Reklama

Team Toth tvrdí, že Barbera ví, kdo ukradl Yamahu Hlavní obrázek k článku: Team Toth tvrdí, že Barbera ví, kdo ukradl Yamahu

Je Hector Barbera zapojen do krádeže Yamahy R6 týmu Imre Toth? Maďarský majitel o tom nemá žádné pochybnosti, ale důkazy mu chybí.

Hodně špatný je příběh motocyklu Yamaha Supersport, s kterým závodil Héctor Barbera. Stroj zmizel z aragonského boxu v noci ze soboty na neděli a stále se ještě neobjevil. Majitel týmu Imre Toth vznesl těžké obvinění proti španělskému pilotovi. Maďar se domnívá, že do krádeže byl zapojen Barbera, ale nemá žádný důkaz, kterým by to dokázal: „Jak je možné, že motocykl zmizel z garáže, na moderní závodní dráze, kde bylo plno lidí, v čase 20:45 až 22:00.“

Imre Toth dále pro SpeedWeek řekl: „Náš motocykl byl vytlačen z boxu dvěma španělskými mechaniky na žádost Barbery. My jsme zrovna byli na večeři (můj otec a další dva mechanici týmu) a předali jsme klíče Španělům. V neděli odpoledne kolem 16 hodin, poté, co policie Guardia Civil prohledala náš box, mně Barbera zavolal, abych jim řekl, že Yamaha je na bezpečném místě a že se mnou chce jednat. Mám přijít sám a bez mobilu. Odpověděl jsem mu, že všechno přenechám raději policii.“

A Toth dále: „Ve španělských médiích se Barbera vyjádřil způsobem, že motocykl nebyl v boxu proto, že nebyl dostatek náhradních dílů - co je lež. My máme tolik dílů, že i po crashi jsme schopni motocykl opravit a je úplně jedno, jaký crash to bude. Barbera nepropásl ani jednu Session kvůli tomu, že by Yamaha nebyla připravena.

Naše R6 byla postavena v YARTu a byla rychlejší než tovární motocykly.

Ve Španělsku je schopen Barbera “prodat„ novinářům různé historky daleko lépe...On jim třeba tvrdil, že motor už má za sebou svou životnost. To není pravda!

Supersportový motocykl vydrží 2000 až 2500 km bez znatelné ztráty výkonu. Už před prvním tréninkem v Aragonu tvrdil, že tento motor je starý a nechtěl s ním už jezdit, neboť je to nebezpečné. To ale není pravda: Motor měl najeto maximálně 1350 km a znamenalo ztrátu pouhého 1 HP. Před Aragónem byl motor na lavici. Potom jsme namontovali nový motor, neboť u toho starého se po 8 kolech rozbil ventil, ovšem takové věci se u závodních motorů stávají.“

Toth také odmítl obvinění pilota z finančních problémů týmu, které by výrazně ovlivnily špatný stav motoru a tím i výsledky: „Barbera získal ve dvou závodech s námi, více bodů, než ve třech závodech 2018 s Kawasaki Puccetti.“

Hector Barbera dojel letos v Austrálii na čtvrtém místě a v Thajsku sedmý. Po už zmiňovaném krimi příběhu v Aragonu se dostal do šampionátu Superbike, kde nahradil Leandra Mercado v týmu Kawasaki Orelac.



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama