Reklama

Raffaele de Rosa míří do WorldSBK

Italský pilot Raffaele de Rosa nebude v žádném případě svůj titul z letošního šampionátu Superstock-1000-Cup obhajovat v roce 2017. Šéf týmu Althea Genesio Bevilacqua chce pomoci svému italskému krajanovi k postupu o level výše, tedy do WorldSBK.

V Jerezu byl Raffaele de Rosa korunován letošním šampionem Superstock-1000-Cup, ovšem jeho další kariéra není zatím vůbec jasná. Ve svých 29 letech (De Rosa je narozen 25. března 1987) to byla pro něho v každém případě poslední sezóna v tomto šampionátu kvůli věkovému limitu (ten stanoví stáří maximálně 28 let v době zahájení šampionátu - letos to bylo 26. února, kdy začal prvními tréninky závodní víkend na Phillip Islandu). ovšem pro logický postup do WorldSBK mu chybí nabídky.

Mimochodem: V historii šampionátu Superstock-1000-Cup od roku 1999 pouze dva jezdci dokázali své prvenství v následujícím roce obhájit: James Ellison - vítěz 2000, vyhrál i 2001 a Sylvain Barrier slavil vítězství v letech 2012 a 2013.

Z konkurenčně schopných týmů s Top materiálem už jsou volné pouze motocykly Kawasaki v týmu Pedercini, kde je ale nutno přinést hodně vysoký sponzorský příspěvek čítající minimálně 200 000 Euro. Za méně peněz jsou ještě volné biky třeba v týmu Grillini, Go Eleven (Kawasaki ZX-10R) či Toth Racing (Yamaha YZF R1), ale ty určitě nejsou pro nového šampiona zas tak zajímavé.

Ostatně má s nimi už své zkušenosti, 2012 chtěl z Neapole pocházející De Rosa závodit jako stabilní pilot v šampionátu WorldSBK, po prvním závodním víkendu se ale cesty týmu Team Pro Ride Real Game Honda a bývalého pilota z GP-250 ccm rozešly - tým totiž vůbec nefungoval, pouze na papíře. V 1. jízdě italský jezdec do závodu vůbec neodstartoval, v 2. australské jízdě dojel poslední. Do druhého závodního víkendu v italské Imole ho pak vystřídal náhradník.

Ačkoliv je tým Althea BMW v kubatuře WorldSBK s Markusem Reiterbergerem a Jordim Torresem zřejmě na rok 2017 plně obsazen - i když to ještě nebylo oficiálně potvrzeno - tak chce Genesio Bevilacqua svému svěřenci pomoci a hledá pro něho kvalitní motocykl.

Potřebný budget není určitě malý, ale zdá se, že už se objevilo světlo na konci tunelu: Genesio Bevilacqua uvažuje o zavření svého týmu Althea BMW v kubatuře Superstock a do WorldSBK nasadí třetí motocykl BMW S1000RR.

Letos dostal De Rosa nahradit během jednoho závodního víkendu zraněného Markuse Reiterbergera v Laguna Sece a ve druhé americké jízdě dojel na P11, když v té první měl crash z P14.

Už při dvou finálových závodech letošní sezóny WorldSBK v Kataru bude Raffaele De Rosa pilotovat třetí motocykl týmu BMW Racing, vedle stabilních jezdců Jordiho Torrese a Markuse Reiterbergera.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama