Reklama

Švýcar Jesko Raffin nazpět v CEV/ME-Moto2?

Kvůli několikaměsíčnímu období, kdy nezískal ani jeden mistrovský bod, nesmí Curyšan Jesko Raffin 2018 startovat v MS-Moto2 – a to i přesto, že obsadil při GP Austrálie 4. místo. Nyní zvažuje jako alternativu návrat do ME-Moto2.

Jelikož od GP v Argentině v dubnu s motocyklem Kalex švýcarského týmu Garage Plus Interwetten-Teams v deseti závodech v řadě nedokázal bodovat, tak byl Jesko Raffin (21) před GP v Misanu kvůli «nedostatku jezdeckého umění» vyřazen z MS-Moto2.

V praxi to znamenalo, že ho žádný tým na rok 2018 nesměl jako jezdce nominovat; takže i platná smlouva s týmem CGBM-Moto2 pozbyla platnosti.

Mimochodem: Tento tým nárok na třetího jezdce na sezónu 2018 stejně pozbyl, neboť přihlašovací poplatek (20.000 Euro za jednoho jezdce) do IRTA byl zaplacen pozdě...!

Po tomto svém vyhazovu, což se dá klasifikovat také jako zákaz práce, byl Raffin odmávnut v Misanu v Top-10, na Phillip Islandu pak dojel na skvělém čtvrtém místě.

Raffinova jezdecká forma, která se propadla až na samé dno, měla souvislost s jeho psychikou. V létě se totiž i pro veřejnost ukázalo, že Raffinův otec Andrè se po «rozvodové válce» dostal dokonce na nějaký čas do vyšetřovací vazby.

Papá André Raffin byl po 4 měsíce vyřazen z normálního života a byla na něho uvalena vyšetřovací vazba. Důvodem byl údajný pokus o vraždu své ex-manželky, tedy Jeskovy matky.

Otec André Raffin je od srpna opět volný, a dle dostupných informací che podat žalobu kvůli falešnému obvinění.

Jesko Raffin ovšem musel v říjnu definitivně vzít na vědomí, že jeho kariéra pilota Grand Prix definitivně - aspoň na nějaké časové období - skončila.

Společně se svým manažerem Marco A. Rodrigem se nyní musí Raffin rozhodnout, co dále. Buď už nebude dále závodit - minimálně několik měsíců - nebo odejde nazpět do šampionátu ME-CEV Repsol-Moto2, který 2014 vyhrál.

Po tomto celkovém vítězství v sezóně 2014 závodil Raffin tři sezóny v MS-Moto2, dva roky za tým SAG, 2017 u týmu CGBM.

Jeho výsledky ale zůstaly hluboko za očekáváním. Jako aktuální vítěz španělského šampionátu nezískal 2015 v MS ani jeden bod, 2016 byl celkově 25. (14 bodů), 2017 s 26 body 20.

Jesko Raffin má rovněž nabídku od Kalexu jako testovací jezdec pro tříválcové motory Triumph 765-ccm, které budou od 2019 jako jednotné motory nasazeny do MS-Moto2.

Manažer Rodrigo na toto téma říká: „To ještě není vůbec jasné“.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama