Tovární jezdec Ducati Andrea Dovizioso ale už tak diplomatický nebyl: „Všechny pády můžeme započítat na účet charakteristiky předních pneumatik Michelin,“ říká jasně Ital a dodal: „Pneumatiky se sice zlepšily, ale když jede dotyčný v určitý okamžik hranu, tak se neustále objevují pády. Viděl jsem více pádů, kdy byl motocykl už skoro narovnaný a najednou úplně bleskově se ´zaklaplo´ přední kolo. To má hodně společného s charakteristikou pneumatik, na tom musí Michelin ještě zapracovat“.

A Crutchlow jen doplnil: „Měl jsem stejné problémy jako ostatní jezdci: Pokud jsem více přitlačil, tak jsem měl okamžitě problémy s přední pneumatikou. Pokud ale nezatlačíš, tak se ti povede stejně. Prostě musíš najít v každé zatáčce zlatou střední cestu“.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama