Reklama

Radio Paddock hlásí: Kam směřují kroky Kuby Kornfeila 2017?

Zatímco v kubatuře MotoGP už jsou obsazena všechna místa na startovním roštu 2017 a také v prostřední kubatuře Grand Prix, tedy v Moto2, už je v předních týmech vše jasné, tak nás z českého pohledu nejvíce zajímá kubatura objemově nejslabší, tedy Moto3.

V ní totiž bude i v roce 2017 závodit jediný zbylý Čech ve startovním poli všech tříd, Jakub Kornfeil. A kam povedou s největší pravděpodobností jeho kroky v příští sezóně?

Dá se skoro s určitostí říci, že po dvou sezónách opustí malajský tým Drive M7 SIC a to po oboustranné domluvě. Ostatně i mladý 17letý Adam Norrodin - pouhých 5 bodů na kontě - se musí poohlédnout po novém působišti.

A kam tedy povedou kroky nejzkušenějšího pilota kubatury Moto3 v další sezóně? Jakub Kornfeil nevynechal jako jeden ze dvou pilotů (kromě něho ještě Brad Binder) ani jeden z dosavadních 83 odjetých závodů kubatury Moto3. Navíc je Kubajz se svými 122 starty v řadě na svém kontě jasně nejzkušenějším pilotem kubatury «Lightweight» (125 ccm/Moto3).

O rychlého a zkušeného Čecha byl na novou sezónu zájem v několika týmech: Kromě Honda Teamu Asia byl Kornfeil v hledáčku i italské stáje Ongetta-Rivacold - ostatně za ně už náš jezdec závodil v sezónách 2011 a 2012. Ta se ale nakonec dohodla s Romanem Fenatim, což samozřejmě pro tuto italskou stáj/italský populární jezdec - bylo výhrou.

Ovšem nyní se nabídla kombinace Mahindra/Peugeot. Tovární tým Aspar Mahindra opustili oba jezdci: Jorge Martin a Francesco «Pecco» Bagnaia a Jorge Martinez zamířil svůj hledáček právě na českého pilota. A souhlasila i indická Mahindra. Vznikl ale jeden problém, Asparem byl angažován aktuální lídr MSJ Lorenzo Dalla Porta z Itálie a ve španělském týmu by měl závodit aspoň jeden zástupce Pyrenejského poloostrova, tedy Hispánec, nebo-li Španěl.

A tak se dle «Radio Paddock» nabízí daleko reálnější spojení: Kornfeil - Saxoprint-Peugeot!

Zájem je prý oboustranný a výhodný pro obě strany:

* K Peugeotu přechází Kornfeilův důvěryhodný technik od SICu.
* V případě, kdyby se Redox rozhodl už dále českého jezdce nepodporovat finančně - což je samozřejmě možné - nemusel by Kornfeil nic platit, ba naopak by ještě nějaké «tintili vantili» dokonce dostal, což v této kubatuře není zas tak obvyklé.
* Navíc jak Peugeot, tak Mahindra chtějí na straně jedné zredukovat počet svých jezdců z letošních 9 na pouhých 6, ale také zvýšit kvalitu svých továrních motocyklů Mahindra/Peugeot.

Zde je ale jedna nevyřešená otázka a ta bude dle «Radia Paddock» hrát také hodně důležitou roli: Jak dopadne a zda-li vůbec bude realizován projekt britského týmu, který podporuje Dorna.

Skotský jezdec John McPhee je v závodním seriálu podporován britskou nadací pro mládež «Racing Steps Foundation» a s pomocí vysílání Pay-TV «BT Sports» chce totiž v příští sezóně závodit ve vlastním týmu Moto3. Radio Paddock jde ve svých úvahách dokonce tak daleko, že nepovažuje za nereálné utvoření dvoučlenného týmu McPhee/Kornfeil, nebo tříčlenného Saxoprint-Peugeot.

Tak se nechme po Aragónu překvapit, budeme určitě vědět více a náš web určitě přinese nejnovější aktuality z přestupového kolotoče.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama