Reklama

Pre MotoGP - Losail I.

Ještě 3 dny a dlouhé čekání je u konce. V neděli se bude konat první letošní závod MotoGP. A kdo je po absolvování dosavadních testů favoritem? Při neúčasti Marca Marqueze je hodně těžké někoho dopředu tipovat!

Ptát se někoho předem, jakým způsobem se bude odehrávat MS-MotoGP 2021, když se odjely pouhé 4 testovací dny - a ještě k tomu na té stejné trati - by byla hodně velká pošetilost.

Losail je totiž specifická trať a podmínky na ní jsou platné pouze pro ni a nedají se zevšeobecňovat na jakoukoliv jinou trať. Ostatně od roku 2004, od kdy je Grand Prix Kataru součástí kalendáře Grand Prix, tak pouze pětkrát se katarský vítěz stal po sezóně mistrem světa.

Řečeno ve zkratce: Měřit celou sezónu dle výsledků testů se nevyplácí ani pro premiérový závod nastávající sezóny.

Na straně druhé, čtyři dny testování v Losailu je všechno, co se před sezónou podařilo odehrát.

Jack Miller byl nejrychlejším pilotem v kombinované časové listině a jedním ze dvou jezdců, kteří překonali All-Time-Lap-Record. A Ducati se jistě pokusí o vítězný hattrick, když zde vyhrála 2018 a 2019 (2020 se kvůli pandemii Covid-19 závod MotoGP neuskutečnil).

Za Millerem se v časové tabulce umístilo trio s motocykly Yamaha na čele s «mistrem světa» jarních testů Maverickem Viňalesem, který za Millerem zaostal o pouhých 6/100 sec. Faktem je, že plynulý «layout» katarské trati extrémně vyhovuje právě M1. Zde se ale nabízí jedna otázka? Bude lepší tovární duo nebo Morbidelli...?

KTM byla ještě vloni zařazena jako «concession team», takže kromě Aprilie mohla po celou sezónu vyvíjet motor a toho testovací pilot rakouské továrny Dani Pedrosa dostatečně využíval. Nyní tato výjimka zůstala pouze pro Aprilii a na výsledcích testů Aleixe Espargara to také bylo poznat.

Při neúčasti Marca Marqueze bude celá zodpovědnost týmu Repsol Honda ležet na Polu Espargarovi a ten se stále zlepšuje a čím dál více rozumí motocyklu RC213V.

Suzuki Ecstar - objeví se při letošní premiéře s novým sponzorem «Estrella Galicia 0,0» to ovšem není jen mistr světa Joan Mir, ale stejný výkonnostní level má určitě Alex Rins - oba dva Španělé to dokazují hlavně v závodech.

Černým koněm víkendu v Kataru může být hodně motivovaný Johann Zarco s Ducati, ten je rozhodně adeptem na pódiové umístění.

Nováčky v «premier class» budou při GP Kataru Enea Bastianini, Luca Marini a Jorge Martin (všichni se stroji Ducati), naopak stabilním pilotem už letos není Cal Crutchlow a hlavně Andrea Dovizioso - vítěz 2018 a 2019.

MotoGP, přehled nejlepších dosažených časů na testu IRTA v Kataru

1. Jack Miller, Ducati, 1:53,183 min
2. Maverick Viňales, Yamaha, + 0,061 sec
3. Fabio Quartararo, Yamaha, + 0,080
4. Franco Morbidelli, Yamaha, + 0,140
5. Francesco Bagnaia, Ducati, + 0,261
6. Aleix Espargaró, Aprilia, + 0,457
7. Joan Mir, Suzuki, + 0,644
8. Alex Rins, Suzuki, + 0,677
9. Johann Zarco, Ducati, + 0,716
10. Pol Espargaró, Honda, + 0,716
11. Valentino Rossi, Yamaha, + 0,810
12. Takaaki Nakagami, Honda, + 1,079
13. Stefan Bradl, Honda, + 1,244
14. Jorge Martin, Ducati, + 1,300
15. Enea Bastianini, Ducati, + 1,322
16. Miguel Oliveira, KTM, + 1,343
17. Brad Binder, KTM, + 1,508
18. Alex Márquez, Honda, + 1,509
19. Danilo Petrucci, KTM, + 1,712
20. Luca Marini, Ducati, + 1,839
21. Iker Lecuona, KTM, + 2,012
22. Lorenzo Savadori, Aprilia, + 2,571

Startovní listina kubatury MotoGP

5 – Johann Zarco (Pramac Racing)
6 – Stefan Bradl (Repsol Honda Team)
9 – Danilo Petrucci (Tech3 KTM Factory Racing)
10 – Luca Marini (SKY VR46 Avintia)
12 – Maverick Viňales (Monster Energy Yamaha MotoGP)
20 – Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP)
21 – Franco Morbidelli (Petronas Yamaha SRT)
23 – Enea Bastianini (Avintia Esponsorama Racing)
27 – Iker Lecuona (Tech3 KTM Factory Racing)
30 – Takaaki Nakagami (LCR Honda Idemitsu)
32 – Lorenzo Savadori (Aprilia Racing Team Gresini)
33 – Brad Binder (Red Bull KTM Factory Racing)
36 – Joan Mir (Team Suzuki Ecstar)
41 – Aleix Espargaró (Aprilia Racing Team Gresini)
42 – Alex Rins (Team Suzuki Ecstar)
43 – Jack Miller (Ducati Lenovo Team)
44 – Pol Espargaró (Repsol Honda Team)
46 – Valentino Rossi (Petronas Yamaha SRT)
63 – Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team)
73 – Alex Márquez (LCR Honda Castrol)
88 – Miguel Oliveira (Red Bull KTM Factory Racing)
89 – Jorge Martin (Pramac Racing)



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama