Reklama

Salač vs. Hanika vs. Kornfeil

V poslední době nás v kubatuře «lightweight» (125 ccm & Moto3) reprezentovali dlouhodobě celkem tři jezdci: Jakub Kornfeil, Karel Hanika a Filip Salač. Podívejme se statisticky, jak probíhaly jejich první dvě sezóny v Grand Prix?

Jakub Kornfeil závodil plnohodnotně v MS-Moto3 /125 ccm od roku 2010 až do 2019. Ve svých prvních dvou sezonách 2010 a 2011 absolvoval celkem 34 závodů a získal v nich přesně 100 bodů, což znamená průměr 2,94 bodů na jednu Grand Prix. V šampionátu . obsadil celkově 17. a 12. místo, nejlépe dojel jako 5. v Brně 2010.

Karel Hanika byl ve dvou sezónách 2014 a 2015 členem týmu Aki Aja a startoval tehdy v Moto3 v 36 závodech Grand Prix. V nich si vyjel dohromady 87 bodů, což znamená průměr 2,41 bodů na jeden závod Grand Prix. V šampionátu skončil vždy na 18. pozici a nejlépe si vedl v Argentině 2015, kdy byl odmávnut na 7. pozici.

Filip Salač má za sebou dvě sezóny - 2019 a 2020 - v mistrovství světa silničních motocyklů s celkovým skórem 62 bodů ze 32 závodů Grand Prix. To znamená průměr 1,93 bodů na jeden závod Grand Prix. Nejlépe se umístil v Top-5 ve Valencii 2019!

Zatímco Hanika už po dalších několika startech jak za Platinum Bay Real Estate v Moto3 a dvou startech s wild card svou kariéru v Grand Prix ukončil a nyní jezdí pouze EWC (MS-Endurance), tak Kornfeil byl až do 2019 stabilním pilotem Grand Prix v Moto3 a celkem 5x se v sezónách 2015 až 2019 dokázal postavit na stupně vítězů.

Ale vraťme se k našemu jedinému pilotovi v Grand Prix Filipu Salačovi: Ten má před sebou díky podpoře od Autoklubu České republiky na čele s jeho nejvyšším představitelem doslova «vymetenou cestičku» a bude záležet pouze na něm - samozřejmě, že k tomu bude potřebovat nezbytné štěstí, když talent a rychlost má, o tom snad nikdo nepochybuje.

V každém případě je jasné, že třetí sezóna v mistrovství světa silničních motocyklů bude pro Salače hodně důležitá - buď anebo - a ukáže se v ní, kam se jeho další kariéra bude dále ubírat. A k dalšímu postupu směrem nahoru - tedy do Moto2 - by to ale chtělo rozhodně nějaké to pódium...



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama