Reklama

Salač vs. Hanika Hlavní obrázek k článku: Salač vs. Hanika

Filip Salač má za sebou Rookie sezónu v mistrovství světa silničních motocyklů. Jaká byla, úspěšná nebo neúspěšná? Porovnejme ji s Rookie sezónou jeho předchůdce, tedy krajana Karla Haniky v roce 2014 čistě statisticky!

Rekapitulace úvodem

Určitě se to dá srovnávat, oba totiž jeli s motocykly stejné značky - tedy KTM, oba do ní vstoupili po závodění v Red Bull Rookies Cupu. Karel Hanika tehdy jako celkový vítěz Red Bull Rookies Cupu 2013, Filip Salač s vizitkou čtvrtého místa 2018 z tohoto šampionátu.

Na rozdíl od Haniky měl ovšem Salač možnost předtím závodit v šampionátu CEV-Repsol (navíc s jedním startem s wild card v Grand Prix), což 2013 Hanika nemohl a jezdil do té doby «jen» IDM.

V Red Bull Rookies Cupu vyhrál v sezonách 2012 - 2013 Karel Hanika celkem 10 závodů a získal dalších 7 umístění v Top-3.

Filip Salač závodil v Red Bull Rookies Cupu v sezónách 2016 - 2018 a celkem šestkrát stál na stupních vítězů.

Jejich Rookie sezóna - výsledky a body

Tehdy 18-letý Karel Hanika ve své premiérové sezóně 2014 startoval v 18 závodech Grand Prix a získal v nich celkem 44 bodů, což znamenalo po skončení Rookie sezóny 18. místo v šampionátu. Celkem 4x byl odmávnut v Top-10, když bodoval v 11 závodech Grand Prix, tedy v 61% svých startů. Na gridu stál jednou ve druhé řadě na 4. pozici (Sachsenring), v závodě dojel nejlépe jednou na 9. místě (Sepang).

Letos 17-letý Filip Salač závodil v sezóně 2019 celkem v 19 závodech Grand Prix a získal v nich dohromady 32 bodů, což znamenalo 23. místo v šampionátu. Celkem 2x byl odmávnut v Top-10, když bodoval v 7 závodech Grand Prix, tedy v 37% svých letošních startů. Nejlepším umístěním bylo 5. místo ve Valencii. Na gridu stál Salač nejlépe jednou ve 2. řadě na 6. pozici (Valencia).

Srovnání tehdejších týmů

Co se týká jejich týmů, tak Karel Hanika závodil 2014 za skoro tovární tým Red Bull KTM Ajo s motocyklem KTM, tedy v týmu, kde rok předtím skončil Luis Salom v šampionátu na 3. místě.

Výkonnostně stejně kvalitní tým měl k dispozici ovšem i Filip Salač - když rovněž nejlepší jezdec týmu Redox PruestelGP Marco Bezzecchi se strojem KTM v uplynulé sezóně obsadil v MS-Moto3 třetí pozici.

Tak si udělejte vážení čtenáři sami představu o tom, kdo z nich dvou zvládl svou Rookie sezónu ve světovém měřítku lépe?

A jaká byla tehdy u Haniky další sezóna v mistrovství světa (2015) - a co tedy můžeme u Salače očekávat v sezóně následující (2020).

Ve své druhé tehdejší sezóně MS obsadil nakonec Hanika za stejný tým 18. místo, jeho tehdejší týmový kolega Miguel Oliveira se ovšem stal vícemistrem světa.

Filip Salač pak přestupuje do - pro něho nového týmu - VNE Snipers, kde bude závodit s motocyklem Honda a kde v letošní - právě skončené sezóně - skončil lídr této stáje Tony Arbolino celkově čtvrtý.

Bohužel další kariéra Karla Haniky v závodech Grand Prix už na nejvyšší úrovni nepokračovala, v následující sezóně 2016 sice ještě objel 6 závodů Grand Prix za tým (Platinum Bay Real Estate - Mahindra) a pak už jen několik startů s wild card v Moto3 (2x) a jeden v Moto2. A 2018 se mihl při jednom závodním víkendu v šampionátu WorldSBK - zde si ovšem vedl při superbikové premiéře výtečně (dojel dokonce v bodech)!

Nyní se musí Karel Hanika spokojit pouze se starty v Alpe Adria Championshipu a závoděním v MS-Endurance (EWC), na tyto druhy závodů má ale svým mladým dosaženým věkem a především závodním potenciálem ještě pár roků čas....

Salačova budoucnost

Filip Salač má naopak před sebou díky podpoře od Autoklubu České republiky na čele s jeho nejvyšším představitelem doslova «vymetenou cestičku» a bude záležet pouze na něm - samozřejmě, že k tomu bude potřebovat nezbytné štěstí, když talent a rychlost má, o tom snad nikdo nepochybuje.

V každém případě je jasné, že druhá sezóna v mistrovství světa silničních motocyklů bude pro Salače hodně důležitá a ukáže se v ní, kam se jeho další kariéra bude dále ubírat. A k další postupu směrem nahoru by to ale chtělo rozhodně nějaké to pódium...



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama