Povolené počty otáček v WorldSBK 2019
- Publikovno: 26.2.2019
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Po suverénním vítězství Alvara Bautisty na Phillip Islandu bylo hodně diskuzí na téma, jak je to vlastně s povolenými maximálními počty otáček:
Po skončení sezóny 2018 to bylo následující:
BMW 14.950/min
MV Agusta 14.950/min
Aprilia 14.700/min
Yamaha 14.700/min
Suzuki 14.700/min
Honda 14.550/min
Kawasaki 14.100/min
Ducati Twin 12.400/min
Na sezónu 2019 si Aprilia a MV Agusta mohly své otáčky udržet, ačkoliv v MS 2019 nestartují. Suzuki obdržela o 200/min více, ačkoliv nemá žádný nový motocykl a v šampionátu nestartuje. Honda a Yamaha závodí s loňským maximálním počtem otáček.
Nová Ducati Panigale V4 smí nyní točit 16.350/min, nová BMW S1000RR 14.900/min a nová Kawasaki ZX-10RR 14.600/min. BMW tak ztrácí proti 2018 minimálně 50/min, Kawasaki obdržela o 500/min více. Modely Ducati se nedají porovnat, neboť továrna z Borno Panigale po několika desítkách let s motocyklem V2 poprvé závodí s V4.
A tak platí pro rok 2019 následující tabulka:
Ducati 16.350/min
MV Agusta 14.950/min
BMW 14.900/min
Suzuki 14.900/min
Aprilia 14.700/min
Yamaha 14.700/min
Kawasaki 14.600/min
Honda 14.550/min
Samozřejmě můžete z toho jednoduše vypočítat, že Ducati má proti Kawasaki výhodu 1.750/min.
Nezapomínejme ale: Podíváme-li se na výkonnostní křivku jednotlivých motocyklů, tak jedno je jisté; ani Ducati V4 a ani žádný jiný motocykl nežije z maxima otáček. Zatímco Kawasaki má maximální výkon při 13.500/min, BMW při 13.800/min, Ducati pak špičkový výkon při 15.250/min.
A zde jsou ještě argumenty z druhého soudku: Se stejným motocyklem jako Alvaro Bautista startoval na Phillip Islandu samozřejmě i druhý tovární jezdec Ducati Chaz Davies a ten ztratil na vítězného Bautistu v jízdě první 27.124 sec., v jízdě druhé pak 26.823 sec., takže ten rozdíl bude zřejmě také kvalitách jezdce jako takového.
Jinak v první jízdě byl druhý nejlepší jezdec s motocyklem Ducati V4 Ruben Rinaldi a ten měl ztrátu 25.580 sec., v jízdě druhé to byl už zmiňovaný Davies se ztrátou 26.823 sec.
Závěrem: Tyto maximální počty otáček jsou platné pro první tři letošní závodní víkendy, tedy pro Phillip Island, Buriram a Aragon. Každé tři závody se budou nově stanovovat eventuální nové maximální počty otáček.
Pokud se nějaká značka ukáže jako příliš silná, tak ztratí 250/min, naopak slabé značce bude přidáno 250/min. Přičemž budou brány v potaz všechny motocykly od každé značky!
- Přidat komentář 4
- Publikováno: 26.2.2019
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- včera - Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump»
- 27.3. - Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu?
- 24.3. - Vítězný závod pro mistra světa Bautistu
- 24.3. - Prvním dnešním vítězem Razgatlioglu
- 23.3. - Superbikové vítězství pro BMW
- 23.3. - Superpole vyhrál a Pole Position si vyjel Toprak před Bulegou a Iannonem