Reklama

Osmý titul pro Marca Marqueze? Hlavní obrázek k článku: Osmý titul pro Marca Marqueze?

Piloti královské kubatury MotoGP absolvovali stejně jako jezdci zbylých dvou objemových kubatur dva oficiální testy IRTA. A ačkoliv ani jednou nebyl nejrychlejším mistr světa Marc Marquez, tak je dle názoru webu Motoforum.cz opět největším kandidátem na mistrovský titul.

Pokud se podíváme na výsledky testů, tak ty se skončily vždy úplně rozdílně: Zatímco na prvních testech v Sepangu dominovali piloti s motocykly Ducati a v Top-5 se jich umístilo celé kvarteto, tak v Losailu to byli zase jezdci se stroji Yamaha, ti se umístili v časové tabulce na prvním a druhém místě.

Co se týká jezdců jako takových, tak velmi konzistentními výkony se prezentoval především Španěl Maverick Viňales s továrním motocyklem Yamaha. A hodně milým překvapením byl Alex Rins (Suzuki), který si svou skvělou formu ze závěru sezóny 2018 udržel.

Startovní pole zeštíhlelo z dosavadních 24 jezdců na letošních 22, ale je rozhodně kvalitní a tak si ho společně projděme:

Za tovární tým Repsol Honda pojede letos nové jezdecké duo: Pětinásobný mistr světa MotoGP (celkem už 7 titulů mistra světa napříč kubaturami) Marc Marquez pochopitelně u HRC zůstává, ale místo Daniho Pedrosy (poprvé od roku 2006 nepojede za Hondu) bude jeho novým týmovým kolegou Jorge Lorenzo. Jak bude tato dvojice španělských týmových kolegů spolu vycházet, ukáže až průběh sezóny. Zraněními pronásledovaný Mallorčan Jorge Lorenzo by se měl v plné formě představit dle odborníků od třetího závodu letošní sezóny, v každém případě nemůže nikdo od něho očekávat, že by se snad dobrovolně spokojil s pozicí týmové #2, naopak Marquez určitě bude chtít své dosavadní úspěchy v MotoGP (5 titulů mistra světa, 44 vítězství, 52 Pole Position, 44 Fastest Laps, 77 podium) rozšířit!

Tovární tým Yamahy se jako jediný proti sezóně 2018 vůbec nezměnil, zkušeného Rossiho i letos doplní Maverick Viňales. Ten je mnohými odborníky považován po absolvovaných testech za nejžhavějšího kandidáta na titul mistra světa 2019. To je dle názoru Motoforum.cz ale hodně předčasné. Vzpomeňme si na jeho sezónu 2017...Tehdy vyhrál z prvních 5 závodů sezóny tři (rovněž po vynikajících výsledcích v testech), ale od vítězství v Le Mans - pátý závod tehdejší sezóny - stál na stupních vítězů do konce sezóny už jen 4x! Od 40-letého Valentina Rossiho se dá očekávat snad opravdu všechno, jak vítězství, tak pravidelné dojíždění v Top-3 a možná i útok na kýžený desátý titul mistra světa.

Tovární tým Ducati je hodně velkou neznámou! O jejich rychlosti sice nikdo nepohybuje, ale: Andrea Dovizioso byl už dvě sezóny více-mistrem světa, ale na zisk titulu mu stále ještě něco chybí. Jeho nový týmový kolega Danilo Petrucci dokáže jednou zajet hodně rychle, snad i vyhrát, ale podruhé naopak totálně „zklamat“.

Třetí tovární motocykl Ducati pojede v barvách týmu Pramac Jack Miller, jehož týmovým kolegou je Rookie Francesco Bagnaia. Od těchto dvou pilotů se dají očekávat nejen občasná pódiová umístění, nýbrž možná i nějaké to vítězství, třeba na mokrém povrchu.

Mimochodem, letos poprvé nasadí italská továrna z Borgo Panigale pouze dvě konfigurace motocyklů Ducati: GP19 a GP18. Model GP19 budou mít k dispozici Dovizioso, Petrucci a Miller; GP18 pak budou pilotovat Bagnaia, Rabat a Abraham.

Tím jsme se dostali k tomu, že italská továrna zmenšila svůj počet týmů na pouhé tři (1 tovární a 2 satelitní), takže stáj Avintia Reale pojede ve složení Esteve Rabat a Karel Abraham. Náš jezdec by chtěl v každém závodě Grand Prix dojíždět v bodech a při dobré konstelaci se občas podívat i do kýženého Top-10. Jeho týmový kolega Esteve Rabat na testech několikrát překvapil a jeho pravidelná umístění v elitní desítce by zas tak nikoho moc nepřekvapila.

Japonská Honda nasadí pouze jeden satelitní tým: S přímou podporou HRC se představí Brit Cal Crutchlow (ten se ale nejdříve musí úplně uzdravit) a samotnou továrnou hodně protěžovaný Japonec Takaaki Nakagami- jenž ale v testech vždy skončil v Top-10.

Naopak i letos pojede bez satelitu třetí japonská továrna Suzuki, ovšem její tovární jezdec Alex Rins má namířeno hodně vysoko! Ostatně v posledních 4 závodech Grand Prix sezóny 2018 stál třikrát na stupních vítězů, takže se zdá, že kýžené vítězství je pouze otázkou času. A jeho nový týmový kolega, Rookie Joan Mir, se jistě během sezóny s přibývajícími závody bude zlepšovat.

Tovární tým Aprilia by nejraději zapomenul na neúspěšnou loňskou sezónu, tým z Noale má novou strukturu závodního oddělení pod vedením Massimo Rivoly (přišel od Ferrari) a tak se zdá, že jak Aleix Espargaro, tak Andrea Iannone se mohou na některých okruzích postarat o hodně překvapivé výsledky.

Rakouská KTM nasadí poprvé i satelitní tým. Pol Espargaro by se jistě chtěl stát pravidelným pilotem v Top-10 a potvrdit, že jeho pódium z Valencie nebylo dílem náhody. Johann Zarco zřejmě jen potřebuje čas, aby si zvykl na - pro něho - úplně nový motocykl.

Satelitní stáj od KTM je nyní Tech3, tedy tým Hervého Poncharala dosud závodící s motocykly Yamaha. Zatímco Miguel Oliveira už naznačil svůj jezdecký potenciál, tak Hafizh Syahrin se zatím hledá.

Nová stáj na startovním roštu - Petronas Yamaha Sepang Racing - se tedy stala satelitem Yamahy a především Rookie Fabio Quartararo o sobě dal na posledních testech v Losailu hodně vědět. Podceňovat ex-mistra světa Moto2 Franca Morbidelliho by ale bylo hodně bláhové...!

Prostě sezóna 2019 může začít a my se máme rozhodně na co těšit!

Qatar MotoGP Test - 23./25. února, přehled časů

1. Maverick Viňales, Yamaha, 1:54,208 min
2. Fabio Quartararo, Yamaha, 1:54,411 min, + 0,233 sec
3. Alex Rins, Suzuki, 1:54,593, + 0,385
4. Marc Márquez, Honda, 1:54,613, + 0,405
5. Valentino Rossi, Yamaha, 1:54,651, + 0,443
6. Jorge Lorenzo, Honda, 1:54,653, + 0,445
7. Franco Morbidelli, Yamaha, 1:54,660, + 0,452
8. Pol Espargaró, KTM, 1:54,770, + 0,562
9. Takaaki Nakagami, Honda, 1:54,789, + 0,581
10. Danilo Petrucci, Ducati, 1:54,818, + 0,610
11. Jack Miller, Ducati, 1:54,851, + 0,643
12. Joan Mir, Suzuki, 1:54,997, + 0,789
13. Francesco Bagnaia, Ducati, 1:55,074, + 0,866
14. Aleix Esparagaró, Aprilia, 1:55,173, + 0,965
15. Andrea Dovizioso, Ducati, 1:55,205, + 0,997
16. Tito Rabat, Ducati, 1:55,229, + 1,021
17. Cal Crutchlow, Honda, 1:55,247, + 1,039
18. Andrea Iannone, Aprilia, 1:55,343, + 1,135
19. Johann Zarco, KTM, 1:55,716, + 1,508
20. Miguel Oliveira, KTM, 1:55,773, + 1,565
21. Karel Abraham, Ducati, 1:55,951, + 1,743
22. Bradley Smith, Aprilia, 1:56,072, + 1,864
23. Hafizh Syahrin, KTM, 1:56,371, + 2,163

MotoGP-IRTA-Test - Sepang, 6./8. února, přehled časů:

1. Danilo Petrucci, Ducati, 1:58,239 min
2. Francesco Bagnaia, Ducati, + 0,063 sec
3. Jack Miller, Ducati, + 0,127
4. Andrea Dovizioso, Ducati, + 0,299
5. Maverick Viňales, Yamaha, + 0,405
6. Cal Crutchlow, Honda, + 0,541
7. Aleix Espargaró, Aprilia, + 0,783
8. Franco Morbidelli, Yamaha, +0,902
9. Takaaki Nakagami, Honda, + 0,909
10. Valentino Rossi, Yamaha, + 0,916
11. Marc Márquez, Honda, + 0,931
12. Alex Rins, Suzuki, + 0,941
13. Stefan Bradl, Honda, + 1,129
14. Tito Rabat, Ducati, + 1,246
15. Joan Mir, Suzuki, + 1,247
16. Fabio Quartararo, Yamaha, + 1,258
17. Johann Zarco, KTM, + 1,401
18. Pol Espargaró, KTM, + 1,512
19. Miguel Oliveira, KTM, + 1,710
20. Karel Abraham, Ducati, + 2,139
21. Andrea Iannone, Aprilia, + 2,271
22. Mika Kallio, KTM, + 2,284
23. Hafizh Syahrin, KTM, + 2,527
24. Katsuyuki Nakasuga, Yamaha, + 2,726
25. Sylvain Guintoli, Suzuki, + 2,751
26. Bradley Smith, Aprilia, + 2,756
27. Yamaha Test 2 (Jonas Folger), Yamaha, + 3,004
28. Takuya Tsuda, Suzuki, + 5,037



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama