Reklama

Podaří se Marcu Marquezovi v Le Mans hattrick?

Po svém vítězství v Jerezu vede Marc Marquez tabulku mistrovství světa MotoGP. A protože předtím vyhrál suverénně i v Austinu, tak se dá očekávat jeho vítězný hattrick i v Le Mans, ačkoliv se mu zde v minulosti moc nedařilo. Během 4 let závodění v MotoGP zde pouze jednou stál na stupních vítězů, hned ve svém Rookie sezóně MotoGP.

Ovšem i jeho největší současní konkurenti, viděno výsledky posledního závodního víkendu, tedy Andrea Iannone a Johann Zarco, si myslí, že Marquez se v boji o titul mistra světa 2018 může porazit pouze sám.

Lokalmatador Johann Zarco je názoru, že v Argentině, Texasu a Jerezu jezdil Marquez na úplně jiném levelu, než zbytek startovního pole. Andrea Iannone - v posledních dvou závodech vždy na pódiových stupních - má stejný názor jako Zarco s tím, že kombinace Marc a Honda je ten nejlepší současný «balíček», který je jen těžko k poražení.

Za Marquezem a Zarcem je v průběžném pořadí jako třetí Maverick Vinales, který zatím marně stále čeká na první vítězství v letošní sezóně, ostatně stejně jako značka Yamaha. Španěl sice bodoval ve všech čtyřech odjetých závodech, ale pouze jednou stál na pódiu. Ostatně Valentino Rossi rovněž, jen při sezonní premiéře byl odmávnut 39-letý v Top-3.

Ačkoliv Andrea Iannone nyní dvakrát v řadě dojel v Top-3, tak novou smlouvu se Suzuki zatím nedostal (na rozdíl od Rinse), zřejmě se čeká u Suzuki na rozhodnutí, jak to vlastně dopadne s Jorge Lorenzem.

A když už mluvíme o tomto Mallorčanovi, tak ředitel závodního oddělení továrny Ducati Gigi Dall´Igna, jasně řekl, že současnou prioritou je udržení Andrea Doviziosa na sezóny 2019 a 2020, o Lorenzovi se rozhodne dle jeho výkonů v nejbližších dvou závodech Grand Prix, tedy v Le Mans a v Mugellu.

Po výsledkové ostudě továrního týmu MoviStar Yamaha v Jerezu (5. Rossi, 7. Vinales) se hodně kymácí židle pod Linem Jarvisem - tedy závodním ředitelem tohoto továrního týmu. Především je mu vyčítáno, že v posledních letech opustilo tento tovární tým Yamahy hned několik předních specialistů: Vývojce elektroniky Andrea Zugna odešel k týmu Repsol Honda, telemetrista od Lorenza Carlo Luzzi je nyní rovněž u Hondy a to dokonce přímo v Marquezově boxu. Rovněž Cristian Battaglia změnil tým a pracuje v satelitní stáji Alma Pramac Ducati v týmu Danila Petrucciho. A začínají rovněž personální změny i v evropské centrále této značky a týmové základny v italském Gerno di Lesmo nedaleko Monzy.

Nezapomínejme: Yamaha nejenže vyhrála poslední 3 roky na okruhu v Le Mans, ale vždy to byl vítězný double: 2015 1. Lorenzo, 2. Rossi; 2016 1. Lorenzo, 2. Rossi; 2017 1. Vinales, 2. Zarco.

Velkým a příjemným překvapením letošní sezóny je už mnohými odepisovaný Tito Rabat. Tento tréninkový fanatik po změně týmu a značky motocyklu doslova ožil a aktuálně je v Top-10.

U KTM už na příští období jsou jasní tři jezdci, tím čtvrtým by se hrozně rád stal Rookie této sezóny Hafizh Syahrin, který jezdí opravdu hodně dobře.

Nevýrazně se výsledkově projevují jezdci s motocykly Aprilia, i když Aleix Espargaro jezdí velmi dobře, ale defekty motocyklu z Noale není schopen ovlivnit ani on sám.

Mimochodem, hodně zajímavá je situace na sezónu 2019, že Yamaha stále ještě nemá satelitní tým a i z toho důvodu se Francesco «Pecco» Bagnaia rozhodl raději pro tým s motocyklem Ducati. Ostatně i někteří manažéři z paddocku MotoGP jsou názoru, že Rossi svým podepsáním smlouvy s továrním týmem Yamahy na další dvě sezóny blokuje příchod rychlých mladých pilotů k této značce, jako je třeba Johann Zarco - ten se raději upsal továrně KTM.

MotoGP World Championship 2018 – stav šampionátu:

1. Marc Márquez – Repsol Honda Team – Honda RC213V – 70 bodů
2. Johann Zarco – Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1 – 58
3. Maverick Vinales – Movistar Yamaha MotoGP – Yamaha YZR M1 – 50
4. Andrea Iannone - Team Suzuki Ecstar - Suzuki GSX-RR - 47
5. Andrea Dovizioso – Ducati Team – Ducati Desmosedici GP – 46
6. Valentino Rossi – Movistar Yamaha MotoGP – Yamaha YZR M1 – 40
7. Cal Crutchlow – LCR Honda Castrol – Honda RC213V – 38
8. Jack Miller - Alma Pramac Ducati - Ducati Desmosedici GP - 36
9. Danilo Petrucci – OCTO Pramac Racing – Ducati Desmosedici GP – 34
10. Tito Rabat - Reale Avintia Racing - Ducati Desmosedici GP - 24
11. Dani Pedrosa - Repsol Honda Team – Honda RC213V - 18
12. Alex Rins - Team Suzuki Ecstar - Suzuki GSX-RR - 16
13. Franco Morbidelli - EG 0,0 Marc VDS - Honda RC213V - 13
14. Pol Espargaro - Red Bull KTM Factory Racing - KTM RC16 - 13
15. Alvaro Bautista - Angel Nieto Team - Ducati Desmosedici GP - 12
16. Hafizh Syahrin - Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1 - 9
17. Takaaki Nakagami - LCR Honda IDEMITSU - Honda RC213V - 9
18. Aleix Espargaro -Aprilia Racing Team Gresini - Aprilia RS-GP4 - 6
19. Mika Kallio - Red Bull KTM Factory Racing - KTM RC16 - 6
20. Jorge Lorenzo - Ducati Team – Ducati Desmosedici GP - 6
21. Scott Redding - Aprilia Racing Team Gresini - Aprilia RS-GP4 - 5
22. Bradley Smith - Red Bull KTM Factory Racing - KTM RC16 - 3
23. Karel Abraham – Angel Nieto Team – Ducati Desmosedici GP – 1
24. Thomas Lüthi - EG 0,0 Marc VDS - Honda RC213V - 0
25. Xavier Simeno - Reale Avintia Racing - Ducati Desmosedici GP - 0



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama