Reklama

STK 1000 FIM Cup začne tradičně až v Aragónu

Letošní sezóna „velkých stocků“ začne tradičně až v Aragónu, tedy začátkem dubna, ale podívejme se společně, co se událo nového a kdo z předních jezdců bude kde jezdit.

Zatímco MS WSBK a WSS stojí těsně přede dveřmi a už dnes v noci evropského času (v Austrálii je o 10 hodin více), takže bude normální pracovní pondělí, vyjedou jezdci se superbikovými a supersportovými motocykly k posledním dvěma testovacím dnům, tak jezdci „velkých stocků“ si musí minimálně měsíc ještě počkat, když jejich sezóna začne 3. dubna na španělském okruhu MotorLand Aragón.

V posledních třech sezonách držel prapor české motocyklové silnice v této kubatuře hodně vysoko Ondřej Ježek, vždy se umístil celkově v Top 6, ten ale přestoupil na letošek o level výš, do MS Supersport. Zda bude závodit i letos v závodním seriálu STK 1000 FIM Cup některý český jezdec, není zatím rozhodnuto, ale podívejme se, co je nového v předních zahraničních týmech a u protagonistů této kubatury vůbec. Jinak této kubatuře se už několik let říká italská, bude to platit i v letošní sezóně, kdy se v této jižní zemi koná celkem devět závodů.

Úřadující šampion Superstock 1000 Lorenzo Savadori postoupil 2016 do MS-Superbike. V seriálu Superstock-1000-Cup má ale Aprilia s jezdcem podobného jména Luca Salvadori dalšího italského talenta v sedle motocyklu Aprilia RSV4 R F. Luca Salvadori bude závodit za tým GP Projekt, který finančně podpoří marketingové oddělení Aprilie. 2015 vyhrála Aprilia s Lorenzem Savadorim šampionát Superstock-1000-Cup, což garantovalo talentovanému Italovi startovní místo v MS-Superbike. Savadori byl potom přetransferován z týmu Nuova M2 Racing do ex-týmu MotoGP Iodaracing a zde bude týmovým kolegou Alexe De Angelise.

Nuova M2 ale zůstává oficiálním týmem továrny Aprilia a pojedou zde Roberto Tamburini a Kevin Calia.

Sezóna 2016 s týmem Benjan Kawasaki bude poslední možností v seriálu Superstock-1000-Cup pro Australana Bryana Staringa, jak se svými výkony nabídnout některému týmu MS Superbike. Zatím jeho kariéra připomíná spíše jízdu na horské dráze ve vídeňském Prátru. Přes seriál Superstock-1000-Cup a MS-Superbike se tento Australan propracoval až do nejvyššího poschodí, tedy do MotoGP a pak následovala opět jízda dolů. Jeho týmovými kolegy budou Němec Julian Puffe a Jihoafričan David McFadden. Pro 28letého Staringa je to poslední možnost v této kubatuře, pak už bude za věkovým limitem.

Po sezóně MS-Superbike 2015 ztratil Team M&T Racing (BMW Italia) podporu od BMW. Týmový šéf Piero Guidi ale neztratil chuť a kuráž a postavil na nohy tým pod názvem ´Aruba.it Racing Junior Team´. Ten vznikl na bázi týmu Feel Racing a jako jezdci byli angažováni Argentinec Leandro Mercado (šampion STK 2014) a mladý Ital Michael Ruben Rinaldi. Mercado přesto, že v MS-Superbike 2015 obsadil celkově umístění v Top-8 a byl vůbec nejlepším soukromým jezdcem v celém šampionátu, tak nenašel na sezónu 2016 místo na startovním roštu WSBK. Mladík Rinaldi se stal 2015 vicemistrem Evropy Superstock-600.

Kooperace mezi německým týmem Triple-M-Racing a italským Barni Racing bude pokračovat i v roce 2016, což znamená, že Marc Moser bude v tomto týmu Ducati pokračovat i nadále. 2013 a 2014 startoval Marc Moser v týmu svého otce Matthiase (Triple M Racing by Ducati), jelikož ale Barni-Team 2015 svou hlavní pozornost soustředil na MS-Superbike, tak se oba týmy spojily. Protože Moserův loňský týmový kolega Ondřej Ježek změnil jak známo závodní seriál a přestoupil do MS-Supersport, tak novým týmovým kolegou Mosera bude Ital Marco Faccani. Ten vloni závodil v továrním týmu Kawasaki v seriálu WSS, musel ale po skončení sezóny uvolnit své místo Randymu Krummenacherovi ze Švýcarska, který přišel z GP.

Ital Riccardo Russo, vicemistr Evropy 2012 v STK 600, který prohrál titul až v poslední zatáčce finálového závodu na Magny Cours s Michaelem van der Markem, bude závodit za tovární tým Yamahy ve stáji Pata Yamaha Official STK1000, kde jeho mentorem bude Luca Cadalora. 23-letý italský jezdec má přes své mládí hodně bohatou závodní minulost: s CBR MS-Supersport, s Kawasaki v SBK a s bikem Suter v Moto2. Jeho týmovým kolegou bude českým fanouškům dobře známý Francouz Florian Marino, tedy bronzový z MS-Supersport 2014.

Vítězný bike Yamaha z loňského finále na Magny Cours vyměnil Francouz Jeremy Guarnoni za Kawasaki ZX-10R týmu Pedercini, kde jeho týmovým kolegou bude Christophe Ponsson, který přichází z WSBK.

Po těžkém pádu při hostování v IDM na okruhu ve Schleizu musel zatím svou kariéru předčasně ukončit Kev Coghlan. Jako náhradník za zraněného Maxe Neukirchnera (zlomená stehenní kost) startoval Kev Coghlan 2. srpna 2015 za tým MGM Yamaha při IDM Superbike ve Schleizu, když normálně startoval tento Skot 2015 s bikem MRS Yamaha v Superstock-1000-Cupu. Při těžkém pádu si zlomil sedm prsních obratlů, musel absolvovat dvě operace 3. a 4. srpna a 27letému jezdci byly 11. a 12. obratle zpevněny kovovou destičkou na Univerzitní klinice v Jeně. Ačkoliv se jeho zdravotní stav velmi zlepšil a Coghlan už normálně trénuje, tak tato destička bude odňata až v srpnu 2016 a do té doby mu lékaři nedoporučili závodit. V případě dalšího pádu by mu totiž hrozilo ochrnutí. Skotský sympaťák ale chce v boxech zůstat v jiné funkci a hledá místo v oblasti coachingu a telemetrie.

I u nás dobře známý Rakušan Lukas Trautmann se musel s letošními starty v tomto seriálu rozloučit, ačkoliv vloni při jediném závodě jako náhradník za zraněné Floriana Marina a Keva Coghlana obsadil v Jerezu P6. Ovšem peněžně by letošní sezónu nebyl schopen ufinancovat. Jedná se o částku mezi 60 až 80 000 Euro za devět letošních závodů. A tak se musí spokojit se závoděním v seriálu IDM Superstock.

Nesmíme ale zapomenout, že aby spolu nekolidovaly televizní přenosy, tak se MS Superbike 2016 pojede v úplně jiném časovém horizontu, než tomu bylo v sezónách 2014 a 2015. To se jel první závod WSBK v neděli dopoledne, druhý pak od 13 hodin a pak už mohly odstartovat buď F1 nebo MotoGP.

Časový plán byl ještě jednou modifikován, první závod WSBK se pojede už v sobotu odpoledne. K tomu přibylo ještě Superpole pro WSS a tak budou mít diváci i v sobotu hodně kvalitní program na závodním okruhu. Tato změna se dotkla samozřejmě i kubatury Superstock-1000-Cup, kdy jezdci tak dostanou na trati příležitost jezdit o 5 minut déle. Dosud to bylo 3 x 30 min FP; 1 x 30 min Quali a 10 min Warm-up, nově uvidíme tuto kubaturu 2 x 45 min FP, 1x30 min Quali a 15 min Warm-up.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama