Reklama

Po Nico Terolovi je out i Kyle Ryde

Exmistr světa 125-tek Nico Terol měl startovat 2016 za maďarský tým Schmidt Racing s motocyklem MV Agusta F3 v MS-Supersport. Ovšem Robert Balogh se před několika lety díky nezaplaceným účtům zasloužil o hodně negativní titulky v médiích.

Tým z Maďarska byl nováčkem v mistrovství světa, 2015 závodil se jezdci Janosem Chrobakem (Supersport) a Davidem Juhaszem (Superstock 600) v seriálu Alpe Adria Cup a získal dva tituly šampióna. Kromě zisku titulu maďarského šampióna získal Chrobak jako 15. v Jerezu první mistrovský bod pro tým Schmidt Racing – na Hondě.

Sezónu 2016 ovšem začal tým Schmidt Racing s rychlými motocykly MV Agusta F3. Italská noblesní značka přislíbila tu nejlepší možnou technickou podporu. Týmovým manažerem Schmidt Racing je Robert Balogh, který je znám z let 2006 až 2008, kdy v MS-125 ccm «manažeroval» Rumuna Roberta Muresana. Začátkem sezóny 2009 pracoval v MS-Supersport za tým MS Factory Racing (s motocyklem Triumph Daytona 675). Jako pilot byl angažován Matěj Smrž, druhým jezdcem byl Polák Pawel Szkopek a sportovním ředitelem Martin Smrž, tedy otec bratrů Smržových.

Pro Motoforum.cz nám celou situaci popsal očitý svědek tehdejšího dění v paddocku na Phillip Islandu a v Qataru: Problémy začaly hned při sezonní premiéře v Austrálii, kromě dopravy závodního materiálu nebyly zaplaceny ani jiné účty - třeba za Clinica Mobile. Před druhým závodem v Qataru dostal tým materiál od přepravní společnosti, teprve v okamžiku, kdy majitel dalšího českého týmu Intermoto Joska Kubíček půjčil Martinu Smržovi přibližně 5000 Euro, aby jeho syn Matěj mohl v Doha vůbec závodit. Do Evropy byl potom materiál od Smrže částečně transportován v přepravních bednách od Intermota, Robert Balogh své účinkování v týmu předčasně ukončil a Martin Smrž převzal celý tým skoro až do konce sezóny 2009. Nyní se tedy Robert Balogh opět vynořil - a otázka zněla, bude to tentokrát déle než na pouhé dva závody?

Sezónu 2016 začal pan Robert Balogh se dvěma piloty: S Nicolasem Terolem a evropské závody od Aragónu také s Maďarem Janosem Chrobakem. Jako motocyklybyly v první polovině sezóny dvě rychlé MV Agusta F3 675.

Během letní přestávky ale došlo v týmu Schmidt Racing doslova «k zemětřesení»: při prvním podzimním závodě na Lausitzringu se v paddocku neobjevil ani španělský jezdec Nicolas Terol - tedy historický poslední mistr světa 125tek, ale ani Baloghův krajan Chrobak. A nebylo «vidu slechu» po italských motocyklech MV Agusta, nýbrž v boxu tohoto týmu stála opuštěně jedna Kawasaki ZX-6R, kterou měl ve zbytku sezóny pilotovat Brit Kyle Ryde.

To už se ale díky hlášení Radia Paddock šířily zvěsti o nevyplacených gážích mechaniků atd.

V každém případě si členové týmu po posledním evropském závodě ponechali týmový truck v zástavě a nevrátili ho na základnu Schmidt Racing v Maďarsku, tedy na adresu manažera Balogha.

Takže ani nikoho nepřekvapila aktuální zpráva přes Twitter: Brit Kyle Ryde oznámil, že nepojede v sezóně 2017 za tým Schmidt Racing…



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama