Reklama

Před rokem jelo Intermoto svůj poslední závod

Před rokem se v Doningtonu uzavřela kapitola nazvaná Intermoto. Po závodě ve Velké Británii se už tento tým nikdy na startovním roštu neobjevil, jezdci se rozprchli do jiných týmů, když továrna Kawasaki vzápětí ukončila podporu tomuto týmu.

V historii týmu Intermota nastal základní obrat vpřed v červenci 2011, tedy před 4 sezónami: Tehdy totiž uplynulo šest a půl roků čekání na první místo a nebylo zřejmě v brněnském paddocku v nedělním odpoledni 10. července 2011 šťastnějšího člověka, než českého manažéra supersportového týmu Step Racing, když se jeho jezdec Gino Rea zasloužil o první historické vítězství ve světovém šampionátu supersportů pro tento hradecký tým Josky Kubíčka.

Podívejme se společně na závodění českého supersportového týmu od 26. února 2005 až do 24. května 2015, na pády a vrcholy, které prostě do sportu patří.

Premiérový rok - 2005
Rok 2005 byl premiérovým rokem týmu Intermoto Honda ve světovém šampionátu supersportů a za královehradeckou stáj manažéra Josky Kubíčka jezdila stabilně dvojice ve složení Čech Tomáš Mikšovský (21.-12 bodů) a Polák Pawel Szkopek (33.- 5 bodů). A v závěru sezóny pak jeli sporadicky Rakušan Christian Zaiser v Německu a ve Francii, Thajec Suhathai Chaemsap pak v Imole a na Magny Cours - ovšem bez bodového zisku. A tak nejlepším výsledkem je 12. místo našeho Mikšovského hned v úvodu v Kataru.

Druhá sezóna - 2006
2006 - do své druhé sezóny vstoupil královehradecký tým pod jménem Intermoto Czech Klaffi v sestavě Čech Tomáš Mikšovský a William de Angelis ze San Marina. Ten skončil v šampionátu se ziskem 22 bodů jako 20., když nejlépe zajel na domácí Monze jako 5. Tomáš Mikšovský pak objel pouhé 4 závody a na body nedosáhl, čímž pro něho účinkování v závodech MS prakticky skončilo (výjimkou byl ještě jeho start v Assenu 2007). Od Silverstone se v sedle motocyklu Honda objevil zkušený Francouz Matthieu Lagrive a jel v této sezóně za český tým 7 závodů a nejlépe dojel právě ve své premiéře v Anglii jako 8. Celkově skončil tento sympatický Francouz 23. se ziskem 18 bodů.

První bedna - 2007
2007 - Ve třetí sezóně se podařilo získat českému týmu s motocykly Honda první podiové umístění, o které se zasloužil Matthieu Lagrive, který skončil jako třetí na německém LausitzRingu. Celkově patřilo sympatickému Francouzovi místo 14., když nasbíral za tuto sezónu 46 mistrovských bodů. Za tým jezdil sporadicky William de Angelis a prvních pět závodů i Fin Tatu Lauslehto - na základě spolupráce s Rakušanem „Klaffim“ a v závěru sezóny také Ital Mauro Sanchini.

První Pole position - 2008
2008 - Francouz Matthieu Lagrive skončil v šampionátu tohoto roku celkově 13. se ziskem 56 bodů, ale získál i dvě Pole position, obě shodou okolností v Anglii a sice v Brands Hatch a v Doningtonu. Stabilním jezdcem byl i Sanmariňan William de Angelis - ten ovšem více než se soupeři, bojoval hlavně se svým chronickým zraněním. A tři závody absolvoval i mladý Čech Patrik Vostárek a získal hned na úvod 3 mistrovské body ve francouzském Magny Cours.

S Vostym a Roccolim - 2009
2009 - Do této sezóny nastoupil hradecký tým po dlouhé době se stabilním českým jezdcem, Patrikem Vostárkem - který v roce 2008 dokázal za tuto stáj vyhrát celkem tři závody ME stocků do 600 ccm - NürburgRing, Misano a Brno. Pražák Vosty ovšem objel z různých důvodů pouze 8 závodů (hlavním důvodem odchodu z týmu byl ovšem Patrikův otec, tedy Vostárek sr.), ve kterých získal 9 bodů - nejlépe dojel v Assenu 11. - v tabulce MS obsadil místo 23. - a v závěrečných třech závodech ho nahradil Francouz Olivier Four. Výborně si ale vedl Ital Massimo Roccoli, který ve své první sezóně za tým Josky Kubíčka obsadil nejen 11. místo celkově - 70 bodů, ale zařídil i jedno další podium pro českou stáj za třetí místo v Misanu. Italský jezdec Roccoli tak vytvořil hned dva týmové rekordy, bylo to nejlepší umístění pro jezdce Intermoto v konečné tabulce MS a byl to nejvyšší počet bodů v sezóně MS.

Přišel Gino Rea - 2010
2010 - Další podium pro Josku Kubíčka bylo zásluhou britského talenta Gina Rey (21 let). Ten vytvořil jezdeckou dvojici společně se zkušeným Italem Massimem Roccolim (26) a dařilo se jim. Anglický jezdec Gino Rea vybojoval celkem dvě podiová umístění, to na NürburgRingu mu ale bylo dodatečně odebráno a G. Rea byl - dle mého soukromého názoru - neprávem diskvalifikován. V konečné tabulce vybojoval nadějný Brit celkem 83 bodů a skončil celkově devátý. Ital Massimo Roccoli posunul týmový rekord konečného umístění v MS do Top10, když skončil celkově jako 8. se ziskem 84 bodů a nejlépe dojel ve svém posledním závodě za český tým v Magny Cours jako čtvrtý.

Místo Intermota Step Racing - 2011
2011- Největší změnou v této sezóně byla změna názvu týmu Josky Kubíčka z Intermota na Step Racing. To zároveň znamenalo přeregistrování týmu na Ukrajinu, neboť hlavním sponzorem se stal okruh „Crimea Circuit“. Tým měl složení Brit Gino Rea a Rus s ukrajinskou licencí Vladimir Ivanov. Sezóna až do Brna byla jako ta pomyslná houpačka, nechybělo sice ani další podiové umístění Gina Rey v domácím závodě na Doningtonu, nechyběly bohužel ani pády či defekty. Až vítězné Brno dalo na vše to špatné zapomenout a tak se zřejmě nenašel v celém paddocku jediný človíček, který by to Joskovi nepřál! Gino Rea nakonec skončil v MS 2011 na P11, Ivanov na P20.

Přechod z Hondy na Kawasaki - 2012
2012 - Pod názvem Kawasaki Intermoto Step a tedy s novou závodní technikou nastoupila do sezóny dvojice Francouzů Fabien Foret a Romain Lanusse. A vedla si výborně: Zkušený Fabien Foret skončil nakonec o pouhý bod na skvělém čtvrtém místě, ovšem dokázal vyhrát jak v Imole, tak i doma v Brně, k tomu přidal ještě pódia za druhá místa v Austrálii a v Aragónu, a ještě byl odmávnut na P3 na Nürburgringu a v Portimau. Jeho týmový kolega Romain Lanusse se umístil v MS na konečném P19, když celkem 4x byl odmávnut těsně za Top-10, tedy na P11.

Papírově nejsilnější jezdecká dvojice - 2013
2013 - S úplně novým partnerem - firmou Ponyexpress - a s papírově nejsilnější jezdeckou dvojici se v sezóně 2013 prezentoval tým Kawasaki Intermoto Ponyexpress, když stabilním jezdeckým párem měli být Luca Scassa a David Salom. Nakonec ale bylo vše úplně jinak a bohužel se ani nedostavily očekávané výsledky. Tým provázely pády a z nich pramenící zranění obou jezdců: Luca Scassa se nakonec umístil v Top-10 na P8 a na svém kontě měl pouze jedno pódium. Ještě hůře ale dopadl David Salom, tomu patřila v závěru P18, a skoro celou sezónu laboroval se zraněním. Pozitivem byl objev dalšího Francouze Floriana Marina, který „naskočil“ do českého týmu už od Assenu, a hned v dalším závodě získal v Monze byl už odmávnut na pódiovém umístění a celkově mu patřila v šampionátu P13.

V trojici do minulé sezóny - 2014
2014 - S třemi jezdci se vydal tým Kawasaki Intermoto Ponyexpress do minulé sezóny. Jezdecké složení bylo následující: Florian Marino, a nová akvizice týmu Patrick Jacobsen z USA a také Nizozemec Tony Coveňa. Posledně jmenovaný byl ale hodně nevýrazný a tak ho v závěru sezóny vystřídal mladý Brit Mason Law. Ovšem jak Marino, tak Jacobsen se postarali o skvělé výsledky a na konci minulé sezóny jim patřily pozice bronzová (Marino) a šestá (Jacobsen). Florian Marino byl odmávnut 4x na podiových umístěních (1x P2, 3x P3), PJ Jacobsen pak dvakrát (1xP2 a 1xP3).

Sezóna poslední - 2015
2015 - S dvojicí PJ Jacobsen a Francouz Lucas Mahias vyrazil tým Kawasaki Intermoto Ponyexpress do sezóny poslední. A přes velké finanční otazníky vypadalo vše velmi dobře: PJ Jacobsen v šesti odjetých závodech získal 2 pódia a aktuálně před odchodem do týmu Core„ Honda Thailand byl na třetí pozici v šampionátu celkově. Jeho týmový kolega Lucas Mahias byl aktuálně na P13, když v Aragónu obsadil P4. A od Imoly byl nasazován i třetí jezdec Intermota Aiden Wagner z Austrálie a dokázal hned bodovat.

Tým Intermoto, bez ohledu na to, jak se celá situace kolem něho nakonec «vyvrbila“, se ovšem zapsal nezapomenutelně do dějin české motocyklové silnice, neboť byl prvním týmem z «české kotliny», který začal pravidelně závodit v MS silničních motocyklů v této kubatuře, když úplně prvním byl superbikový tým Jiřího Mrkývky sr.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama