Reklama

Přestupový trh: Aprilia láká Petrucciho, Nakagami za LCR

V továrních týmech bude 2018 pouze jedno volné místo, a to u Aprilie (Sam Lowes musí odejít), kandidátem je Petrucci. V týmu LCR-Honda budou závodit Cal Crutchlow a Takaaki Nakagami (financován od Idemitsu).

U týmu LCR-Honda a u HRC je to sice stále ještě obestřeno velkým tajemstvím, ale mezi řádky se dá vyčíst: 2018 pojede LCR-Honda v královské kubatuře se dvěma piloty a těmi budou Cal Crutchlow a Takaaki Nakagami; to je už několik týdnu otevřené tajemství.

Cal Crutchlow sice stále žurnalistům zdůrazňuje, že se ještě nerozhodl, ale všichni počítají s tím, že 2018 bude jeho čtvrtá sezóna u týmu LCR-Honda. Dvojnásobný vítěz závodu MotoGP z roku 2016 může totiž napevno počítat s přímou smlouvou s HRC, i když jeho letošní výsledky nejsou nijak pronikavé. V Barceloně stál Cal na startovním roštu na P17; v Mugellu pak na P13 - v MS je aktuálně na P9 za oběma Rookies Zarcem a Folgerem - a zatím má na svém kontě pouze jedno pódiové umístění.

Pozorní návštěvníci paddocku sice jistě nepřehlédli pilota LCR-Honda Cala Crutchlowa v důvěrném rozhovoru s týmovým manažerem Suzuki Ecstar Davidem Briviem, ale «z tohoto mráčku pršet nebude».

Ačkoliv už skoro 32-letý Brit neustále opakuje, že by rád opět závodil za tovární tým - stejně jako 2014 u Ducati Corse.

Ovšem u velkých továrních týmů (Honda, Yamaha, Ducati, Suzuki a KTM) jsou místa na rok 2018 obsazena.

Pouze u Aprilie dojde k výměně jezdce, tam je Sam Lowes skutečně «na odstřel».

Samozřejmě, že u Suzuki nejsou vůbec nadšeni z dlouhodobě zraněného Rookieho Alexe Rinse, ale Španěl má dvouletou smlouvu bez nějaké možnosti z ní vystoupit ať už z jedné, nebo druhé strany. Rins od Argentiny neobjel ani jeden závod, v Jerezu ho nahradil testovací pilot Tsuda a potom Guintoli. V pondělí na testech po GP Katalánska se poprvé objevil v sedle japonského motocyklu.

A je Aprilia možností pro Crutchlowa? To určitě ne, to spíš pro Iannoneho...

Iannoneho manažer Carlo Pernat na toto téma říká: „Andrea má neprodyšnou smlouvu se Suzuki, takže nějaké změna není vůbec možná. Ano existují sice kontakty k Aprilii, ale není to nic konktrétního. “

Sam Lowes je tedy u Aprilie hodně ohrožen, stejně jako Scott Redding u Pramac-Ducati, tímto týmem byl kontaktován i lídr šampionátu Moto2 Franco Morbidelli, rovněž byl projeven zájem o Millera. Ale Morbidelli zřejmě zůstane v týmu Marc VDS a s motocyklem Honda bude závodit v MS-MotoGP.

Mimochodem: U Pramacu se nabídl i Sam Lowes.

Aprilia Racing (Aleix Espargaró je zde fix i na rok 2018) by ráda přivítala Danilo Petrucciho, který za Pramac-Ducati s motocyklem GP17 předvádí velmi dobré výkony.

Někteří experti si dokonce dokáží představit návrat Scotta Reddinga k Marc-VDS-Honda, pokud by Miller zamířil do Pramac-Ducati. Ale Marc VDS si chce Millera ponechat a vytvořit z něho kolegu pro Franca Morbidelliho.

Tito Rabat bude muset opustit po dvou sezónách MotoGP tým Marc VDS a hledat si nový job. Maximálně by se mohl uplatnit v týmech Avintia-Ducati nebo Pull & Bear-Aspar-Ducati, do Moto2 se vrátit pochopitelně - ostatně to nechce nikdo, takže maximálně by se musel spokojit s přestupem do druhé ligy, tedy do MS-Superbike.

V týmu Aspar-Ducati je Álvaro Bautista (5. v Mugellu, 7. v Barceloně) na rok 2018 jistý, další závodní budoucnost Karla Abrahama je nejistá a nejasná.

V týmu Reale Seguros Avintia Ducati končí smlouvy s oběma jezdci a s jejich výsledky rozhodně spokojenost nepanuje: Héctor Barbera (v MS-16.) a Loris Baz (v MS-14.) nesplňují očekávání a dle José Marota rozhodnou výsledky nejbližších závodů a od GP Sachsenringu by se mělo pomalu vyjasňovat, co bude dále.

Také vítěz GP Barcelony v Moto2 a mistr světa Moto3 z roku 2014 Alex Márquez se zaobírá myšlenkou přestupu do MotoGP, ale bylo by to možné jedině v případě, že by od Marc VDS odešel Miller, nebo by Morbidelli nepodepsal. Jinak by mu zbývaly pouze týmu Aspar-Ducati nebo Avintia-Ducati: „Na 80% zůstanu v Moto2“, říká na toto téma Marquez jr.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama