Reklama

Šance pro Mercada s třetím bikem Aruba-Ducati?

Titul v Superstock-1000-Cupu byl Argentinci Leandro Mercadovi odepřen kvůli neschopnosti jeho týmu Ducati. V zákulisí se ale hodně pilně pracuje na jeho comebacku do WorldSBK.

Tovární tým Ducati má štěstí, že spolupracuje s jedním z nejmovitějších sponzorů v paddocku WorldSBK, tedy s firmou IT. Logo firmy Aruba se tak objevuje nejen na továrních motocyklech, které jezdí letos v šampionátu WorldSBK Chaz Davies a Davide Giugliano, díky majiteli firmy Stefano Cecconimu ale vidíme tato loga i v juniorském týmu Superstock-1000-Cup, kde závodili 2016 Leandro Mercado a Michael Ruben Rinaldi.

Mercado vyhrál Cup 2014, pak absolvoval za Barni Ducati hodně silnou sezónu WorldSBK (P6 v Doha, celkově v MS P8), přesto na letošní sezónu nenašel v WorldSBK odpovídající místo na startovním roštu a musel se vrátit 2016 nazpět do Cupu. Ten ukončil kvůli technickým problémům své 1199 Panigale R minulý závodní víkend «jen» jako druhý, jeho Ducati stávkovala už v warm-up kole.

Boss Aruba Cecconi proto přišel s myšlenkou, pomoci Mercadovi, který za to vůbec nemohl, k návratu do WorldSBK a na toto téma hned hovořil s promotérem DWO a s Ducati.

Do továrního týmu 2017 se určitě nedostane, tam jsou pod smlouvou Chaz Davies a Marco Melandri. Mercada jako třetího pilota dostat do továrního týmu se ukázalo nemožné, to by se na tom museli podílet i ostatní sponzoři vedle Aruba.

Pokud by se tedy Cecconiho myšlenka proměnila ve skutečnost, tak by se pro Mercada musela vytvořit zvláštná týmová struktura. DWO už signalizovala souhlas, také Ducati se tento návrh líbí.

„Momentálně je to vše ve stavu jednání. Aruba chce s Mercadem dále spolupracovat, on ztratil titul kvůli nám. Ovšem sezóna WorldSBK stojí hodně peněz, a ty se musí nejdříve najít u sponzorů. Superbike je o hodně dražší, než Superstock - především kvůli logostice“, vysvětluje relativitu ředitel superbikového oddělení u Ducati Ernesto Marinelli.

„Teprve po skončení sezóny se rozhodneme, co bude dále s Mercadem. Zatím je na to příliš brzy“, dodává Cecconi.

Jelikož má Argentinec pouze 24 let, tak může teoreticky ještě další tři roky závodit v seriálu Superstock-1000-Cupu, který se stane od příštího roku oficiálním mistrovstvím Evropy kubatury Superstock-1000.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama