Reklama

Přejít z WSBK do MotoGP je hodně obtížné

Od převzetí MS-Superbike promotérem MotoGP španělskou agenturou Dorna na podzim 2012 se obě mistrovství světa «promíchaly» - většinou ale jen jedním směrem.

Max Biaggi, Carlos Checa, Marco Melandri, Nicky Hayden, Stefan Bradl a Yonny Hernandez na konci své kariéry zkoušeli štěstí v MS-Superbike, někteří úspěšně, jiní bez výrazných výsledků.

V opačném směru je ale patrná neprůhledná bariéra, jsou to opravdové výjimky, když dlouholetý stabilní jezdec z WorldSBK uskuteční skok do královské kubatury MotoGP.

Naopak opačným směrem je to jednodušší: 2019 třeba Alvaro Bautista bude na Phillip Islandu slavit svůj debut jako tovární pilot Aruba-Ducati v šampionátu motocyklů, co nejvíce podobných těm sériovým.

V případě opačném, ani čtyřnásobný mistr světa z MS-Superbike Jonathan Rea nikdy žádnou zajímavou nabídku z MotoGP nedostal, myšleno od továrního týmu. A ty od satelitních týmů zas nebyly pro krále WorldSBK finančně zajímavé, vždyť ani Pramac, LCR nebo třeba Tech3 nejsou schopny finančně nabídnout Reovi tolik, jako tovární tým KRT Kawasaki.

Za poslední období se to podařilo pouze dvěma jezdcům: Calu Crutchlowovi a Danilo Petruccimu, ale to jsou opravdu výjimky.

Sportovní ředitel Ducati, Paolo Ciabatti, vysvětluje tuto problematiku celkem jasně: „Ve všech našich sportovních programech, které s našim šampionátem Grand Prix souvisí, je daleko jednodušší, najít talentované mladé jezdce v nižších kubaturách. Je pro ná také jednodušší pozorovat vývoj určitých jezdců přímo na místě. V Moto3 a v Moto2 je více talentů než v MS-Superbike.“



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama