Reklama

Slovenské okénko: Európska premiéra Michala Búlika v Estorile

Počas uplynulého víkendu sa v portugalskom Estorile konali prvé preteky juniorského svetového šampionátu FIM CEV Repsol, ktorého súčasťou je aj European Talent Cup. Práve v tom tento rok debutuje aj 13-ročný slovenský pretekár Michal Búlik, člen španielskeho IgaX Teamu.

Na mladého Skaličana čakala silná medzinárodná konkurencia v podobe 56 pretekárov, z ktorých len štyridsiati mohli prejsť sitom sobotňajšej kvalifikácie. Preto boli pretekári rozdelení do dvoch skupín, pričom z každej postúpili prví dvadsiati do dvoch nedeľných pretekov. Búlikovi sa darilo, vo svojej skupine obsadil 9. miesto a na štarte mu patrilo 17. pozícia.

Celý víkend sprevádzalo nepríjemné, premenlivé, aprílové počasie, ktoré vyvrcholilo v nedeľu silným dažďom. Ten zasiahlo práve prvé preteky European Talent Cupu, po štarte ktorých sa Búlik pohyboval na pozíciách blízkych jeho kvalifikačnému umiestneniu. K mnohým jazdcom, ktoré počas prvých pretekov spadli, sa žiaľ v treťom kole pridal aj Búlik, no jeho pád bol ľahký, a tak mohol poobede nastúpiť aj do druhých pretekov.

Tentoraz výborne odštartoval, získal niekoľko miest a postupom času sa prebojoval do početnej skupiny bojujúcej o prvé miesto. Počas úvodných šiestich kôl sa prepracoval na ôsmu pozíciu, pričom bolo zrejmé, že bude postupovať ešte vyššie. Žiaľ, práve na konci šiesteho kola v poslednej zákrute okruhu spadol a bolo po nádeji na dobrý výsledok. Napriek tomu Búlik presvedčil o oprávnenosti jeho prestupu do seriálu European Talent Cup a už teraz začínajú jeho prípravy na druhé podujatie seriálu, ktoré sa uskutoční 27. a 28. apríla v španielskej Valencii.

Michal Búlik: „Na preteky som sa veľmi tešil, ale mal som samozrejme aj veľký rešpekt. Nový motocykel, nový tím a takmer 60 top pretekárov z 18 krajín v najlepšom seriáli pre jazdcov od 12 rokov. Za cieľ sme si dali postup do pretekov, kde sa dostalo 40 jazdcov. Deviate miesto v našej skupine bolo parádne, navyše som čas zajazdil úplne sám. Prvé preteky boli doslova peklo. Hustý dážď znižoval viditeľnosť, tak som sa snažil držať pozíciu. Bohužiaľ mi v druhej zákrute ušiel zadok a bolo vymaľované.

Do druhých pretekov sme štartovali na mokrých pneumatikách, ale trať začala osychať. Po dobrom štarte som získal nejaké pozície. Prvá skupina nám začala odchádzať, ale ja som sa cítil silný, tak som sa dostal do čela druhej skupiny a podarilo sa mi prvú skupinu dotiahnuť. V nej som sa postupne predieral dopredu. Moju snahu zastavil highsider v poslednej zákrute šiesteho kola, keď som bol už na ôsmom mieste. Oba pády ma veľmi mrzia, pretože som sa cítil dobre a veril si na dobrý výsledok. Ďakujem IGAX teamu za prípravu motorky aj dobrú náladu v boxoch.“



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama