Situace v některých týmech Moto2 Hlavní obrázek k článku: Situace v některých týmech Moto2

Tým Forward v kubatuře Moto2 se musí bát o svá dvě místa na startovním roštu 2020. Počet jezdců má být snížen ze současných 31 na 28, problematické týmy by už další šanci dostat neměly.

Švýcar Dominique Aegerter musel letos přinést do Forward Racing částku 300.000 Euro, neboť tato stáj majitele Giovanni Cuzariho má jen jedno místo zaplacené od Dorny a IRTA a druhý jezdec startuje jako «commercial entry», tedy bez nároku na startovné, peníze za přenosy TV a bez příspěvku na cestovné pro zámořské závody.

V MS-Moto2 je smlouva mezi sdružením týmů IRTA a týmy uzavírána pouze na 1 rok. A výběrová komise složená z Dorny, IRTA a FIM se chce zbavit týmů a jezdců, kteří nemají potřebnou výkonnost nebo svým jednáním nedělají tu správnou reklamu šampionátu. Vloni byl klasickým případem třeba Federico Fuligni (Tasca Racing Scuderia), letos je to jistý Xavi Cardelús, který si koupil místo v týmu Sama Qatar-Aspar za «nicotných» 1,5 milionu Euro!

Nyní se hlásí do MS-Moto2 na sezónu 2020 čtyři nové týmy mj. Snipers (Fenati a Yurchenko) a některé další by chtěli rozšířit na 2 jezdce: Gresini a Petronas.

Problém je i v týmu NTS RW Racing, kde Jihoafričan Steven Odendaal zatím nezískal ani jeden mistrovský bod (faktem ovšem je, že na začátku sezóny byl 3 závody Grand Prix zraněný) a třeba v Katalánsku dojel Odendaal za svým týmovým kolegou Bendsneyderem v závodě na 22 kol o 14,3 sekundy zpět na P18. I tento ex-mistr Evropy z Johannesburgu si místo v týmu koupil řádově za 600.000 Euro, zatímco jeho náhradník Jesko Raffin byl na japonském motocyklu NTS odmávnut v Doha na P14 a v Las Termas na P15. A NTS si přeje jezdce, který by byl schopen dojíždět i v Top-8, což Odendaal rozhodně není: Jeho nejlepším umístěním je P13 vloni z Valencie.



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama