Reklama

Rabat zůstává v MotoGP

Tito Rabat prodloužil svou smlouvu u týmu Reale Avintia o další dva roky. Ale s kterým motocyklem pojede? Ducati, Aprilia nebo Suzuki?

Španěl Tito Rabat měl sice nabídku od továrního týmu Kawasaki KRT do MS-Superbike, kde měl nahradit Leona Haslama. Ale nakonec se mistr světa Moto2 z roku 2014 rozhodl jinak, prodloužil dvouletou smlouvu s týmem Ducati Reale Avintia Racing.

Ostatně místo u Kawasaki KRT je víceméně po neděli obsazené, Kawasaki po vítězství při 8-hodinovce v Suzuce - teprve druhé v historii této továrny vůbec - nemá důvod Leona Haslama někým nahradit.

Týmový majitel Raúl Romero má ale dalekonosné plány na následující sezóny. Romero je majitelem firmy Esponsorama v Andoře, tedy firmy která provozuje závodění této stáje v MotoGP. A má skvělý vztah s rodinou firmou Papá Rabat, která naopak má řadu obchodů se zlatnictvím a se šperky po celém Španělsku.

Ačkoliv Ducati vychází z toho, že Avintia Racing by nadále zůstal zákaznickým týmem Ducati, tak Romero ve svém ambiciozním projektu uvažuje spíše o značkách Suzuki nebo Aprilia.

Současní jezdci Rabat a Abraham závodí letos s nejstaršími motocykly ve 22-členném startovním poli MotoGP, neboť mají k dispozici motocykly Ducati GP18.

Rabat se dlouho letos nemohl po těžkém pádu v Silverstone 2018 dostat do tempa, ale v Katalánsku a na Sachsenringu se mu podařilo dojet na 9., resp. 11. místě a se 14 body je v MS na 19. pozici.

Romero momentálně jedná s jedním novým sponzorem, který by měl do týmu přinést dostatek peněz, aby piloti Avintia Racing mohli mít k dispozici nejnovější závodní motocykly a nikoliv stroje rok staré.

Očima potřebných peněz: Pokud by chtěl Romero dát Rabatovi na rok 2020 nejnovější model motocyklu Ducati GP20 (což je zakotveno v nové smlouvě mezi Romerem a Rabatem) - jako to funguje v případě týmu Pramac třeba u Millera nebo Bagnaii, tak musí za pronájem zaplatit částku 2,2 až 2,5 milionu Euro.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama