Reklama

Proč jen Pecco Bagnaia dokáže s Mahindrou zajet?

Mnoho fanoušků se ptá, proč pouze Pecco Bagnaia dokáže dostat z biku Mahindra MGP3O o moc více, než ostatní jezdci. CEO Mahindra Racing Mufaddal Choonia na tyto otázky odpovídá.

Jediným pilotem s motocyklem Mahindra MGP3O, který je konkurence schopný, je Francesco Bagnaia z týmu Aspar. V Assenu oslavil tento Ital, člen VR46 Valentina Rossiho, své první vítězství. Bylo to zároveň první vítězství pro indickou továrnu v Grand Prix. Bagnaia je aktuálně na čtvrtém místě v MS-Moto3, když 2016 před GP-Assen byl už třikrát odmávnut v Top-3.

Ovšem Bagnaiovi značkoví kolegové Jorge Martin, Darryn Binder a Tatsuki Suzuki jsou v tabulce MS až na pozicích 23, 27 a 29. A další piloti s motocykly Mahindra Hanika (od Assenu Danny Webb), Spiranelli, Petrarca a Valtulini ještě nebodovali.

Mahindra Racing se angažuje od roku 2011 v mistrovství světa silničních motocyklů, tedy od posledního roku kubatury 125-ccm. V roce 2013 se Mahindra s MGP3O dostala poprvé na pódium, získala jedno Pole-Position a v 10 ze 17 závodů byli její jezdci odmávnuti v Top-5. V sezóně 2014 následovali další tři pódiová umístění. Aktuální lídr MS-Moto3 Brad Binder skončil na Sachsenringu jako druhý.

V roce 2015 se stal tým Moto3 Jorge „Aspar“ Martineze továrním týmem indické značky Mahindra. V Le Mans získal Francesco Bagnaia jediné pódium v této sezóně, na konci mu v MS patřilo umístění P14.

Do příštího závodu na Sachenringu chce Mahindra vyřešit problémy s převodovkou, které se vyskytly v sezóně 2016. Všech 8 jezdců Mahindry a oba dva piloti s motocykly Peugeot je budou mít k dispozici. Tuto převodovku testoval John McPhee během závodního víkendu při MSJ v Barceloně, stabilní jezdec šampionátu CEV Albert Arenas zde dojel dokonce na pódiové umístění.

CEO Mahindra Racing, Mufaddal Choonia, je názoru, že „Pecco“ Bagnaia potvrdil na jejich biku, jakým je obrovským talentem. „Je vždy pozitivně motivován, a je to hodně šaramantní osobnost. Pecco má úplně stejnou motorku, jako ostatní jezdci s tímto motocyklem. Ale kombinace všech faktorů prostě hovoří pro něho. Pecco jezdí ve zkušeném týmu, který dokáže z jezdce a z motocyklu dostat opravdu vše. MGP3O se zdá navíc pro Peccův styl jako šitá “na míru„. Chodí hodně pozdě na brzdy a má vysokou rychlost v zatáčkách. Z tohoto pohledu pracuje náš podvozek extrémně dobře. V Assenu bylo v posledních zatáčkách zřejmé, že šasí a Peccova rychlost v zatáčkách ho přivedly k vítězství v závodě. “

Bylo by ale neférové nezmínit se o tom, že Pecco, Miguel Oliveira a Brad Binder byli už několikrát blízko vítězství pro Mahindru.

„Nejdříve jsme se spojili s novým technickým partnerem Suter Racing, potom jsem jako Mahindra Racing vybudovali vývojové centrum v italském Besozzu, ale pokračovali jsme ve spolupráci se Suterem a vylepšovali naše vlastní schopnosti. Tím jsme začali boj proti Hondě a KTM.

Ačkoliv se náš bike rok od roku stále zlepšoval, tak naši zkušení protivníci a jejich projekty samozřejmě nezaháleli v klidu. Nestačí pouze zlepšovat bike, ale naše vítězství dokazuje, že se stále přibližujeme. Náš cíl ale je, vyhrávat pravidelně. Také naše jiné týmy a jejich jezdci musí mít šanci, odstartovat do každého závodu s nadějí na vítězství. Jako pro nováčka šampionátu není pro nás jednoduché, přesvědčit nejlepší jezdce, aby závodili za nás. Proto musíme dále dokazovat, jak konkurence schopný je náš “balíček„. Více úspěchů nám přinese více Top pilotů, kteří zaklepou na naše dveře. Budeme pokračovat v tom, aby se v kubatuře Moto3 hovořilo o souboji tří továren.“, vysvětluje dále CEO Mahindra Racing Mufaddal Choonia.

Mimochodem: Indie samotná je druhým největším motocyklovým trhem a toto první vítězství indické továrny je obrovskou senzací v motocyklovém světě.

„Jsem názoru, že to není naše poslední vítězství v sezóně. Proč? Je to už čtvrté letošní pódium, takže jsme dokázali, že máme potřebnou závodní rychlost na každé trati. Musíme využít současné situace, s novými díly, které přijdou a také stupňující se motivace všech týmů Mahindry. Příštím závodem je Sachsenring, který není nepodobný Assenu. Kdo ví co se může stát právě tam.

Naším cílem pro příští sezónu je začít testovat dříve než v posledních letech.“, říká závěrem Mufaddal Choonia.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama