Reklama

Šest Rookies v MS-Moto2 2020

Mezi jezdci startovního pole Moto2 na začátku sezóny 2020 najdeme šest debutantů, kromě čtyř dalších, kteří se do této kubatury vracejí z jiných šampionátů nebo závodění v jiných kubaturách, takže celkem bude ve startovním poli 10 nových jmen proti sezóně 2019.

V sezóně 2019, která se teprve před necelými třemi měsíci skončila, došlo v kategorii Moto2 k několika změnách vzhledem k sezóně nové, tedy 2020. Kromě úplně nových jezdců přicházejících z MS-Moto3 nebo z ME CEV-Repsol, tak budeme svědky návratů do šampionátu již známých obličejů. Mluvíme tak o celkem šesti nováčcích v prostřední kubatuře mistrovství světa, spolu se čtyřmi dalšími jezdci, kteří se vrací do mistrovství světa prostřední kubatury z různých důvodů. A kdo to tedy jsou?

Začněme novými tvářemi, tedy od Rookies: Tři z nich jsou jezdci, kteří obsadili v celkovém hodnocení MS-Moto3 místa v Top-3. Bude to mistr světa Lorenzo Dalla Porta. Ten pojede za tým Italtrans Racing s motocyklem KALEX. Vícemistr světa Aron Canet se objeví s motocyklem Speed ​​Up v týmu Aspar, ale musíme počítat také s Marcosem Ramirezem, bronzovým z Moto3 v roce 2019, který bude pilotovat stroj KALEX týmu American Racing.

Andi Farid Izdihar a Kasma Daniel Kasmayudin jsou také Rookies, ale nepocházejí z Moto3. Některé jsme už v šampionátu dokonce viděli: Debut toho prvního jmenovaného se uskutečnil v Misanu 2019 s Honda Team Asia, kde nahradil zraněného Dimase Ekky Pratamu. S tímto týmem pojede Andi Farid Izdihar svou Rookie sezónu, když nahradí svého krajana Pratamu. Pro druhého jmenovaného je to debut, neboť jeho jediná divoká karta byla v kubatuře Moto3 v roce 2017. Vloni závodil v šampionátu CEV Moto2, letos pojede tento malajský jezdec mistrovství světa s týmem ONEXOX TKKR SAG Racing.

Poslední posila prostřední kubatury Grand Prix pochází z CEV Moto2 a je to Hector Garzó. Ten se dostal na startovní rošt jako stabilní pilot až úplně jako poslední, když Augusto Fernandez přešel místo Alexe Marqueze do týmu Marc VDS a Garzó testoval motocykl Kalex od Sita Ponse na soukromých testech. Garzó má za sebou dva roky závodění ve světě jako náhradník za zraněné jezdce (4 závody Grand Prix), nyní to bude jeho skutečný debut v mistrovství světa Moto2. V sezóně 2019 jezdil úspěšně v MotoE, 3 pódia.

Nyní se obraťme k návratům do prostřední kubatury: Jedním z nich je Simone Corsi (34), kterého v polovině roku 2019 nechal bez týmu a motocyklu Tasca Racing, poté si ho po letní přestávce a odchodu Odendaala najal na dva závody NTS RW Racing GP. Letos bude zkušený Corsi jezdit od začátku s týmem MV Agusta Forward. Pak je tu Jesko Raffin, evropský mistr Moto2 v roce 2018, který se vrací s týmem NTS. Švýcar má v sezónách 2015 až 2017 v mistrovství světa tři kompletní období, zatímco v následujících dvou letech se občas objevil jako náhradník za zraněné řidiče. Mezitím závodil v CEV, vyhrál také titul, a v roce 2019 byl jedním z protagonistů premiérové sezóny MotoE.

Dalším návratem je příchod Edgara Ponsa, kterého si zajistil tým Gresini. Španělský jezdec (mladší syn Sita Ponse) získal v loňském roce už svůj druhý titul v CEV Moto2. Ve dvouletém období 2014–2015 získal několik divokých karet, než závodil dvě kompletní sezóny v MS-Moto2 za tým svého otce Sita Ponsa. V roce 2018 se vrátil do CEV, ale také několikrát nahradil některé piloty v MS-Moto2.

A konečně je zde Hafizh Syahrin , který se po dvou letech v MotoGP restartuje svou sezónu v Moto2. Je to v týmu Jorge «Aspara» Martineze, spolu už s výše uvedeným Aronem Canetem.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama