Spojení týmů Avintia-Ducati a Stop & Go (SAG)?
- Publikovno: 13.6.2019
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Španělský tým Moto2 SAG (Stop & Go) by se chtěl spojit s týmem Avintia-MotoGP, tedy aspoň dle šéfa SAGu Edu Peralese.
Už řadu sezón je tým Stop-and-Go-Team (SAG) Španěla Eduardo Peralese spojen v prostřední kubatuře (dříve 250 ccm, nyní Moto2) s paddockem Grand Prix.
V týmu závodilo už hodně talentovaných jezdců, letos startuje SAG pod názvem ONEXOX TKKR a jezdci jsou Australan Remy Gardner a Japonec Tetsuta Nagashima.
V dosavadní krátké historii MS-Moto2 začal SAG s motocykly Suter, aby brzy přestoupil na italské podvozky Bimota, chvíli potom a dodnes je spojen s německou firmou Kalex.
Nyní se ze Španělska ozývají hlasy, že po skoro deseti letech v Moto2 by se chtěl dostat Perales do MotoGP. A svou nabídku prezentoval týmovému majiteli Avintia-Ducati Raúlu Romerovi.
Faktem ale je, že pozice na startovním roštu MotoGP se nedají jen tak koupit - přičemž smlouva mezi Dornou a Avintií je ještě na 2 a půl roku.
Majitel Avintia Raúl Romero má s Dornou uzavřenou pětiletou smlouvu, 2017 až do konce roku 2021 a tyto «sloty» se nesmí prodávat. Tak jak to bylo v nedávné minulosti u týmů Paul Bird Motorsport, AB Motoracing, Forward nebo IodaRacing. Jedinou výjimkou byl vloni tým Jorge Martineze, který obě místa na sezóny 2019, 2010 a 2021 s povolením bosse Dorny Carmela Ezpelety předal nové stáji Petronas-Yamaha, neboť «Aspar» neměl peníze.
Ovšem Dorna má s Avintií úplně jiné plány. Romero (nyní za něho jezdí dva jezdci, kteří si svá místa zaplatili: Rabat a Abraham) by měl ještě dva roky pokračovat a potom by měla továrna Aprilia obě místa převzít; Fausto Gresini by se v ideálním případě měl po sezóně 2021 místo s Aprilií spojit se Suzuki a vytvořit zákaznický satelitní tým Suzuki.
Faktem je, že: Avintia (předtím BQR-Blusens) bojuje od 2017 s finančními problémy. Už po sezóně 2014 skončil tým v Moto2. Před sezónou 2017 se spolumajitel týmu Antonio Martín z firmy Avintia jako partner Romera vytratil ze scény. Zároveň snížil finanční příspěvek ze 3 milionu Euro na pouhých 600.000.
Týmový majitel Raúl Romero sice získal jako nového sponzora pojišťovací firmu Reale Seguros, Avintia Group se objevuje pouze v pozadí. Ovšem Reale neplatí žádnou velkou sumu a rozhodně nenahradila peníze od Avintie.
Název týmu je: Reale Avintia Racing.
Zdroj: SpeedWeek
- Přidat komentář 4
- Publikováno: 13.6.2019
- Zařazeno v:
- Autor: