Rabat do WSBK s tovární Kawasaki? Hlavní obrázek k článku: Rabat do WSBK s tovární Kawasaki?

Španělský ex-mistr světa Moto2 a současný pilot «premier class» MotoGP dostal nabídku od továrního týmu Kawasaki, aby se stal 2020 týmovým kolegou Jonathana Rey.

13-násobný vítěz Grand Prix závodí za peníze svého otce - majitele řetězce zlatnictví a hodinářství v různých španělských městech - v týmu Avintia majitele Raula Romera, ovšem proti původní dohodě nemá k dispozici, stejně jako Karel Abraham, motocykl Ducati GP19, nýbrž loňský model Desmosedici GP18.

Management španělského jezdce tuto zprávu, která se objevila v assenském paddocku, nedementoval, naopak potvrdil tento přestup jako „velmi pravděpodobný.“

V továrním týmu Kawasaki závodí letos jako Reův týmový kolega britský šampion BSB Leon Haslam (36 let), který ale vzhledem k nárokům čtyřnásobného mistra světa WorldSBK Jonathana Rey (roční gáže více než 1 milion Euro) jezdí za «chleba a vodu», na rozdíl od svého předchůdce Toma Sykese.

Faktem je, že Rea má na svém kontě 314 bodů, zatímco Leon Haslam pouhých 153 a je v WorldSBK až na 5. místě.

Kawasaki se zajímala o dva jiné Španěly Xaviho Viergeho a Alexe Marqueze, ale «dostala košem».

A kdo má šanci závodit v «premier class» v sezóně 2020 místo Rabata jako týmový kolega Karla Abrahama (ten má smlouvu i na sezónu 2020)? Je to především Lorenzo Baldassarri, nebo také Remy Gardner (jeho otec získal se strojem Rothmans Honda titul mistra světa v «premier class» - tehdy ještě 500 ccm - v roce 1987.)

Tým Avintia Ducati je v současné době jediným týmem v «premier class», kde si jezdci své místo na startovním roštu mohou koupit, 2021 by ale měl v této podobě ze startovního roštu «premier class» zmizet.



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama