Reklama

Startovní listina WorldSBK 2019 aktuálně

AKTUALIZOVÁNO: Během prestižního motocyklového veletrhu EICMA v Miláně byli potvrzeni někteří noví jezdci v týmech WorldSBK 2019. A vynořily se i další možnosti, o kterých vás nyní informujeme. Prostě tento týden je pro šampionát motocyklů, co nejvíce podobným těm sériovým, hodně turbulentní.

Své jezdecké sestavy tento týden oficiálně oznámily týmy SMR BMW (Tom Sykes, Markus Reiterberger), Honda Moriwaki (Leon Camier, Ryuichi Kiyonari) a GRT Yamaha (Marco Melandri, Sandro Cortese). Zkušenému Italovi se tak splnilo to, o co se pokoušel od začátku sezóny 2018, tedy dostat na rok 2019 tovární motocykl Yamaha.

Bez angažmá na sezónu 2019 jsou stále ještě takoví výborní jezdci jako Eugene Laverty (ten byl dokonce v Sepangu při GP Malajsie MotoGP a zde se zajímal o nějaké to volné místo v Moto2), Loris Baz, Lorenzo Savadori, Jordi Torres nebo Xavi Forés.

Mimochodem stále je ještě volné lukrativní místo jako #1 v týmu Pedercini Kawasaki, když tento motocykl měl původně pilotovat Yonny Hernandez z Kolumbie.

Své jezdce na sezónu 2019 ještě nenahlásily týmy GoEleven (zřejmě zde pojede stejně jako letos Roman Rámos a ještě jeden pilot) a Guandalini Yamaha. Tým GoEleven - dosud s Kawasaki - jedná jak s Aprilií, tak s Ducati a týmový šéf Gianni Ramello je názoru, že italská značka se italským sponzorům lépe prodá. Nezapomínejme, že se sponzorem Sterilgarda jezdil za tento tým s motocyklem Ducati výborně Max Biaggi. Tým GoEleven zároveň ukončí své závodění v šampionátu WorldSSP.

Nizozemský tým bratranců Ronalda a Gerrita Ten Kateových - v MS s motocykly Honda od sezóny 2004 - hledá možnosti a chce v šampionátu zůstat, nejblíže k dohodě je s továrnou Suzuki, která nabídla materiál ve výši 500.000 Euro, zatímco třeba u Aprilie se musí platit motocykly dopředu.

Dnes odpoledne se vynořila velmi zajímavá zpráva a sice, že obchodní ředitel Roberto Colaninno snížil cenu leasingu pro 2 motocykly Aprilia-RSV4 na 500.000 Euro, neboť továrna z Noale chce zůstat v šampionátu i v sezóně 2019. Dosavadní požadované náklady se pohybovaly ve výši až 1,5 milionu Euro.

A ještě jedna zajímavost se dnes objevila na veletrhu EICMA v Miláně: Šéf týmu Orelac Kawasaki Jose Calero uvažuje o rozšíření na 2 jezdce. Tím druhým by měl být Hector Barbera. V šampionátu je zatím totiž pouze jeden Španěl, Alvaro Bautista v továrním týmu Aruba Ducati. Barbera je díky svému dlouholetému závodění v MotoGP hodně známým pilotem a na jeho jméno se dají přitáhnout sponzoři.

Německý tým Trimple M Honda majitele Matthiase Mosera ze šampionátu definitivně odchází.

Startovní rošt MS-Superbike 2019:

KRT Kawasaki: Jonathan Rea (GB), Leon Haslam (GB)

Kawasaki Puccetti: Toprak Razgatlioglu (TR)

Pedercini Kawasaki: Gabriele Ruiu (ITA); druhý pilot zatím neurčen

Orelac Kawasaki: Leandro Mercado (ARG), Hector Barbera (ESP)?

Pata Yamaha: Michael van der Mark (NL), Alex Lowes (GB)

GRT Yamaha: Sandro Cortese (D), Marco Melandri (ITA)

Aruba.it Ducati: Chaz Davies (GB), Alvaro Bautista (ESP)

Barni Ducati: Michael Ruben Rinaldi (ITA)

Motocorsa Ducati: Lorenzo Zanetti (ITA)

SMR BMW: Markus Reiterberger (D), Tom Sykes (GB)

Moriwaki Honda: Leon Camier (GB); Ryuichi Kiyonari (JPN)

Althea Honda: Alessandro Delbianco (ITA)

GoEleven: Ramon Ramos (ESP)? Lorenzo Savadori (ITA)?

Ten Kate: zatím neurčeno

Guandalini Yamaha: zatím neurčeno



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama