Reklama

Red Bull Honda tým 2018 v WorldSBK: Baz nebo Gagne?

V týmu MS-Superbike Red Bull Honda bratranců Ten Kateových nezůstane na sezónu 2018 «kámen na kameni». Tragická smrt Nickyho Haydena určitě poznamenala celou letošní sezónu této tradiční stáje.

Letošní pilot - a aktuálně dlouhodobě zraněný - Stefan Bradl sice dle našich informací přímo z paddocku v Losailu dostal už dávno předložen návrh prodloužení smlouvy na sezónu 2018, ale sám se spíše vidí v roli testovacího pilota HRC s možností náhradního jezdce pro týmy Hondy v MotoGP (bude jich 2018 celkem šest!), než v pozici závodníka šampionátu WorldSBK, jako byl letos a s výjimkou 6. místa v Assenu se nijak výsledkově neprosadil.

Ze hry o volné místo vedle už angažované týmové #1 Leona Camiera je zkušený Ital Davide Giugliano (28 let). Ten po vyhazovu z továrního týmu Ducati v sezóně 2016 a svém zranění ve stejné sezóně nenašel návrat do staré formy. Nedařilo se mu ani v BSB, ani v šampionátu WorldSBK. Pouhých 13 bodů během 8 závodních jízd je hodně titěrné skóre a tak na názoru odborníků: „Giugliano po svém zranění ztratil svou největší přednost, tedy rvavost“, je zřejmě něco pravdy.

25-letý US-Boy Jake Gagne startoval v MS-Superbike 2017 celkem v 6 závodních jízdách, a získal 14 bodů. Tedy byl relativně úspěšnější než jeho italský konkurent. A třeba Leon Camier o něm říká, že je Gagne opravdu hodně rychlý, ačkoliv to na první pohled zas tak nevypadá.

Ve hře je samozřejmě i Loris Baz, tedy ex-pilot z MotoGP. Ten závodil v MS-Superbike naposled v sezóně 2014 a celkově se tehdy umístil v Top-5 (ovšem s továrním motocyklem Kawasaki!).

Hodně vysoký francouzský jezdec by ale měl zřejmě problémy s posezem na relativně «malé» Hondě.

Jelikož ale zájem DWO na angažování nějakého Francouze v MS-Superbike (po odřeknutí Guintoliho) je velký, tak se Loris Baz zřejmě objeví na jednom ze dvou dosud volných motocyklů: Buď v týmu Pedercini Kawasaki, nebo v Althea BMW. A zde zřejmě najde uplatnění také Yonny Hernandez z Kolumbie - ten je podporován jak od DWO (v sezóně 2018 se pojede premiérový závod na jihoamerickém kontinentu), tak také nezanedbatelným sponzorským příspěvkem, což se samozřejmě privátním týmům Lucia Pederciniho nebo Genesia Bevilacquy samozřejmě velmi do budgetu hodí.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama