Reklama

Smržův předchůdce Riccardo Russo aktuálně

Ital Riccardo Russo byl až do Misana stabilním pilotem WorldSBK za tým Guandalini Yamaha. V americkém závodě na okruhu Laguna Seca ho vystřídal český rutinér Jakub Smrž.

Tým Guandalini měl v letošní sezóně velmi obtížný začátek v šampionátu a obtížné to bylo i pro jeho pilota Riccardo Russo. 24-letý pilot trpěl tím, že jeho motocykl Yamaha YZF-R1 prostě nebyl konkurenceschopný. Nejlepšími výsledky byla dvě 12. místa v Buriramu a Donington Parku. Během závodu v Misanu pak přišlo oznámení o rozchodu s týmem Mirco Guandaliniho, který pak najal českého rutinéra Jakuba Smrže na následující fázi v Laguna Sece.

Italský jezdec Riccardo Russo se nyní vyjádřil k celé situaci: „Bylo mně řečeno, že s tímto motocyklem dojede Smrž bezproblémově v Top-10. Ale Smržovy výsledky v Kalifornii (18. a 16. a v obou závodech s velkou ztrátou na prvního) dokázaly, že problémem jsem nebyl já!“

„Jsem nadále v tréninku a žiji v naději, že se najde pro mě nějaké volné místo. Trénuji s motocyklem a v posilovně.„, říká Russo.

V týmu také panovaly hodně neobvyklé vztahy: “V Misanu jsme byli vybaveni elektronikou od Magneti Marelli, ale my jsme ji měli k dispozici jen ve warm-upu a bez jediného tréninku, takže jsme měli mnoho problémů. Před Misanem tým pořádal testy se Smržem a Massimem Roccolim a já do nich nebyl žádným způsobem zapojen„.

Na otázku, zda je italský jezdec v jednání s některými týmy a kdy by se měl vrátit do šampionátu, odpovídá Russo následovně: “Byl jsem kontaktován několika týmy včetně stájí ze ME-Superstock 1000 Agro On-Benjan-Kawasaki a TripleM Racing. Rovněž týmy z World Supersport měly zájem, ale nemyslím si, že by bylo rozumné vrátit se na motocykl o objemu 600 ccm. V této chvíli všechny nabídky zkoumám, nechci nic uspěchat, ale doufám, že se vrátím už na Lausitzringu. „

Na téma, že MS-Superbike zažívá krizi, má Russo následující názor: „Některé motocykly nemají s těmi sériovými vůbec nic společného a je zde stále více a více prototypů, tedy nejen Kawasaki a Ducati. Bylo by pochopitelně hezké mít vyváženější závody a umožnit soukromým týmům jezdit na nejvyšších pozicích, a nikoli pouze uzavírat konec závodu, ale bohužel nejsme těmi, kdo rozhodují o daných pravidlech, ale bylo by to hezké mít stejné motocykly.“

Na otázku, zda schvaluje myšlenku Carmela Ezpelety o sériových motocyklech, je odpověď Russa celkem jasná: „Ano, protože by se snížily náklady a rozdíl mezi oficiálními a soukromými týmy by byl daleko menší. Také jednotná elektronika bude dobrým řešením. "

Zdroj: corsedimoto.com



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama