Reklama

Překvapení testů se jmenuje Nakagami!

Do dvouměsíční zimní povinné přestávky vstupuje jako nejrychlejší vítěz testů v Jerezu, 26-letý Japonec Takaaki Nakagami z týmu LCR Idemitsu Honda. Ten svou Rookie sezónu v MotoGP ukončil sice až na 20. místě, ale to měl k dipozici motocykl Honda z roku 2017...

Nyní na testech ve Valencii (obsadil celkově 8. místo) a v Jerezu pilotoval motocykl letošní výroby - jinak ho jezdí jeho týmový kolega Brit Cal Crutchlow (nyní dlouhodobě zraněný) a Japonec jen potvrdil, že by mohl navázat na japonskou tradici skvělých pilotů v této kubatuře: Shinichi Ito, Tady Okada, Norick Abe, Nobu Aoki, Tetsuya Harada nebo Daijiro Kato...

Rodák z Chiby jel svůj premiérový závod Grand Prix ve Valencii 2007, když se o rok předtím stal japonským šampionem ještě v kubatuře 125 ccm. Pak následovala první kompletní sezóna v Grand Prix 2008 a k ní přidal ještě jednu (2009). Protože se ale nedostavily očekávané úspěchy, tak se musel na 3 roky s paddockem GP rozloučit a jezdil jiné šampionáty, především doma v Japonsku. 2011 se stal japonským šampionem v kubatuře J-GP2, takže se vrátil do Evropy jako stabilní pilot mistrovství světa.

Od roku 2012 až 2017 byl Takaaki Nakagami pravidelným pilotem šampionátu Moto2 a celkem třikrát se celkově umístil v Top-8, přičemž 2 závody Grand Prix dokázal vyhrát a celkem 14x stál na stupních vítězů.

Po loňském 7. místě v prostřední kubatuře následoval letošní přestup do «premier class». Zde absolvoval celkem 18. závodů MotoGP, celkově se ziskem 33 bodů obsadil 20. místo, když nejlépe dojel ve finále ve Valencii v Top-6, předtím ještě 2x na P12. «Taka» třikrát během sezóny postoupil dokonce do Q2, ovšem 26-letý Japonec z 18 startů celkem 16x uviděl cílový šachovnicový praporek.

Zde je nutno poznamenat: Na okruhu Ricarda Torma jel poprvé s motocyklem Honda rok výroby 2018 po Calu Crutchlowovi, tedy stejně jako potom při následujících testech.

A testy «premier class» na španělském okruhu «Circuito de Jerez» ukončil Takaaki Nakagami jako nejrychlejší vůbec!

Nyní bude celkem zajímavé sledovat politiku Hondy! Zda dostane Nakagami na sezónu 2019 statut oficiálního pilota HRC a tedy stejný motocykl jako Marc Marquez, Jorge Lorenzo nebo Cal Crutchlow, nebo se bude muset spokojit s loňským modelem vylepšeným nějakými upgrady. Uvidíme!

Jen připomínám: Poslední vítězství japonského pilota s motocyklem Honda získal Tadayuki Okada, když vyhrál 1. října 1999 na Phillip Islandu Grand Prix Austrálie.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama