Reklama

Salač málem narazil do zdi...

V pořadí třetí závod šampionátu Red Bull MotoGP Rookies cup je za námi, když na italském okruhu Mugello se jako obvykle odjely páteční dva volné tréninky, zakončené tentýž den kvalifikací a sobotním závodem.

Nejen, že tento závodní okruh byl do tohoto šampionátu zařazen poprvé, ale i pro našeho českého jezdce Filipa Salače byly volné tréninky hlavně o poznávání trati a nastavení motocyklu.

Do sobotního závodu nakonec Filip startoval ze čtvrtého místa, kdy cílem projel po závodním incidentu, kde byl vyvezen mimo trať k boxové zdi desátý.

#12 Filip Salač: „Ve volných trénincích jsem měl velké problémy s podvozkem motocyklu, zakončil jsem třináctý s časem 2’05.098 . Ve druhém pak desátý, 2’04.067, kdy mi pro vyjetí z trati nebyl bohužel přiznám pátý nejrychlejší čas 2’03.835. Do měřeného tréninku se nám podařilo nastavení motocyklu vylepšit, ale stále to nebylo ono. Hned v úvodu jsem zajel čas, kterým jsem se po celou dobu kvalifikace držel na prvních třech místech a ve zbytku tréninku jsem se snažil doladit motorku a připravoval jsem se na závod tím, že jsem jezdil sám a stále rychlé stabilní časy. Nakonec jsem kvalifikaci zakončil čtvrtý, s časem 2’01.449.

Do závodu jsem startoval z druhé řady a myslím, že jsem tím měl na této trati nejlepší výchozí pozici. Start se mi povedl, byl jsem první a po prvním kole jsme s C. Oncuem trošku svým soupeřům poodjeli. Bohužel netrvalo dlouho a skupinka jezdců za námi nás na slipstream dojela.

Bojovalo se po celý závod o každé místo, prakticky, kdo byl desátý, mohl být vzápětí první. I já jsem se trochu propadl a držel jsem se na čtvrtém místě. Asi šest kol před koncem jsem udělal chybu při podřazování, kdy mi tam místo jedničky spadnul neutrál. Předjelo mě hned několik jezdců, kde jsem se dokázal během jednoho kola zase vrátit dopředu na páté místo. Snažil jsem se vepředu udržet, ale už ne jet první, protože únik byl nereálný.

Bohužel dvě kola před koncem do mě na cílové rovince narazil jeden z jezdců a vytlačil mě na trávu. Měl jsem co dělat, abych to ustál. Rychlost jsem měl okolo 185km/h a byl jsem pár centimetrů od boxové zdi. V TV zrovna záběr na cílovku nebyl, ale mechanici, kteří ukazují cedule museli rychle uhnout. Ztratil jsem hodně pozic a v posledním kole jsem se snažil dojet skupinu jezdců přede mnou. Bylo to velmi těžké, protože jsem ztrácel něco přes 2,5 sekundy.

Nakonec se mi to podařilo, ve dvou zatáčkách jsem ještě dokázal předjet tři jezdce, ale přesto to stačilo pouze na desáté místo.

Myslím, že kdybychom měli ještě jedno kolo, měl bych na podium, protože jsem jel o vteřinu a něco rychleji než ostatní.

Byli jsme hodně zklamaní, po závodě se to ještě řešilo, ale bylo to vyhodnoceno jako normální závodní incident. Já si to sice nemyslím, protože když do mě najel poprvé, tak jsme do sebe jenom ťukli, ale o pár desítek metrů do mě narazil tak, že když jedete v takové rychlosti mimo limit trati po trávě, tak malé zatočení řídítek vám hodně zatočí. Měl jsem velké štěstí, že jsem to ustál a nespadnul. Je to velká škoda, protože závod jsem si opravdu užíval a přišel jsem tak o důležité body.

Ted už se snažím zapomenout a musím se soustředit na další závod, který se pojede na přelomu června a července v holandském Assenu. “

Už tento týden Filipa čeká závodní víkend mistrovství světa junioru FIM CEV Repsol Moto3 ve španělské Barceloně.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama