Reklama

Petronas Yamaha získá 2 místa na roštu od Aspara!

Jedna z podstatných záležitostí ohledně startovních míst pro nový tým v MotoGP - Petronas Yamaha - byla během závodního víkendu vyřešena: Malajský tým je získá od stáje Aspar Nieto Racing.

Ten je na tom finančně dlouhodobě špatně a tak po ukončení závodění v Moto2 končí nyní i své angažmá v královské kubatuře MotoGP. Jeho dvě místa získá nová malajská stáj Petronas Yamaha. Zde bude jasným pilotem Franco Morbidelli, uvažuje se o zkušeném Danim Pedrosovi. Španěl měl původně oznámit minulý čtvrtek na TK v Montmelo ukončení aktivní činnosti, ale rozmyslel si to.

32-letý Pedrosa by zde mohl závodit s aktuálním třetím továrním motocyklem Yamaha YZR, dle Lina Jarvise je vše pouze otázkou peněz a Yamaha není proti.

Mimochodem: Byla by to velká kuriozita, Pedrosa celou svou závodní kariéru napříč kubaturami (125 ccm, 250 ccm a MotoGP) prožil pouze s motocykly Honda a nyní by tedy odešel k Yamaze.

Dalším týmem, který opustí startovní rošt královské kubatury, je potom belgická stáj Marc VDS. Dorna převezme dvě místa, stejně jako před třemi, čtyřmi roky od týmů Paul-Bird-Motorsport, AB Motoracing a Forward. Dorna tak ušetří 5,5 až 5,8 milionu Euro za příspěvek.

Pro Dornu je tým z «Emerging Markets» v Jižní Asii hodně důležitý, neboť ho podporují dva malajské podniky: Sepang-Circuit od CEO Razlana Razaliho a Petranas.

Členové týmu Marc-VDS by se měli stát členy nového týmu Petronas-Yamaha, stejně jako týmové trucky a nová hospitality od firmy Bischoff + Scheck by měla být prodána novému týmu.

Zatímco Franco Morbidelli má sezónu 2019 už tedy jistou, tak o dalším závodním osudu dalších tří současných pilotů není vůbec jasno: Tom Lüthi by mohl nahradit Joana Mira v týmu Marc VDS v kubatuře Moto2 - ten odchází k továrnímu týmu Suzuki, Alvaro Bautista a Karel Abraham jsou tímto zatím nezaměstnaní, rovněž i Scott Redding (zatím Aprilia).

Tým Pull & Bear od Jorge Martineze po vstupu do královské kubatury vyhrál 2012 a 2013 zásluhou Aleixe Espargara (Aprilia ART) šampionát Claiming Rule. Potom dva roky závodil s motocykly Honda-Open a 2018 je třetí sezónou s Ducati. Stejně jako vloni v sestavě Alvaro Bautista (9. v Barceloně) a Karel Abraham (13. v Barceloně).

Dvě místa od Marc VDS ale zůstanou minimálně na sezóny 2019/2020 volná, budou rezervovaná pro nový tým VR46 Valentina Rossiho, pokud tedy ten vznikne na sezónu 2021.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama