Reklama

Superbikes & MotoGP: Na Phillip Islandu byl rozdíl 2 sec

O pouhých 1,996 sekundy byl mistr světa WorldSBK Johnny Rea (Kawasaki) při testech na Phillip-Islandu pomalejší než nejrychlejší pilot z MotoGP, tovární pilot Yamahy Maverick Vinales. Tedy hodně drahé 2 sekundy!

Pohled na časy dosažené na testech piloty Superbike a MotoGP na Phillip Islandu jsou hodně zajímavé a vypovídající.

Piloti MotoGP se museli koncem listopadu při testech v Jerezu hodně snažit, aby se dostali na časy, které dosáhli jezdci z Superbike jako Johnny Rea, Tom Sykes a Chaz Davies.

Nesmíme zapomenout, že tam chyběli tovární jezdci MotoGP od Yamahy, Hondy a Ducati.

Mimochodem ve stejnou dobu testovali jezdci týmů Yamahy Movistar (Rossi, Vinales) a Tech-3 (Folger, Zarco) v Sepangu/Malajsie.

Ovšem ani výsledky testů v Austrálii nelze brát jako 100% měřítko, neboť Vinales a Co. testovali minulý týden od středy do pátku (15. až 17. 2.) a to za ideálních podmínek.

Piloti z Superbike měli k dispozici v pondělí a úterý o den méně, a trať byla většinou - především v pondělí mokrá.

Jen připomínáme: V MS-Superbike jsou povoleny pouze normální brzdy - v MotoGP jsou používány na suchu i karbonové. Naopak v WorldSBK mohou jezdci používat pneumatiky Qualifyer od Pirelli, v MotoGP jsou jen měkké Compounds od Michelinu, ale žádné opravdové pneumatiky Quali.

A také: V MotoGP je maximální objem stanoven na 1000 ccm, v WorldSBK jsou čtyřválce továren Honda, Yamaha, Kawasaki, Aprilia, MV Agusta a BMW o objemu 1000 ccm, V2-Panigale od Ducati dokonce 1200 ccm.

Dvě sekundy je časový rozdíl. A pokud si uvědomíme, že v MotoGP pouze samotný motor stojí 250 000 Euro a kompletní závodní Superbike snad 50.000 až 70.000 Euro, tak tyto dvě sekundy jsou továrnami různým týmům prodávány hodně draho.

Mimochodem: V MotoGP stojí materiál pro jednoho jezdce na sezónu 2,2 milionu Euro, to je ale Leasing a ne cena za prodej. Motocykly se musí vždy po sezóně vrátit do továrny. Například Ducati pronajímá motocykly z roku 2015 za částku 1,5 milionu Euro na jednu sezónu, tedy týmům od Lorise Baze a našeho Karla Abrahama.

Výsledek testu WorldSBK - Phillip Island, 20./21.2.: 1. Jonathan Rea, Kawasaki, 1:30,545 min; 2. Marco Melandri, Ducati, 1:30,575; 3. Chaz Davies, Ducati, 1:30,893; 4. Tom Sykes, Kawasaki, 1:31,044; 5. Javier Fores, Ducati, 1:31,226; 6. Leon Camier, MV Agusta, 1:31,293; 7. Lorenzo Savadori, Aprilia, 1:31,449; 8. Alex Lowes, Yamaha, 1:31,629; 9. Jordi Torres, BMW, 1:31,673; 10. Randy Krummenacher, Kawasaki, 1:31,783; 11. Alex De Angelis, Kawasaki, 1:31,794; 12. Eugene Laverty, Aprilia, 1:31,881; 13. Michael van der Mark, Yamaha, 1:31,936; 14. Nicky Hayden, Honda, 1:31,952; 15. Markus Reiterberger, BMW, 1:32,071; 16. Roman Ramos, Kawasaki, 1:32,205; 17. Joshua Brookes, Yamaha, 1:32,396; 18. Riccardo Russo, Yamaha, 1:32,771; 19. Stefan Bradl, Honda, 1:32,796; 20. Ondřej Ježek, Kawasaki, 1:32,856; 21. Ayrton Badovini, Kawasaki, 1:33,139;

Výsledek testu MotoGP - Phillip Island, 14./16.2.: 1. Maverick Vinales, Yamaha, 1:28,549 min; 2. Marc Márquez, Honda, 1:28,843; 3. Dani Pedrosa, Honda, 1:29,033 ; 4. Jonas Folger, Yamaha, 1:29,042; 5. Cal Crutchlow, Honda, 1:29,101; 6. Alex Rins, Suzuki, 1:29,103; 7. Andrea Dovizioso, Ducati, 1:29,248; 8. Jorge Lorenzo, Ducati, 1:29,342; 9. Jack Miller, Honda, 1:29,358; 10. Aleix Espargaró, Aprilia, 1:29,361; 11. Álvaro Bautista, Ducati, 1:29,411; 12. Valentino Rossi, Yamaha, 1:29,470; 13. Andrea Iannone, Suzuki, 1:29,547; 14. Danilo Petrucci, Ducati, 1:29,615; 15. Johann Zarco, Yamaha, 1:29,670; 16. Héctor Barberá, Ducati, 1:29,791; 17. Pol Espargaró, KTM, 1:29,857; 18. Loris Baz, Ducati, 1:29,977 ; 19. Bradley Smith, KTM, 1:29,978; 20. Scott Redding, Ducati, 1:30,005; 21. Karel Abraham, Ducati, 1:30,142; 22. Sam Lowes, Aprilia, 1:30,200;



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama