Reklama

Stále mnoho nezaměstnaných pilotů...

Z 24 permanentních pilotů WorldSBK sezóny 2016 jich několik nenajde místo stabilního jezdce na startovním roštu pro sezónu 2017. A kdo se tedy bude muset s tímto šampionátem rozloučit?

Prominentním nezaměstnaným je Sylvain Guintoli, letos závodící za tovární tým PATA-Yamaha. Jeho poslední šancí zůstat v šampionátu World-SBK je IodaRacing Aprilia. Jako týmoví kolegové přicházejí v úvahu dosavadní pilot Alex De Angelis, nebo Davide Giugliano, který ztratil místo v továrním týmu ve prospěch Marca Melandriho.

Pokud by se Guintoliho plán s týmem IodaRacing neuskutečnil, tak by ho čekal britský národní superbikový šampionát. To stejné platí pro Giugliana, o toho má eminentní zájem v Anglii Tyco BMW.

Alex De Angelis ale jedná rovněž se dvěma týmy Kawasaki, a jelikož ex-vítěz čtyř závodů Grand Prix je v Itálii pořád ještě pojmem, týmovým majitelům Grillinimu a Pedercinimu by se jistě na něho sháněly lépe sponzorské peníze.

Javier Fores, tento rok čtyřikrát čtvrtý a na Lausitzringu dokonce v Top-3, chce pokračovat s týmem Barni Ducati. Ovšem finančně není ještě sezóna 2017 pokrytá a tak má týmový majitel tohoto malého týmu šampionátu WorldSBK Marco Barnabó zatím starosti, jak naplnit budget.

V tomto případě by finanční injekce z Kataru přišla velmi vhod. Saeed Al Sulaiti chce v každém případě opustit tým Pedercini Kawasaki a s pomocí katarské federace QMMF a Ducati Katar si koupit místo u týmu Barni. Tým žádá za jednu sezónu s továrním bikem Ducati Panigale okolo 800.000 Euro.

Anthony West by hrozně rád zůstal věrný týmu Pedercini Kawasaki a zde pilotoval i nadále ZX-10R, která je nejvíce podobná továrním motocyklům, jaké jezdí Jonathan Rea a Tom Sykes. Italský rodinný tým obdrží od DWO zřejmě pouze jedno startovní místo, a navíc musí mít jezdce, jehož jméno aspoň trochu «zvoní».

Joshua Brookes se po katastrofální sezóně s Milwaukee BMW zřejmě vrátí do BSB, kde by byl šampion z roku 2015 uvítán určitě s obrovským aplausem. V týmu Halsall Racing by ostatně mohl opět pilotovat bike Yamaha R1.

V týmu Grillini Kawasaki je volné místo vedle Ayrtona Badoviniho, smlouvu o smlouvě mají podepsanou český jezdec Ondřej Ježek a Švýcar Dominic Schmitter. Hodně seriozní motocyklový web SpeedWeek.com favorizuje našeho pilota díky spozorskému příspěvku Fany Gastroservice. Zatímco Schmitter by se mohl objevit jak v IDM Superbike, nebo také v WorldSSP, tak český pilot z Kuřimi - nedaleko Brna - si naopak dovede představit závodění třeba v EWC.

V každém případě dostal český jezdec Ondřej Ježek pozvání na testy týmu Grillini ve dnech 21. až 22. listopadu v Jerezu, kde bude samozřejmě přítomen nejen Ayrton Badovini, ale také Dominic Schmitter a možná ještě další zájemci o volný druhý motocykl tohoto týmu.

Letošní pilot týmu Grillini Gianluca Vizziello se vrací do italského šampionátu CIV-SBK.

Tým Toth Yamaha ztratí své místo na startovním roštu, pokud nepředloží koncept na úspěšné závodění. Jedno je jisté: Imre Toth a Peter Sebestyen nebudou od DWO určitě akceptováni. „Jednáme asi se šesti piloty“, říká týmový koordinátor Joska Kubíček, který na toto téma bude mít v nejbližších dnech jednání s Imre Tothem v Bratislavě. Mezi piloty, které by chtěl český motocyklový nadšenec mít v týmu je třeba Joshua Brookes a ten se tomu na rozdíl od rovněž osloveného Alexe de Angelise vůbec nebrání. V kladném případě by maďarský tým dostal na startovním roštu WorldSBK 2017 jedno místo.

Foto: Team Go Eleven



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama